آزمایش دریفت بدون راننده تویوتا سوپرا

این خودرو تویوتا بدون راننده دریفت می‌کشد + ویدیو

تویوتا در آزمایشی جدید، نتیجه هیجان‌انگیزی را رقم زده است؛ دریفت کشیدن سوپرا در حالت خودران بدون این‌که به دخالت راننده نیاز داشته باشد.

شاید تا چند سال قبل اگر در اخبار خودرو می‌شنیدید که خودروها می‌توانند به‌صورت خودمختار رانندگی کنند و حتی بدون نیاز به راننده دریفت بکشند، تعجب می‌کردید. با وجود این، چنین موضوعی امروزه دیگر به واقعیت تبدیل شده است. تویوتا، خودروساز بزرگ ژاپنی، اخیراً برای آزمایش سیستم جلوگیری از تصادف خود دو تویوتا سوپرا با تکنولوژی خودران را در کنار هم قرار داد تا برای یکدیگر دریفت بکشند.

آزمایش دریفت تویوتا سوپرا در حالت خودران

مرکز تحقیق تویوتا و مرکز مهندسی استنفورد با آزمایش سیستم‌های جدید جلوگیری از تصادف، در تلاش هستند تا رانندگی را هرچه ایمن‌تر کنند. هدف آن‌ها این است تا با بهره‌گیری از مهارت‌های رانندگان حرفه‌ای، این سیستم‌ها را به‌گونه‌ای توسعه بدهند که بتوانند در صورت لیز خوردن، به راننده برای بازگرداندن خودرو به مسیر کمک کنند.

آن‌ها در همین راستا دو سوپرا را در محیطی شبیه‌سازی شده قرار دادند و هر کدام را به شکل متفاوتی برنامه‌نویسی کردند. هر دو سوپرا از کامپیوترها و سنسورهای لازم برای کنترل فرمان، گاز و ترمز برخوردار بودند، ولی یکی از آن‌ها باید در مسیری مشخص دریفت می‌کشید و یکی دیگر هم باید خود را به آن می‌رساند و بدون هرگونه برخورد، در کنارش دریفت می‌کشید. خوشبختانه این آزمایش موفق بود.

آزمایش دریفت بدون راننده تویوتا سوپرا

خیلی از رانندگان مهارت کافی برای کنترل یک خودرو در زمان لیز خوردن را ندارند. در چنین شرایطی، معمولاً باید در کسری از ثانیه واکنش درست را نشان داد و وجود یک سیستم خودران که بتواند در صورت از دست رفتن کنترل راننده مداخله کند، می‌تواند مانع وقوع حوادث زیادی شود.

با پیشرفت تکنولوژی‌های ایمنی‌محور و کمک‌راننده، خودروهای امروزی ایمن‌تر از همیشه شده‌اند. امروزه در خیلی از موقعیت‌ها همین سیستم‌ها می‌توانند قبل از راننده از حادثه جلوگیری کنند، اما هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به سطح ایده‌آل خود دارند و خودروسازان کماکان روی توسعه آن‌ها کار می‌کنند. آزمایش دریفت کشیدن تویوتا سوپرا بدون راننده هم یکی از همین تلاش‌ها است که البته شاید بیشتر وجه هیجان‌انگیز آن مورد توجه قرار بگیرد.

از دست ندهید:
تماشا کنید: ریرا، مقاوم ترین خودرو ایرانی در تست های معتبر ایمنی چرا هیچ‌کس نسل جدید هیوندای سانتافه را دوست ندارد + ویدیو کلکسیون ماشین حیرت‌انگیز رونالدو با ارزش ۲۰ میلیون دلار + فیلم سوزوکی جیمنی وارداتی؛ معرفی ویدیویی شاسی بلند آفرودی و پرطرفدار ژاپنی تماشا کنید: ماشین هایی که خودروسازان بزرگ را از فروپاشی نجات دادند با تکنولوژی حرکت خرچنگی هیوندای، پارک دوبل مثل آب خوردن می‌شود + ویدیو مقایسه ویدیویی اطلس و کوییک؛ کدام هاچ بک سایپا را بخریم؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*