گلکسی زد فولد 6 اس 24 اولترا

گلکسی زد فولد 6 در برابر گلکسی اس 24 اولترا؛ بهترین پرچمدار سامسونگ در سال 2024 کدام است؟

با معرفی گوشی گلکسی زد فولد 6 – Galaxy Z Fold 6 اکنون زمان مقایسه آن با گلکسی اس 24 اولترا – Galaxy S24 Ultra فرا رسیده. کدام پرچمدار 2024 سامسونگ گوشی بهتری است؟

گلکسی زد فولد 6 پیشرفته‌ترین گوشی موبایلی است که تا کنون ساخته شده. این گوشی تاشو علاوه بر این که از قدرتمندترین سخت افزارهای حال حاضر دنیا استفاده می‌کند، طراحی تاشو فوق‌العاده‌ای هم داشته و می‌تواند به‌خوبی کاربری یک گوشی موبایل و یک تبلت را به‌طور همزمان ارائه کند. از سوی دیگر اما گلکسی اس 24 اولترا نیز دیگر گوشی ساختارشکن سامسونگ است که چند ماهی از عرضه‌اش به بازار گذشته و هنوز هم یکی از توانمندترین و بهترین گوشی های پرچمدار دنیا به شمار می‌رود. اما اگر قرار به انتخاب بین گلکسی زد فولد 6 و گلکسی اس 24 اولترا باشد، کدامیک واقعا محصول بهتری است؟

امروز قصد داریم با نگاهی مختصر به هر دو گوشی پرچمدار سال 2024 سامسونگ قابلیت‌های مختلف آن‌ها را مقایسه کرده و بهترین پرچمدار امسال این کمپانی را معرفی کنیم.

فهرست مطالب

مقایسه مختصر مشخصات فنی گلکسی زد فولد 6 و گلکسی اس 24 سامسونگ

پیش از آن که به بررسی دو گوشی پرچمدار امسال سامسونگ بپردازیم نگاهی خواهیم داشت به مشخصات سخت افزاری هردوی آن‌ها.

گوشیگلکسی زد فولد 6گلکسی اس 24 اولترا
اندازه
  • حالت باز: 6.04 در 5.22 در 0.22 اینچ
  • حالت تاشده: 6.04 در 2.68 در 0.48 اینچ
6.39 در 3.11 در 0.34 اینچ
وزن239 گرم233 گرم
صفحه نمایشداخلی

  • 7.6 اینچی داینامیک امولد 2X
  • رزولوشن 2160 در 1856 پیکسل
  • چگالی 374 پیکسل بر اینچ

بیرونی

  • 6.3 اینچی داینامیک امولد 2X
  • رزولوشن 2376 در 968 پیکسل
  • چگالی 410 پیکسل بر اینچ
  • 6.8 اینچی داینامیک امولد 2X
  • رزولوشن 3120 در 1440 پیکسل
  • چگالی 505 پیکسل بر اینچ
سیستم عامل
  • اندروید 14
  • رابط کاربری One UI 6.1.1
  • اندروید 14
  • رابط کاربری One UI 6.1.1
حافظه داخلی
  • 256 گیگ
  • 512 گیگ
  • یک ترابایت
  • 256 گیگ
  • 512 گیگ
  • یک ترابایت
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3
رم12 گیگ12 گیگ
دوربیندوربین پشت

  • 50 مگاپیکسلی اصلی
  • 12 مگاپیکسلی فوق عریض
  • 10 مگاپیکسلی تله فوتو

دوربین سلفی

  • 4 مگاپیکسلی زیر صفحه نمایش

روی صفحه بیرونی

  •  10 مگاپیکسلی
دوربین پشت

  • 200 مگاپیکسلی اصلی
  • 10 مگاپیکسلی تله فوتو (بزرگنمایی نوری 3X)
  • 50 مگاپیکسلی تله فوتو (بزرگنمایی نوری 5X پریسکوپ)
  • 12 مگاپیکسلی فوق عریض

دوربین سلفی

  • 12 مگاپیکسلی
محافظت در برابر گرد و غبارIP48IP68
باتری و سرعت شارژ
  • 4400 میلی آمپر ساعتی
  • شارژ سیمی 25 واتی
  • شارژ بیسیم 15 واتی
  • شارژ بیسیم معکوس 4.5 واتی
  • 5000 میلی آمپر ساعتی
  • شارژ سیمی 45 واتی
  • شارژ بیسیم 15 واتی
  • شارژ بیسیم معکوس 4.5 واتی
قیمتشروع از 1900 دلارشروع از 1300 دلار

صفحه نمایش و طراحی گلکسی اس 24 در برابر گلکسی زد فولد 6

هر دو گوشی پرچمدار سامسونگ از نظر طراحی و صفحه نمایش محصولاتی شگفت‌انگیز هستند. کیفیت ساخت هر دو عالی است و در هیچ‌یک اثری از حاشیه‌های صفحه نمایش وجود ندارد. در این بین گلکسی زد فولد 6 تغییرات بیشتری نسبت به نسل قبل داشته؛ به‌طوری که صفحه نمایش بیرونی آن عریض‌تر و کوتاه‌تر از قبل شده و کار کردن با آن ساده‌تر از قبل خواهد بود.

همچنین هر دو گوشی Galaxy Z Fold 6 و Galaxy S24 Ultra از پانل‌های فوق‌العاده داینامیک امولد 2X سامسونگ استفاده کرده و کیفیتی خیره‌کننده دارند؛ هرچند که گلکسی اس 24 اولترا چگالی بالاتری ارائه کرده و تصاویری شفاف‌تر پیش چشم کاربر قرار خواهد داد.

از طرف دیگر، S24 Ultra همچنین با کسب استاندارد IP68 مقاومت بیشتری در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت دارد؛ هرچند که استاندارد IP48 گلکسی زد فولد 6 نیز در مقایسه با IPX8 گلکسی زد فولد 5 پیشرفتی قابل توجه به شمار می‌رود. در هر صورت فاکتور تاثیرگذار در انتخاب یکی از این دو گوشی به‌خاطر طراحی و صفحه نمایش صرفا سلیقه شخصی شما خواهد بود.

عملکرد فنی و باتری

همان‌طور که حدس زدید، پرچمداران 2024 سامسونگ از نظر مشخصات فنی و قابلیت‌های باتری بسیار شبیه به یکدیگر هستند. هردوی آن‌ها از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده کرده و به 12 گیگ رم در کنار 256 گیگ، 512 گیگ یا یک ترابایت حافظه داخلی بهره می‌برند و عملکرد فنی بی‌نقصی را در تمامی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندرویدی ارائه می‌کنند.

گوشی Galaxy S24 Ultra

آنچه این دو گوشی را از یکدیگر متمایز می‌کند، میزان شارژدهی آن‌هاست؛ جاییکه اس 24 اولترا با بهره‌گیری از باتری بزرگتر توانسته رکورد شارژدهی دو روزه تحت استفاده معمولی را به ثبت برساند. از سوی دیگر، ظرفیت باتری گلکسی زد فولد 6 نسبت به قبل بدون تغییر باقی مانده و عملکرد بهینه تراشه کوالکام نیز توانسته تا حد قابل قبولی شارژدهی باتری آن را افزایش دهد. با این وجود به خاطر استفاده از یک صفحه نمایش داخلی بزرگ بعید به نظر می‌رسد که این گوشی بتواند شارژدهی بیش از یک روزه را به ثبت برساند.

به جز این مساله، دیگر فاکتور تاثیرگذار در تمایز این دو گوشی سرعت شارژ آن‌هاست که باز هم به سمت S24 اولترا سنگینی می‌کند. باتری این گوشی پرچمدار از شارژ 45 واتی پشتیبانی می‌کند که هرچند در مقایسه با بسیار رقبای چینی چندان چشمگیر نیست؛ اما به‌مراتب بهتر از شارژ 5 واتی گلکسی زد فولد 6 است. البته سایر مشخصات شارژ این دو گوشی مثل شارژ بیسیم یا شارژ معکوس مشابه یکدیگر هستند.

مقایسه دوربین گلکسی اس 24 اولترا و گلکسی زد فولد 6

گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ بدون شک یکی از بهترین دوربین های گوشی موبایل در دنیا را در اختیار دارد و گلکسی زد فولد 6 نیز توانسته پیشرفت‌های قابل قبولی در این زمینه داشته باشد. اما کدامیک از این دو واقعا دوربین بهتری دارند؟

گلکسی زد فولد 6 اس 24 اولترا

پرچمدار تاشو سامسونگ به‌طور کلی پنج لنز دوربین دارد. از این پنج دوربین، سه عدد (50 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی فوی عریض و 10 مگاپیکسلی تله فوتو با بزرگنمایی نوری سه برابری) در ماژول پشتی قرار گرفته و یک دوربین سلفی نیز در صفحه کاور اسکرین قرار دارد. علاوه بر این، یک دوربین 4 مگاپیکسلی دیگر هم در زیر صفحه نمایش داخلی قرار دارد. این دوربین البته تنها روی کاغذ شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد؛ زیرا عملکرد آن در واقعیت به هیچ وجه قابل قبول نیست و مشخصا برای توسعه بیشتر در آینده روی گوشی جدید سامسونگ قرار گرفته است.

دوربین این گوشی البته به‌لطف بهبودهای کیفی و سرعتی ناشی از بهره بردن از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 احتمالا عملکرد بهتری در مقایسه با نسل پیشین خواهد داشت. به همین جهت می‌توان انتظار تصاویری با وضوح و کیفیت بسیار خوب در اکثر شرایط نوری را از این گوشی داشت؛ ضمن آن که اشباع رنگ بیش از اندازه که امضای سامسونگ در بخش تصاویر به شمار می‌رود نیز احتمالا در تصاویر این پرچمدار مشاهده خواهد شد.

گلکسی زد فولد 6 اس 24 اولترا

از طرف دیگر در خصوص دوربین چهارتایی شگفت‌انگیز پشت گلکسی اس 24 اولترا هم حتما زیاد شنیده‌اید. این ماژول دوربین متشکل از یک حسگر اصلی 200 مگاپیکسلی، دو لنز تله فوتو و یک دوربین فوق عریض است و ضمن ثبت تصاویر خیره‌کننده، کاربری‌های گسترده‌ای هم ارائه می‌دهد. بنابراین اگر دنبال خرید یک گوشی با بهترین عملکرد و قابلیت‌های دوربین می‌گردید و بین گلکسی اس 24 اولترا و گلکسی زد فولد 6 مردد هستید، در خرید S24 Ultra شک نکنید.

قابلیت‌های نرم افزاری و بروزرسانی

بیشترین شباهت دو گوشی پرچمدار سال 2024 سامسونگ در بخش نرم افزار است. به‌طور خاص هر دوی این گوشی‌ها از اندروید 14 بهره برده و به رابط کاربری وان یو آی 6 مجهز هستند که بر خلاف دوران تاریک «تاچ ویز» سامسونگ عملکردی استثنایی دارد. از سوی دیگر هردوی این گوشی ها همچنین به‌طور تمام و کمال از قابلیت‌های نرم افزاری این سیستم عامل و از همه مهم‌تر هوش مصنوعی Galaxy AI بهره می‌برند. در این بین البته سامسونگ برخی قابلیت‌های اضافی هوش مصنوعی مثل امکان تبدیل طراحی به نقاشی‌های سه‌بعدی را به گلکسی زد فولد 6 افزوده و ارزش بیشتری به آن بخشیده است.

آپدیت نرم افزاری سامسونگ

همچنین هر دو گوشی نیز تا هفت نسخه بعدی اندروید را دریافت کرده و تا سال 2031 نیز از تمامی بروزرسانی‌های نرم افزاری و امنیتی سامسونگ بهره‌مند خواهند شد. بنابراین هیچ تفاوتی میان این دو گوشی در بخش نرم افزار وجود ندارد.

مقایسه ویژگی‌ها و قابلیت‌های اضافی Galaxy S24 Ultra و Galaxy Z Fold 6

گلکسی S24 اولترا سامسونگ طبق روال پرچمداران سال‌های قبل این کمپانی پر از قابلیت‌ها و ویژگی‌های اختصاصی و جذاب از مد دسکتاپ Samsung DeX گرفته تا مد اختصاصی گیمینگ است. این گوشی همچنین به همراه قلم S Pen نیز به دست مشتریان رسیده و کاربران خوش‌ذوق را به طراحی، نگارش و خلق آثار هنری دیجیتالی تشویق می‌کند. همچنین صفحه نمایش بزرگ اس 24 اولترا نیز فضای لازم برای استفاده از این قلم و خلق آثار جدید را فراهم می‌کند.

گلکسی زد فولد 6 اس 24 اولترا

با وجود تمام این قابلیت‌ها اما گلکسی S24 اولترا در بخش ویژگی‌های اختصاصی قادر به رقابت با هم‌تای تاشو خود نیست! صفحه نمایش داخلی غول‌پیکر Galaxy Z Fold 6 مهم‌ترین برگ برنده این گوشی در این زمینه به شمار رفته و کار با قلم اس پن در آن را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کند. این صفحه نمایش همچنین امکان مطالعه بهتر، تماشای فیلم و سریال در صفحه بزرگتر و بسیاری استفاده‌های جذاب دیگر را نیز فراهم می‌کند که گلکسی اس 24 اولترا قادر به ارائه‌شان نیست.

گلکسی زد فولد 6 اس 24 اولترا

در این بین البته باید دقت کنید که گلکسی زد فولد 6 علیرغم پشتیبانی کامل از قلم S Pen، بدون این قلم به بازار عرضه شده. بنابراین اگر قصد استفاده از قلم استایلوس جذاب S Pen را دارید باید آن را به‌طور جداگانه خریداری کنید.

قیمت گلکسی S24 اولترا و گلکسی Z Fold 6

مطابق انتظار، گلکسی زد فولد 6 گوشی گران‌تری در مقایسه با گلکسی اس 24 اولتراست. شروع قیمت این گوشی از 1900 دلار برای مدل پایه با 12 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی است؛ درحالیکه مدل‌های 12/512 و 12/یک ترابایت این گوشی به‌ترتیب قیمت‌های 2020 و 2260 دلاری دارند.

گوشی Galaxy S24 Ultra

از سوی دیگر، گلکسی اس 24 اولترا نیز با قیمت پایه 1300 دلار برای نسخه 12/256 گیگابایتی روانه بازار شده؛ درحالیکه خرید مدل‌های با حافظه‌های 512 گیگ و یک ترابایت این گوشی به‌ترتیب هزینه‌های 1420 و 1660 دلاری را به همراه خواهد داشت.

جمع‌بندی؛ کدام یک از پرچمداران سال 2024 سامسونگ گوشی بهتری است؟

گوشی‌های تاشو سامسونگ طی سال‌های اخیر پیشرفتی فوق‌العاده را تجربه کرده‌اند؛ اما تا تبدیل شدن به جایگزینی برای پرچمداران سری S این کمپانی هنوز راهی دراز در پیش دارند.

گوشی Galaxy Z Fold 6

گلکسی اس 24 اولترا صفحه نمایش باکیفیت‌تر، باتری حجیم‌تر، مقاومت بیشتر در برابر گرد و غبار و رطوبت و دوربین بسیار بهتری در مقایسه با گلکسی زد فولد 6 داشته و به همین جهت برای علاقمندان به پرچمداران اندرویدی گزینه ایده‌آل‌تری است. در کنار تمامی این مزایا، قیمت گلکسی اس 24 اولترا نیز به‌طور قابل توجهی کمتر از گلکسی زد فولد 6 است.

البته این مساله اصلا به معنای آن نیست که گلکسی زد فولد 6 گوشی بدی است. اتفاقا برعکس؛ این پرچمدار تاشو با ارائه طراحی فوق‌العاده، عملکرد فنی خوب، شارژدهی قابل قبول و دوربین‌های قابل احترام یک پرچمدار توانمند به شمار رفته که می‌تواند علاقمندان به تکنولوژی‌های جدید و ایده‌های نو در دنیای یکنواخت گوشی‌های موبایل را واقعا شگفت‌زده کند.

بنابراین پیش از انتخاب هریک از این دو پرچمدار اولویت خود از خرید گوشی موبایل را تعیین کرده و سپس اقدام به خرید یکی از این دو نمایید.

در گجت نیوز بخوانید:
مقایسه آیفون ۱۶ پرو با گلکسی اس ۲۴ اولترا؛ پرچمدار آتی اپل در برابر بهترین گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 در برابر گلکسی S24؛ آیا 2024 سال فلیپ فون‌هاست؟ قیمت گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ در ایران چقدر خواهد بود؟

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*