تولیدکنندگان موبایل ایرانی

باز هم یک تکذیب دیگر؛ به تولیدکنندگان موبایل ارز و تسهیلات ارزان نداده‌ایم

رئیس مرکز ارتباطات معاونت علمی و فناوری، اظهارات یکی از مسئولین اتاق بازرگانی در رابطه با پرداخت ارز به تولیدکنندگان موبایل را تکذیب کرد.

یکی از برنامه‌های سازمان فناوری اطلاعات، تولید یک میلیون گوشی همراه داخلی بود. تسهیلاتی نزدیک به 500 میلیارد تومانی برای این برنامه‌ که سال‌هاست در دستور کار قرار دارد، در نظر گرفته شده است. طبق آخرین اخبار داخلی، تولیدکنندگان موبایل درصورت، تولید گوشی‌های بومی و داخلی از این تسهیلات ارزان بهره‌مند خواهند شد.

تولیدکنندگان موبایل تسهیلات ارزان دریافت خواهند کرد؟

تولیدکنندگان موبایل

در پی تکذیب ادعای منتشره از یکی از مسئولین اتاق بازرگانی در خصوص پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان موبایل، محمد خاکساری به بیان توضیحاتی پرداخت و گفت: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، هرگونه پرداخت تسهیلات به شرکت‌های تولیدکننده ایرانی را تکذیب می‌کند.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، ضمن اشاره به حمایت این معاونت علمی از هرگونه فناوری و ایده‌های نوین و همچنین تولید محصولات داخلی، اظهار کرد: اولویت معاونت علمی ریاست جمهوری، تکمیل زنجیره ارزشی و فناوری‌هایست که دارای قدرت ارزش آفرینی هستند و از منابع محدودی برای توسعه محصولات خود برخوردار می‌شوند. لذا چنین فناوری‌هایی به ارزش افزوده در صنایعی همچون مخابرات و اتصال‌پذیری کمک می‌کند.

خاکساری افزود: شرکت‌های دانش بنیان در حیطه‌های مختلفی همچون دارو، تجهیزات پزشکی، نفت، انرژی و پتروشیمی با دریافت مجوزهای لازم جهت ثبت سفارش از نهادهای ذی ربط، می‌توانند از حمایت معاونت علمی و فناوری برای دفاع از اهمیت محصولاتشان و مهم‌تر از آن دریافت ارز لازمه برای تولید محصول برخوردار شوند.

وی ادامه داد: ادعای مطرح شده، مخالف اصول حمایتی این معاونت است و تا به حال هیچ شرکت تولیدکننده موبایلی از سوی این معاونت به بانک مرکزی، معرفی نشده است.

تولیدکنندگان موبایل ایرانی

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، به ادعای مطرح شده اشاره کرد و گفت: موضوع تخصیص ارز به شرکت‌های دانش بنیان، در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و هیچ گونه ارتباطی با اختبارات معاونت علمی ریاست جمهوری ندارد. لازم به ذکر است که معاونت علمی نقش حمایتی دارد، لذا این معاونت تخصیص 360 میلیون ارز به تولیدکنندگان داخلی موبایل را تکذیب می‌کند.

او این ادعاها را موجب خدشه‌دار شدن وجهه فعالان حوزه فناوری خواند و بیان کرد: حمایت‌های لازمه که تا به الان از شرکت‌های دانش بنیان شده، موجبات عدم خروج میلیاردها دلار ارز را از کشور فراهم کرده. این شرکت‌ها توانسته‌اند، 8.5 درصد میزان صادرات را نسبت به سال‌های گذشته افزایش دهند.

خاکساری، به بیان افزایش سود صادراتی ناشی از فعالیت این شرکت‌ها پرداخت و تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان سود صادراتی 2.51 میلیارد دلاری را برای کشور فراهم کردند، که همین موضوع موجب جذب و به کارگیری بیش از 400 هزار متخصص در این شرکت‌ها شده است.

وی در پاسخ به کسانی که به دنبال خود تحقیری ملی هستند، گفت: برای بیان هرگونه ادعایی نیازمند دلیل مستحکم و مستندات علمی هستیم. آنچه که موجب ارتقای امید و آگاهی یک جامعه می‌شود، بیان حقیقت و رعایت انصاف است.

پیشینه خبر:
تعرفه جدید واردات گوشی موبایل اعلام شد؛ منتظر ارزانی باشیم؟ واردات گوشی به کشور ۲۷ درصد کاهش یافته است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*