قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی جهان

این خودرو قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی جهان را دارد

یک خودروساز کمترشناخته‌شده هایپرکار خود با قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی را معرفی کرد. این ابرخودرو رکورد استون مارتین والکری را تصاحب می‌کند.

آن دسته از دنبال‌کنندگان اخبار خودرو که بیشتر به هایپرکارها علاقه‌مندند، هفته‌های هیجان‌انگیزی را سپری کردند. در این چند وقت اخیر هایپرکارهای متعددی از جمله بوگاتی توربیون، هایپرکار RB17 ردبول و پاگانی هوایرا اپیتوم به نمایش گذاشته شدند. حالا باید منتظر اتفاق بزرگ دیگری در این عرصه بود؛ شرکت «نیلو27» (Nilu27) به‌زودی از ساخته جدید خود رونمایی می‌کند و پیش از این، تصاویری را از آن به اشتراک گذاشته است. ساخته این برند کمتر شناخته شده، به قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی جهان مجهز خواهد بود.

تصاحب رکورد قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی توسط خودروساز کمترشناخته‌شده

به گفته نیلو27، اولین خودرو آن از یک موتور 6.5 لیتری V12 سفارشی تنفس طبیعی ساخته شرکت نیوزیلندی «هارتلی» (Hartley) بهره می‌برد. این موتور توانایی تولید بیش از 1000 اسب بخار قدرت را دارد و صدایی جذاب شبیه به ماشین‌های فرمول یک تولید می‌کند. در ویدیو تیزر منتشر شده از این هایپرکار، می‌توان کم و بیش متوجه صحت این ادعا شد. موتور این خودرو بدون هرگونه تکنولوژی فعال تولیدکننده صدا یا ترفندی مشابه این، صدای زیادی تولید می‌کند.

قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی جهان

سازنده این خودرو صرفاً اشاره کرد که خروجی آن فراتر از 1000 اسب بخار می‌رود. هرچند این شرکت رقم دقیق خروجی را مشخص نکرده است، می‌توان از همین الان گفت که عنوان قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی دنیا را به دست خواهد آورد. قرار است این خودرو دو هفته دیگر به‌صورت رسمی معرفی شود و در آن زمان اطلاعات بیشتری درباره آن به اشتراک گذاشته خواهد شد.

علاوه بر این، نیلو27 اشاره کرد که این ابرخودرو دور موتور بالایی دارد و با توجه به تیزرهای منتشر شده در گذشته، موتور آن می‌تواند تا حداکثر 11 هزار دور بر دقیقه بچرخد. همچنین به نظر می‌رسد این خودرو سوار بر رینگ‌های پنج پر با تایرهای میشلن کاپ 2 آر خواهد بود. به این‌ها باید ترمزهای سرامیک کربنی را هم اضافه کرد.

قدرتمندترین موتور تنفس طبیعی جهان

در حال حاضر قوی ترین پیشرانه تنفس طبیعی به استون مارتین والکری تعلق دارد. این ابرخودرو استون مارتین هم از یک موتور 6.5 لیتری V12 ساخته «کازوورث» (Cosworth) برخوردار است. این موتور از تکنولوژی توربوشارژ استفاده نمی‌کند، ولی با بهره‌گیری از یک سیستم هیبرید قدرتمند می‌تواند روی هم رفته 1160 اسب بخار قدرت تولید کند. موتور 12 سیلندر مذکور بدون کمکِ قوای الکتریکی و به تنهایی قادر به تولید قدرت 1000 اسب بخار است.

در گجت نیوز بخوانید:
این خودرو تویوتا بدون راننده دریفت می‌کشد + ویدیو کانسپت کادیلاک Sollei به نمایش گذاشته شد؛ خودرو کروک آمریکایی که از آینده آمده است بررسی تویوتا لندکروزر ۲۰۲۴ ؛ حضرت جدید اینجاست شیائومی SU7 اولترا، نسخه اسپرت 1550 اسب بخاری ماشین شیائومی از راه رسید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*