آیفون SE شکست آیفون پلاستیکی اپل را تکرار نخواهد کرد

اپل با رونمایی از آیفون ۴ اینچی جدید خودش، قصد دارد تا باری دیگر شانس خود را برای گرفتن نبض بازار گوشی‌های این کلاس امتحان کند.بسیاری عقیده دارند که اینبار اپل موفق خواهد بود و آیفون SE شکست آیفون پلاستیکی اپل را تکرار نخواهد کرد.

iphonese-rsgld-lockscreen-pr_us-en-printمحصول تازه وارد خانواده آیفون‌ها را می‌توان یک معرفی بزرگ برای اپل نامید و باید آن را با سهم ۶۰ الی ۷۰ درصدی در درآمد این شرکت یک شوک تازه به تجارت اپل دانست. اما از همه مهمتر اپل تلاش کرده تا در ساخت آیفون SE یا Special Edition، اشتباهاتی که در تولید آیفون ۵C انجام داده بود را تکرار نکند.

مدل SE نسخه کوچکتر، ظریف تر و البته از نظر قدرت مشابه آیفون‌های بزرگتری است که در سپتامبر سال گذشته شاهد ارائه آنها توسط اپل بودیم. از نظر ظاهر نیز ما تفاوتی بین آن و آیفون ۵S که سه سال پیش عرضه شده بود نمی‌بینیم و این تلفن نیز با یک صفحه نمایش رتینا ۴ اینچی ارائه خواهد شد. دوربین و پردازنده آن نیز همانند آیفون ۶ اس، آخرین پرچمدار اپل است.

با وجود همه این‌ها SE را می‌توان جانشین شایسته و فوق العاده بهتری برای آیفون ۵C دانست. SE با بدنه فلزی خودش زیبایی بیشتری را نسبت به مدل پلاستیکی ۵C به خود می‌بیند. این درحالیست که هدف اپل دقیقاً همان بازار آیفون ۵C است؛ مردمانی که دست‌های کوچکی دارند و یا افرادی که قصد خرید یک آیفون با بودجه کمتری دارند.

یک بازار جدید

اپل در حال حاضر دو بازار کاملاً متفاوت با مخاطبینی ویژه دارد. یک سری از مخاطبین که به  دنبال گوشی‌هایی با صفحه نمایش بزرگ ۴.۷ و یا ۵.۵ اینچ هستند. گروهی دیگر نیز وجود دارند که علاقه ای به صفحات نمایش بزرگ ندارند و دوست دارند تا به راحتی با یک دست از گوشی هوشمند خود استفاده کنند.

اپل تصور می‌کرد آیفون ۵C می‌تواند یک نماینده شایسته از این کمپانی در گوشی‌های رنج متوسط باشد. اما اینگونه نبود و معادلات اپل به هم ریخت. آیفون پلاستیکی اپل نتوانست آنطور که تصور می‌کرد موفقیت‌های خودش را در بازار گوشی‌های میان رده‌ای تکرار کند.

اما آیفون SE دارای یک بدنه تمام فلزی و مشخصاتی قدرتمند است. این تلفن هوشمند از یک رم ۲ گیگابایتی بهره می‌برد که منجر می‌شود شما بدون هیچ مشکلی بین اپلیکیشن‌ها جابه جا شده و از اجرای روان بازی‌ها لذت ببرید.

قطعاً آیفون ۴ اینچی جدید اپل حرف‌های زیادی را برای گفتن خواهد داشت. مدل ۱۶ گیگابایتی این تلفن با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه خواهد شد. قیمت این محصول حدود ۱۵۰ دلار ارزان تر از آیفون ۶ و تقریباً چیزی حدود ۲۵۰ دلار ارزان تر از پرچمدار اپل است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*