گلکسی رینگ

هر آنچه باید درباره حلقه هوشمند سامسونگ گلکسی رینگ بدانید

در این مطلب به بررسی حلقه هوشمند سامسونگ گلکسی رینگ می‌پردازیم تا ببینیم Galaxy Ring چه امکانات و قابلیت‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

چندی پیش مراسم گلکسی آنپکد 2024 سامسونگ برگزار شد و این شرکت کره‌ای از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد. یکی از جذاب‌ترین محصولات جدید سامسونگ، حلقه هوشمند گلکسی رینگ بود که سروصدای زیادی به پا کرد. مدت‌ها بود که خبرها و تبلیغات زیادی درباره حلقه هوشمند سامسونگ شنیده بودیم و به‌شدت انتظار رونمایی از این گجت هوشمند و جذاب را می‌کشیدیم. بالاخره در رویداد تابستانه سامسونگ از گلکسی رینگ رونمایی شد تا بیشتر بتوانیم با این محصول آشنا شویم.

بررسی ویدیویی

معرفی کلی گلکسی رینگ سامسونگ

گلکسی رینگ

سامسونگ Galaxy Ring یک گجت هوشمند پوشیدنی با تمرکز بر حوزه سلامت فردی است. این گجت به گوشی هوشمند شما متصل می‌شود و بر معیارهای سلامتی مثل ضربان قلب و دمای بدن نظارت می‌کند و وضعیت خواب و فعالیت‌هایی مثل پیاده‌روی و دویدن را مورد بررسی قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال، حلقه هوشمند سامسونگ با استفاده از نظارت بر ضربان قلب و تنفس و همچنین بررسی پوزیشن بدن هنگام خوابیدن و مدت زمان به خواب رفتن، کیفیت خواب شما را بررسی می‌کند.

سامسونگ تاکید کرده که استفاده از گلکسی رینگ در کنار ساعت هوشمند گلکسی واچ باعث می‌شود نتایج دقیق‌تری را به‌دست بیاورید. همچنین با این کار، دوام باتری و عمر شارژدهی حلقه هوشمند سامسونگ حدود 30 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین شایعات و اخبار گوناگونی در این باره منتشر شده بود که این حلقه هوشمند فقط به گوشی های سامسونگ متصل می‌شود؛ اما در جدیدترین اخبار تکنولوژی، باخبر شدیم که گلکسی رینگ با گوشی های غیر سامسونگی هم سازگار است.

برای این کار کافی است اپلیکیشن Galaxy Wearable را از طریق گوگل پلی استور روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید و از طریق آن، Galaxy Ring را به گوشی خود متصل کنید. حتی برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که در آینده نزدیک، امکان اتصال گلکسی رینگ به گوشی های آیفون نیز وجود خواهد داشت؛ اما این خبر هنوز تایید نشده است.

البته با وجود امکان اتصال حلقه هوشمند سامسونگ به گوشی های غیر سامسونگی، باز هم این شرکت کره‌ای مزایایی را برای ترغیب کاربران به استفاده همزمان از گوشی و حلقه سامسونگ، ارائه داده است. برای مثال، در صورت اتصال گلکسی Ring به گوشی سامسونگ می‌توانید از ژست‌های حرکتی برای کنترل گوشی هوشمند خود استفاده کنید. مثلا وقتی حلقه را در انگشت خود قرار داده‌اید، می‌توانید با فشار دادن انگشت شصت یا با یک اشاره، شاتر دوربین را فعال کنید یا زنگ هشدار گوشی را خاموش کنید.

طراحی و کیفیت ساخت

گلکسی رینگ

حلقه هوشمند سامسونگ از جنس تیتانیوم گرید 5 ساخته شده و وزن بسیار سبکی دارد. در قسمت داخلی این حلقه شاهد به‌کارگیری حسگرهای سلامتی متعدد مثل شتاب‌سنج، حسگر دما و حسگر BioActive هستیم و گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار نیز برای آن صادر شده است. به این ترتیب شما حتی می‌توانید تا عمق 100 متری آب و در هنگام شنا کردن یا حمام نیز از حلقه خود استفاده کنید.

سامسونگ حلقه هوشمند گلکسی رینگ را در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و طلایی عرضه می‌کند که رنگ‌های مشکی و نقره‌ای حالت مات و رنگ طلایی حالت براق دارند. این حلقه در 9 سایز مختلف روانه بازار می‌شود و وزن آن بسته به سایز، بین 2.3 تا 3 گرم خواهد بود. کوچک‌ترین سایز حلقه که سایز 5 است از ابعاد 7 در 2.6 میلی‌متر بهره می‌برد و بزرگ‌ترین سایز نیز سایز 13 است. همچنین هیچ محدودیتی برای استفاده از حلقه در انگشتان مختلف شما وجود ندارد.

باتری و شارژدهی

گلکسی رینگ

در کوچک‌ترین سایز حلقه، ظرفیت باتری 17 میلی‌آمپرساعت است و در بزرگترین سایز نیز ظرفیت باتری به 22 میلی‌آمپرساعتی می‌رسد. میزان شارژدهی این حلقه نیز حدود 6 تا 7 روز با هر بار شارژ کامل اعلام شده است. سامسونگ یک کیس شارژ شفاف و زیبا را هم برای این حلقه عرضه کرده که با وجود آن، دوام باتری حلقه در مجموع تا حدود 14 روز افزایش پیدا می‌کند. روی این کیس شارژ نیز نورهای LED تعبیه شده که وضعیت شارژ حلقه را به نمایش می‌گذارد.

گلکسی رینگ با استفاده از بلوتوث 5.4 LE به گوشی های دارای سیستم عامل اندروید 11 به بالا متصل می‌شود و البته برای اتصال به داشتن حساب کاربری سامسونگ (سامسونگ اکانت) و نصب اپلیکیشن Galaxy Wearable و Samsung Health روی گوشی نیز نیاز خواهید داشت.

حسگرها و سایر قابلیت‌ها

گلکسی رینگ

حسگر الکتروکاردیوگرافی (ECG) در این حلقه وجود دارد که به بررسی جریان خون و ضربان قلب می‌پردازد و نتایج ارزیابی را از طریق برنامه Galaxy Wearable در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی دیگر از سنسورهای تعبیه شده در این حلقه هوشمند، فوتوپلتیسموگرام (PPG) است که به اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون می‌پردازد و اطلاعاتی را درباره کیفیت تنفس و فشار خون ارائه می‌دهد. به وجود حسگرهای شتاب‌سنج، حسگر دما و حسگر BioActive و قابلیت نظارت بر معیارهای سلامتی مثل ضربان قلب، دمای بدن، وضعیت خواب و فعالیت‌هایی مثل پیاده‌روی و دویدن هم بالاتر اشاره کرده بودیم.

بنا بر اعلام سامسونگ، Galaxy Ring با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی، داده‌های بسیار بهتر و دقیق‌تری را در مورد سلامتی کاربران ارائه می‌دهد. همچنین یک سیستم امتیازدهی سلامتی جدید با نام My Vitality Score نیز در این حلقه وجود دارد که با استفاده از عوامل خواب، فعالیت، ضربان قلب و تغییرپذیری ضربان قلب، اطلاعات جدید و امتیازاتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. امکان کنترل دستگاه‌های اینترنت اشیا از طریق اپلیکیشن SmartThings و قابلیت پرداخت بی سیم از طریق Samsung Pay از دیگر امکانات این حلقه هستند.

قیمت و رقبای گلکسی رینگ

گلکسی رینگ

در نهایت باید بگوییم حلقه هوشمند گلکسی رینگ با قیمت پایه 399 دلار به بازار عرضه می‌شود؛ بنابراین این گجت هوشمند سامسونگ از قیمت بالایی برخوردار است و حتی از ساعت هوشمند گلکسی واچ 7 که قابلیت‌های بیشتری هم دارد، گران‌تر خواهد بود. در حال حاضر، اصلی‌ترین رقیب Galaxy Ring سامسونگ، حلقه هوشمند Oura Ring Gen-3 است که تقریبا 100 دلار قیمت کمتری نسبت به حلقه سامسونگ دارد.

البته شما برای استفاده از حلقه هوشمند Oura باید اشتراک ماهانه 6 دلاری را تهیه کنید؛ در حالی که برای استفاده از حلقه هوشمند سامسونگ نیازی به خرید اشتراک نخواهید داشت. حلقه Circular Pro 1 با قیمت 410 دلار و حلقه Ultrahuman Ring Air با قیمت 349 دلار از دیگر رقبا محسوب می‌شوند.

همچنین بخوانید:
آشنایی با گلکسی رینگ و دو ساعت هوشمند Galaxy Watch Ultra و Galaxy Watch 7 از زبان سامسونگ ضعف بزرگ حلقه هوشمند سامسونگ؛ هرگز گلکسی رینگ را به آهنربا نزدیک نکنید قیمت و زمان عرضه گلکسی رینگ به بازار مشخص شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*