باتری گلکسی اس 25 اولترا

خبرهای ناخوش از باتری گلکسی اس 25 اولترا؛ پرچم دار جدید سامسونگ ناامید کننده است؟

بسیاری از کاربران منتظر هستند سامسونگ گلکسی Galaxy S25 Ultra به‌عنوان بهترین گوشی اندرویدی معرفی شود. هرچند ظاهرا باتری گلکسی اس 25 اولترا بسیاری از علاقه‌مندان را ناامید خواهد کرد.

گوشی پرچمدار کنونی سامسونگ از یک دوربین فوق‌العاده، طراحی زیبا، پردازنده قدرتمند و صفحه‌نمایش باکیفیت بهره می‌برد. هرچند گلکسی S24 اولترا در زمینه باتری چندان جذاب نیست. بهترین گوشی سامسونگ با یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی همراه شده است و از شارژ ۴۵ وات پشتیبانی می‌کند. بسیاری امیدوار بودند که شرکت کره‌ای رویکرد خود را در باتری گلکسی اس 25 اولترا تغییر دهد؛ اما شایعات مطرح در اخبار فناوری به چیز دیگری اشاره دارند.

باتری گلکسی اس 25 اولترا ضربه بدی را به سامسونگ خواهد زد

همین حالا نیز شرکت‌های چینی از جمله شیائومی و ریلمی با شارژ سریع پرچمدار سامسونگ را تحت فشار قرار داده‌اند. به‌همین‌خاطر بسیاری از کاربران انتظار داشتند که گلکسی S25 اولترا کاملا متفاوت ظاهر شده و عقب‌ماندگی را جبران کند. پیشتر نیز شایعاتی منتشر شده بود که سامسونگ حتی می‌خواهد طراحی گلکسی اس 25 اولترا را تغییر دهد. گرچه ظاهرا تغییرات به باتری نخواهد رسید.

باتری گلکسی اس 25 اولترا

به‌گفته Ice Universe سامسونگ از یک باتری ۵۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای پرچمدار جدید خود استفاده خواهد کرد و سرعت شارژ نیز همچنان ۴۵ وات خواهد بود. تصمیم عجیب شرکت کره‌ای سبب می‌شود که Galaxy S25 Ultra در برابر رقبای خود جایگاه چندان خوبی نداشته باشد. شایعات حاکی از آن است که شرکت‌های مختلف چینی می‌خواهند از باتری‌های بزرگ ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در پرچمداران خود استفاده کنند.

همچنین سرعت شارژ این گوشی‌ها نیز بین ۶۷ تا ۲۴۰ وات متغیر خواهد بود. در این حالت قطعا سامسونگ بخشی از سهم بازار خود را از دست خواهد داد. همچنین نسل جدید پرچمداران اندرویدی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده خواهند کرد. تراشه‌ای که قدرت پردازشی بالایی دارد و گفته می‌شود به‌شدت به باتری فشار وارد خواهد کرد. به‌همین‌خاطر نیز شرکت‌های چینی از باتری‌های بزرگتر در پرچمداران خود استفاده کرده‌اند تا گوشی تجربه‌ای متعادل را به‌کاربر ارائه دهد.

البته برخی منابع گفته‌اند که سامسونگ می‌خواهد با کمک هوش مصنوعی عمر باتری گلکسی اس 25 اولترا را افزایش دهد. بدین‌صورت که هوش مصنوعی برخی فعالیت‌های پس‌زمینه را به‌زمانی موکول کند که صفحه‌نمایش خاموش است یا گوشی در شارژ قرار دارد. این رویه باعث افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی عمر باتری خواهد شد؛ اما همچنان برای رقابت با گوشی‌های چینی کافی نخواهد بود.

آیا حاضر هستید گلکسی S25 Ultra را با عمر باتری کم و سرعت شارژ پایین خریداری کنید؟

بیشتر بخوانید:
سامسونگ در حال کار روی قابلیتی است که کاربران دو نسل از پرچمداران منتظرش بودند! نگاه نزدیک گجت نیوز به گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ سامسونگ +‌ گالری تصاویر ظرفیت باتری و توان شارژر شیائومی ۱۵ پرو، پرچمداران رقیب را از میدان خارج می‌کند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*