معنی نام کیا

معنی نام کیا – Kia، خودروساز کره ای چیست؟

آیا معنی نام برند کیا – Kia، این خودروساز سرشناس کره‌ای را می‌دانید؟ همانند بسیاری خودروسازان دیگر، نام این کمپانی نیز ریشه در زبان محلی دارد.

نام برند خودروسازان ریشه‌های مختلفی دارد. تعدادی از آن‌ها مثل فورد، شورلت یا هوندا نام خود را از نام خانوادگی موسس خود گرفته‌اند؛ درحالیکه برخی دیگر مثل پونتیاک نامشان را از شهر یا ایالت‌هایی در کشور مبداء خود استخراج کرده‌اند.‌ برخی دیگر از برندها نیز نام‌گذاری خلاقانه‌تری را انتخاب کرده‌اند؛ مانند ایلان ماسک که کمپانی خودروسازی مدرن خود را به یاد «نیکولا تسلا»، تسلا نام‌گذاری کرد. در این بین اما خودروسازان آسیایی به‌خاطر تفاوت‌های زبانی با کشورهای غربی اساسا نام‌گذاری‌های غیرقابل درک‌تری دارند. کیا یکی از این خودروسازان است که شاید با معنی نام آن چندان آشنا نباشید.

پیش از توضیح در خصوص معنای نام Kia بد نیست اشاره دیگری به معنی نام برخی خودروسازان دیگر داشته باشیم. منشاء نام‌گذاری برند لکسوس – Lexus هنوز مشخص نیست؛ هرچند که برخی معتقدند نام این برند مخفف عبارت «Luxury Exports to US» به‌معنای «کالاهای لوکس صادرشده به ایالات متحده» است. همچنین «فولگس واگن» نیز کلمه‌ای آلمانی به‌معنای «خودروی مردم» است و «هیوندای» نیز در زبان کره‌ای به معنای «مدرنیته» ترجمه می‌شود.

معنی نام برند کیا چیست؟

خودروی KIA

نام KIA همان‌طور که قابل حدس است ریشه در زبان‌شناسی کشورهای خاور دور دارد. کلمه KIA علیرغم آن که تنها سه حرف دارد به‌خوبی به اساس نامگذاری این برند اشاره می‌کند. دو حرف اول نام این برند یعنی Ki به‌معنای برخاسته بوده و حرف سوم، «A» به ریشه این برند، یعنی آسیا اشاره دارد.‌ با قرار دادن این دو حرف در کنار یکدیگر می‌توان معنای کلی نام برند KIA را «برخاسته از آسیا» عنوان کرد.

بد نیست بدانید که کمپانی کیا یک سال پیش از پایان جنگ جهانی دوم تاسیس شد و همانند بسیاری خودروسازان بزرگ امروز با ساخت موتور سیکلت‌ها کارش را آغاز نمود. شروع فعالیت کیا در صنعت اتومبیل‌ها به دهه 1970 میلادی باز می‌گردد و از آن زمان، مدل‌ها و محصولات متعددی از این خودروساز کره‌ای روانه بازاهای مختلف جهانی شده. این کمپانی در سال گذشته سه میلیون خودرو به فروش رسانده و رکورد فروش تاریخ خود را جابجا کرد. علاوه بر این، درآمد کیا در سال گذشته بالغ بر 72 میلیون دلار بود.

خودروهایی مانند کیا سلتوس، کیا اسپورتیج و کیا K5 از جمله محصولات کیا هستند که اخیرا به بازار کشورمان وارد شده‌اند.

در گجت نیوز بخوانید:
کیا تاسمان؛ پیکاپ کره‌ای برای رقابت با هایلوکس کیا EV3 مدل 2025 رسماً معرفی شد؛ دستپخت جدید کره‌ای‌ها برای تسخیر بازار خودرو این سدان مرموز کیا قرار است جانشین سراتو و ریو شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*