کیا EV3 مدل 2025

کیا EV3 مدل 2025 رسماً معرفی شد؛ دستپخت جدید کره‌ای‌ها برای تسخیر بازار خودرو

کیا از کراس اوور الکتریکی EV3 پرده برداشت؛ یک خودرو با طراحی و امکانات چشمگیر و قیمت مقرون به صرفه که آمده است تا بازار خودرو برقی تا تصرف کند.

کیا نسل جدید محصولات خود را با قوای محرکه تمام برقی و پیشوند EV عرضه می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به کیا EV9، دارنده عنوان بهترین خودروی سال 2024 و کیا EV5 اشاره کرد. EV3 عضو جدید خانواده EV کیا به حساب می‌آید که به‌عنوان یک کراس اوور ساب کامپکت پا به بازار می‌گذارد و بنا به جدیدترین اخبار خودرو، کیا اخیراً به‌صورت رسمی از آن رونمایی کرد. پیش‌تر در اواخر سال 2023 کانسپت کیا EV3 طی رویدادی در کره جنوبی برای اولین بار به نمایش گذاشته شده بود و این نسخه تولیدی که به‌صورت رسمی معرفی شده است عمدتاً تفاوتی با آن ندارد.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی نمای بیرونی کیا ای وی 3

همان‌طور که انتظار می‌رود، کیا EV3 از لحاظ طراحی نمای بیرونی با بقیه اعضای سری EV نظیر EV9 در یک راستا است. در طراحی نمای بیرونی این کراس اوور الکتریکی المان‌هایی مثل دی‌لایت‌های باریک، فلاپ‌های دور گلگیرها، پنل کرومی قسمت رکاب، سقف شناور، دستگیره‌های مخفی بیرون‌پر و… به چشم می‌خورند. فرم بدنه هم حالتی نسبتاً مکعبی یا به‌اصطلاح باکسی دارد و در طراحی آن بیشتر اشکال هندسی با زوایای تیز به کار رفته‌اند.

امکانات کابین کراس اوور برقی EV3

روی داشبورد شاسی بلند الکتریکی جدید کیا یک نمایشگر دوگانه شامل دو پنل 12.3 اینچی قرار دارد و به اهمیت دکمه‌های فیزیکی برای سهولت کار راننده هم توجه شده است. حتی یک میز کشویی در دسترس قرار دارد که می‌توان روی آن وسایلی مثل لپ تاپ قرار داد و فضایی هم برای نگهداری وسایل، مواد غذایی و… اختصاص داده شده است.

کابین کیا EV3 مدل 2025

کیا در تولید اجزای فضای داخلی و نمای بیرونی EV3 از مواد بازیافتی و بیولوژیک استفاده کرده. به‌عنوان مثال، داشبورد با نیشکر ساخته شده و بخشی از پنل‌های بدنه با بطری‌های پلاستیکی بازیافتی تولید شده است. این شرکت کره‌ای همچنین اعلام کرد که این کراس اوور جدید یک دستیار هوش مصنوعی برای راننده به همراه می‌آورد که مبتنی بر بات چت جی پی تی توسعه داده شده است. دستیار هوش مصنوعی رفته‌رفته به لیست امکانات خودروهای بیشتری اضافه می‌شود و کیا هم از این ترند جدید پیروی می‌کند.

دستیار هوش مصنوعی کیا قابلیت‌های متنوعی دارد؛ مثلاً می‌تواند در مسیریابی کمک کند، در استفاده از ابزارها به راننده راهنمایی برساند یا رستوران‌های موجود در اطراف را پیشنهاد بدهد. این هوش مصنوعی به مرور زمان با انتشار آپدیت از راه دور یا به اختصار آپدیت OTA برای خودرو، بهبود پیدا می‌کند و مسلماً از قابلیت‌هایی بیشتر برخوردار می‌شود.

مشخصات فنی کیا EV3

با توجه به اطلاعات منتشر شده تاکنون، کیا ای وی 3 با دو باتری پک عرضه می‌شود. نسخه پایه این کراس اوور باتری 58.3 کیلووات ساعتی و نسخه بالارده‌تر آن تحت عنوان Long Rage باتری 81.4 کیلووات ساعتی دارد. به لطف این باتری‌ها که پیش از این هم در محصولات سری EV به کار رفته‌اند، این خودرو جدید کیا باید بتواند شعاع حرکتی بالایی داشته باشد. تخمین زده می‌شود این خودرو با یک بار شارژ مسافت 482 تا حداکثر 600 کیلومتر را طی کند.

کیا EV3 مدل 2025

کیا EV3 به‌عنوان یک محصول مقرون به صرفه‌تر از این خودروساز کره‌ای بر اساس معماری الکتریکی 400 ولتی توسعه پیدا کرده، در حالی که خودروهایی مثل شاسی بلند EV6 و محصولات هیوندای یا جنسیس از معماری 800 ولتی بهره می‌برند. در نتیجه سرعت شارژ EV3 نسبت به آن‌ها کمتر خواهد بود، هرچند به نوبه خود کماکان رضایت‌بخش است. به گفته کیا، شارژ این کراس اوور برقی از 10 تا 80 درصد با یک شارژر پرتوان حدود نیم ساعت زمان می‌برد.

هر دو نسخه این شاسی بلند به یک موتور الکتریکی با قدرت 150 کیلووات برابر با 202 اسب بخار در محور جلو مجهز هستند و با اتکا به این موتور می‌توانند ظرف 7.5 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرند. البته اگر عملکرد و خروجی این محصول کیا نتوانست توجهتان را جلب کند، باید تاکید کرد که کاربری، جامعه هدف و محدوده قیمتی آن این سطح از عملکرد را توجیه می‌کنند.

کیا EV3 مدل 2025

ای وی 3 بر خلاف خودروهای برقی دیگر کیا از جمله ای وی 6 و ای وی 9 سیستم دیفرانسیل جلو دارد. با وجود این، کیا اعلام کرد که در آینده تیپ GT-Line و تیپ پرچمدار GT را برای آن عرضه خواهد کرد. تیپ GT دو موتور الکتریکی با سیستم دو دیفرانسیل یا همان چهار چرخ محرک را به خواهد گرفت و به‌طور خاص برای رانندگی اسپرت و پرشتاب تولید خواهد شد. کیا EV6 GT هم که در گذشته روانه بازار شده بود پیشرانه 576 اسب بخاری داشت و ظرف 3.4 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گرفت که شتابی هم‌سطح با لامبورگینی اوروس، سوپر اس یو وی معروف ایتالیایی است.

تاریخ عرضه و قیمت شاسی بلند الکتریکی EV3 کیا

کیا EV3 مدل 2025 با محدوده قیمت بین 35 تا 50 هزار دلار خانواده‌هایی را هدف گرفته است که دنبال یک خودرو تمام برقی با قیمت مقرون به صرفه‌اند. در واقع کیا حتی پیش‌بینی می‌کند این خودرو بین پرفروش‌ترین محصولات آن جا بگیرد و در ایالات متحده 70 تا 80 هزار نسخه از آن به فروش برسد. باید دید این رویکرد کره‌ای‌ها در طراحی، توسعه و قیمت‌گذاری این خودرو چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت.

این کراس اوور برقی ابتدا در تابستان پیش رو در کره جنوبی عرضه می‌شود و تا انتهای سال جاری میلادی به اروپا راه پیدا می‌کند. عرضه این خودرو در آمریکا برای سال 2025 برنامه‌ریزی شده است. با نزدیک‌تر شدن به عرضه جهانی، جزئیات بیشتری درباره آن به اشتراک گذاشته خواهد شد.

در گجت نیوز بخوانید:
خبر بد برای طرفداران تویوتا هایلوکس در سراسر جهان نسل جدید کیا K5 توسط کوشاخودرو به ایران وارد می‌شود آبروریزی برای کیا؛ شاسی بلند تلوراید ساکن نمی‌ماند! کیا K4 هاچ بک ؛ جایگزین برحق هیوندای i30 در ایران؟ کیا K4 جدید رسما رونمایی شد؛ واردات به ایران؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*