فایل گوشی ویندوز 11

دسترسی به فایل های داخل گوشی در ویندوز 11 به راحتی آب خوردن شد

مایکروسافت به‌زودی امکان دسترسی مستقیم به فایل های گوشی های اندرویدی را به ویندوز 11 اضافه خواهد کرد. این کار گوگل و مایکروسافت را علیه اپل متحدتر می‌کند.

مایکروسافت در حال اضافه کردن قابلیت جدیدی به ویندوز 11 است که از طریق آن می‌توان تمامی فایل ها و داده های گوشی اندرویدی را به‌طور مستقیم در اکسپلورر این سیستم عامل مشاهده کرد. این مساله می‌تواند کار با گوشی‌های اندرویدی و کامپیوترهای ویندوزی را بسیار ساده‌تر کند و دسترسی سریع‌تر به داده‌های گوشی را برای کاربران ویندوز به همراه داشته باشد.

دسترسی مستقیم به فایل های گوشی؛ جدیدترین قابلیت ویندوز 11

در صورت اجرایی شدن موفقیت‌آمیز طرح جدید مایکروسافت می‌توان به‌سادگی و به‌طور مستقیم از طریق خود ویندوز فایل‌های موجود در گوشی اندرویدی را باز کرد یا به کمک اکسپلورر ویندوز به‌سرعت اطلاعات را کپی کرده و انتقال داد. برای استفاده از این سرویس جدید لازم است که گوشی شما حداقل به سیستم عامل اندروید 11 مجهز بوده و اپلیکیشن Link to Windows روی آن نصب باشد. پس از راه‌اندازی این اپلیکیشن روی گوشی، تمامی محتوای گوشی اندرویدی شما در بخش Explorer ویندوز 11 قابل مشاهده خواهد بود.

مدیریت داده های اندروید

مایکروسافت مدت‌هاست که دنبال ارتقای تعامل سیستم عامل‌های ویندوز و اندروید است و در همین راستا نیز در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در نرم افزارهای PhoneLink یا Link to Windows ایجاد کرده است. قابلیت جدید ویندوز 11 نیز دقیقا در همین مسیر طراحی و تدوین شده و می‌تواند سطح کاربری ویندوز 11 برای کاربران اندروید را به‌طور قابل توجهی ارتقا دهد.

در این بین البته نگران‌هایی وجود دارد که مایکروسافت پیش از راه‌اندازی نهایی قابلیت دسترسی به فایل های گوشی در ویندوز 11 باید فکری به حالشان کند. نخستین مساله امنیت داده‌های کاربران است؛ زیرا گوشی‌ها معمولا دربرگیرنده اطلاعات شخصی زیادی هستند و به همین دلیل مایکروسافت باید تدبیری برای محافظت از داده‌های کاربران حین اتصال گوشی به کامپیوتر بیندیشد.

فایل گوشی ویندوز 11

از طرف دیگر، سرویس‌های مشابه تعامل ویندوز و اندروید معمولا عملکرد فنی ضعیفی داشته و تجربه کاربری نه چندان مناسبی ارائه می‌دهند. به همین جهت مایکروسافت باید سعی کند با طراحی مناسب این سرویس عملکرد فنی ایده‌آلی برای آن رقم بزند.

سامسونگ Dex

مسلما تلاش‌های مایکروسافت برای ارتقای تعامل ویندوز 11 و اندروید به همینجا ختم نشده و می‌توان انتظار داشت در آینده امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی کامپیوترهای مجهز به ویندوز نیز فراهم شود. این ایده جالب ضمن مستحکم‌تر کردن رابطه سیستم عامل های اندروید و ویندوز، مایکروسافت و گوگل را علیه رقیب مشترکشان، اپل متحد می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:
تحولی بزرگ در انتقال فایل بین ویندوز و اندروید در راه است آموزش اجرای برنامه های ویندوز روی اندروید با Winlator قابلیت جدید ویندوز ۱۱؛ گوشی اندرویدی خود را وب کم کنید

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*