آپدیت One UI 7

نگاهی به جذاب‌ترین تغییرات آپدیت One UI 7 سامسونگ به لطف افشاگران

سامسونگ قصد دارد با آپدیت وان یو آی 7 – One UI 7 علاوه بر افزودن قابلیت‌های جدید، چندین تغییر بصری مهم را نیز به گوشی‌های گلکسی خود بیاورد. اینجا با این تغییرات جذاب بصری آشنا خواهیم شد.

تا انتشار نسخه بتا آپدیت وان یو آی 7 سامسونگ که بر اساس اندروید 15 طراحی و ساخته شده زمان زیادی باقی نمانده است. بر اساس گزارشات موجود، نسل بعدی رابط‌های کاربری سامسونگ تغییرات گسترده‌ای در مقایسه با وان یو آی 6 داشته و چه در بخش قابلیت‌های نرم افزاری و فنی جدید و چه طراحی نرم افزاری پیشرفت‌های قابل توجهی خواهد داشت. اینجا سعی داریم نگاهی داشته باشیم به تعدادی از جالب‌ترین تغییرات احتمالی آپدیت One UI 7 سامسونگ.

مهم‌ترین تغییرات آپدیت One UI 7 سامسونگ

به‌طور کلی تغییرات رابط کاربری وان یو آی 7 را بر اساس اطلاعات موجود می‌توان در چهار دسته مختلف تقسیم کرد که در ادامه می‌توانید هریک را به‌تفصیل مشاهده نمایید.

ناحیه جدید شبیه داینامیک آیلند

بر اساس اطلاعاتی که مدتی پیش منتشر شد، رابط کاربری One UI 7 سامسونگ قرار است ناحیه جدیدی شبیه به داینامیک آیلند در آیفون های اپل را به کاربران ارائه کند. ویدیوی زیر نمایی از عملکرد این بخش در گوشی‌های سامسونگ را نمایش می‌دهد.

این بخش از رابط وان یو آی 7 همان‌طور که مشاهده فرمودید برای نمایش سریع و آسان اطلاعات در صفحه دیگر اپلیکیشن‌ها به کار می‌رود و کاربری گوشی‌های سامسونگ را بسیار سریع‌تر خواهد کرد. با ضربه زدن به آیکون این ناحیه جدید در بخش اعلان‌های گوشی، بر خلاف انتظار، صفحه کامل اپلیکیشن نمایش داده نشده و در عوض با صفحه‌ای جدید روبرو می‌شویم که اطلاعات مورد نیازمان را به‌طور خلاصه نمایش داده و فعالیت کنونی‌مان را مختل نمی‌کند.

این قابلیت البته پیش‌تر توسط برخی گوشی‌سازان چینی معرفی شده بود؛ اما سامسونگ در وان یو آی 7 برنامه ویژه‌ای برای استفاده از این ناحیه دارد.

آیکون‌ها جدید با لبه‌های خمیده‌تر

یکی دیگر از تغییرات مهم آپدیت One UI 7 هم به آیکون‌های آن مربوط می‌شود؛ جایی‌که سامسونگ تلاش کرده از طراحی Material Design پیش‌فرض اندروید فاصله گرفته و آیکون‌ها را با لبه‌هایی خمیده‌تر طراحی کند تا ظاهری چشم‌نوازتر به رابط کاربری خود ببخشد.

به این ترتیب تمامی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض مثل مخاطبین، تنظیمات، دوربین، مرورگر، تم‌ها، گالری و دیگر برنامه‌ها همگی با این طراحی جدید همسو خواهند شد. جالب اینجاست که سامسونگ رویکرد طراحی‌اش را نه فقط در قبال آیکون‌های لاک اسکرین، بلکه تمامی تنظیمات و صفحات مختلف نیز پیش گرفته است.

بخش تنظیمات وان یو آی 7

رابط کاربری دوربین

دیگر تغییر مهم بصری وان یو آی 7 نیز به اپلیکیشن دوربین مربوط خواهد شد؛ جاییکه تغییراتی گسترده در انتظار کاربران گوشی‌های گلکسی خواهد بود. سامسونگ قصد دارد در One UI 7 سوییچ‌های تغییر مد عکسبرداری و سایر تنظیمات دوربین مثل بزرگنمایی را به قسمت پایین صفحه نمایش انتقال دهد.

دلیل این کار ارائه کاربری ساده‌تر اپلیکیشن دوربین با یک دست است که به‌خصوص در گوشی‌های با اندازه بزرگتر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. از سوی دیگر، مدها عکسبرداری کم‌استفاده‌تر نیز این بار به‌جای آن‌که در بخش Options قرار گیرند روی یک منوی پاپ‌آپ افقی قرار خواهند گرفت تا دسترسی به آن‌ها ساده‌تر باشد.

پانل اعلان‌ها و قابلیت Continuity

دیگر قابلیت جدید و کاربردی رابط کاربری سامسونگ نیز به‌نوعی از اپل الهام گرفته و می‌تواند به نظم بخشیدن به کاربری گوشی‌های گلکسی کمک زیادی کند. با پایین کشیدن انگشت از بالا به پایین صفحه نمایش در One UI 7 با صفحه جدیدی روبرو خواهیم شد که تنظیمات سریع اندروید را از اعلان‌های این سیستم عامل جدا کرده است. از این طریق می‌توان از شلوغ شدن بیش از اندازه بخش اعلانات جلوگیری کرد. البته باید توجه کنید که اگر مدت‌هاست کاربر گوشی‌های گلکسی سامسونگ بوده‌اید ممکن است آشنایی با این قابلیت جدید در ابتدا برایتان کمی سخت باشد.

سامسونگ همچنین در نسل جدید رابط‌های کاربری خود توجه ویژه‌ای هم به قابلیت «Continuity» یا پیوستگی خواهد داشت که امکان ادامه دادن تماس‌های ویدیویی روی سایر دستگاه‌های سامسونگ در اطراف را فراهم کرده و اجازه اشتراک‌گذاری سریع دوربین یا حتی حافظه را با سایر محصولات سامسونگ فراهم می‌کند.

آن‌چه در این جا گفته شد البته تنها بخشی از قابلیت‌های جدید و تغییرات آپدیت One UI 7 سامسونگ خواهد بود. قطعا با نزدیک شدن به زمان رونمایی این رابط کاربری اطلاعات تکمیلی در این خصوص در اختیارمان قرار خواهد گرفت.

در گجت نیوز بخوانید:
رابط کاربری وان یو آی ۷ سامسونگ یک دگرگونی کامل در طراحی و عملکرد خواهد بود ارسال پیام ماهواره ای با ONE UI 7 به گوشی های سامسونگ می‌آید آپدیت اندروید 15 و One UI 7 برای این گوشی‌های سامسونگ منتشر خواهند شد

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*