اینستاگرام هوش مصنوعی

حالا می‌توانید نسخه هوش مصنوعی خودتان را در اینستاگرام بسازید

متا قابلیت ساخت یک پروفایل هوش مصنوعی اینستاگرام و واتساپ را در اختیار کاربران این سرویس‌های خود قرار داده است. این پروفایل AI چه کاربردی دارد؟

کمپانی متا به‌تازگی امکان ساخت نسخه هوش مصنوعی کاربران اینستاگرام یا سایر سرویس‌هایش را فراهم کرده است. این قابلیت از طریق ابزاری تحت نام «استودیوی هوش مصنوعی» (AI Studio) امکان‌پذیر شده و فعلا تنها در اختیار کاربران آمریکایی قرار دارد.

نسخه هوش مصنوعی کاربران اینستاگرام چه کاربردی دارد؟

متا توضیح داده که به کمک این قابلیت تولیدکنندگان محتوا و صاحبان کسب و کار می‌توانند با استفاده از این پروفایل‌های هوش مصنوعی با کاربرانشان تعامل داشته باشند. هوش مصنوعی در قالب این پروفایل‌ها قادر خواهد بود به‌طور مستقیم با انسان‌ها صحبت کرده و به نیابت از صاحب اکانت به نظرات سایرین پاسخ دهد. متا اعلام کرده که ساخت پروفایل هوش مصنوعی در اینستاگرام هم‌اکنون از طریق وبسایت AI Studio یا تعامل با چت هوش مصنوعی آن مستقیما در اپلیکیشن اینستاگرام در اختیار کاربران ایالات متحده قرار گرفته است.

استودیو AI متا

متا روز گذشته در یک پست در وبلاگش اعلام کرد که تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام قادر خواهند بود پروفایل AI خود را بر اساس علایقشان، محتوای صفحه اینستاگرام، بحث‌هایی که تمایل به وارد شدن به آن را دارند یا ندارند و حتی لینک‌هایی که مایل به اشتراک‌گذاری‌شان هستند شخصی‌سازی کنند. کاربران اینستاگرام همچنین می‌توانند قابلیت پاسخ‌گویی خودکار به کامنت‌ها را نیز فعال کرده و حتی پروفایل هوش مصنوعی را از تعامل با برخی اکانت‌های خاص منع کنند.

از طرف دیگر، متا همچنین از امکان ساخت کاراکترهای کاملا جدید هوش مصنوعی برای استفاده در سرویس‌های مختلف خود مثل واتساپ، اینستاگرام، مسنجر و سایرین خبر داده است. این کاراکترها در حقیقت چت‌بات‌هایی با ویژگی‌های رفتاری خاص هستند که پیش‌تر توسط استارتاپ‌هایی مثل Character.AI یا Replika ارائه شده و افراد می‌توانند با آن‌ها تعامل کرده یا حتی عاشقشان شوند! متا تصمیم دارد در آینده این کاراکترهای هوش مصنوعی ساخته شده توسط کاربران را در فروشگاهی مخصوص جهت استفاده سایرین قرار دهد.

اینستاگرام هوش مصنوعی

متا البته پیش‌تر بارها نشان داده که از خطرات هوش مصنوعی و احتمال نقض حریم شخصی افراد به‌خوبی آگاه است. به همین جهت این کمپانی اعلام کرده که استفاده از هریک از کاراکترهای هوش مصنوعی ساخته شده در استودیوی هوش مصنوعی در صورت حضور در سرویس‌های مختلف با برچسب‌های مخصوصی نمایش داده خواهند شد تا واقعی نبودن آن‌ها به اطلاع کاربران برسد.

علاوه بر این، کمپانی تحت مدیریت مارک زاکربرگ همچنین با ارائه یک دفترچه راهنمای بزرگ برای تولیدکنندگان محتوا، خطرات استفاده از پروفایل هوش مصنوعی و ترفندهای ساخت آن‌ها را هشدار داده است.

در گجت نیوز بخوانید:
هوش مصنوعی متا با نام LLaMA معرفی شد؛ رقیب جدید ChatGPT؟ آبروریزی برای متا: هوش مصنوعی فیسبوک مسنجر، تصاویر غیراخلاقی می‌سازد + عکس تماشا کنید: ترجمه همزمان با هوش مصنوعی متا، مترجم‌ها را بیکار می‌کند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*