سدان کیا K4 جدید، جانشین سراتو

این سدان مرموز کیا قرار است جانشین سراتو و ریو شود

کیا با انتشار تصاویری، از معرفی یک سدان جدید در آینده نزدیک خبر داد که نقش جانشین دو خودرو شناخته‌شده سراتو و ریو را ایفا خواهد کرد.

کیا پس از نمایش K5 فیس لیفت، معرفی نسخه جدید سدان کامپکت K4 به بازار آمریکا را در دستور کار قرار داده است و مدتی قبل رسماً تایید کرد که در 21 مارس (8 فروردین پیش رو) طی نمایشگاه خودرو نیویورک از آن پرده‌برداری خواهد کرد. بنا به جدیدترین اخبار خودرو خارجی، این خودروساز کره‌ای اخیراً تصاویری را از این خودرو پیش از معرفی کامل آن به اشتراک گذاشت. به‌نظر می‌رسد آن‌ها در نظر دارند این سدان مرموز جدید خود را به‌عنوان جانشینی برای فورته (سراتو) و ریو روانه بازار کنند.

عرضه کیا K4 جدید، جانشین سراتو 

تصاویر منتشر شده از این سدان جدید کیا صرفاً نیمه بالایی آن را نشان می‌دهند. در تصاویر می‌توان دید که یک پنل سانروف بزرگ قسمت جلویی سقف را در بر گرفته و به‌خاطر شیب ستون C، نمای کناری این ماشین حالت کوپه‌مانند دارد.

همچنین شباهت‌هایی بین کیا K4 جدید و کانسپت EV4 به چشم می‌آید. دست کم در این تصاویر طراحی چراغ‌ها، چه در نمای جلو و چه در نمای عقب به کانسپت مذکور شباهت دارد. برجستگی‌های نمای کناری هم یادآور کانسپت آینده‌گرایانه EV4 کیا هستند.

سدان کیا K4 جدید، جانشین سراتو

در مقطع کنونی جزئیات زیادی درباره این خودرو در دسترس نیست، اما کیا آن را به‌عنوان یک «سدان کامپکت» توصیف کرده است. کیا فورته که در ایران بیشتر با نام سراتو شناخته می‌شود هم در همین دسته قرار دارد و انتظار می‌رود خودرو جدید کیا جانشین آن باشد. حتی پیش‌بینی می‌شود کیا قصد داشته باشد آن را به‌عنوان جایگزینی برای ریو هم ارائه بدهد.

سدان کیا K4 جدید، جانشین سراتو

هرچند کیا به نوع پیشرانه کیا کی 4 اشاره نکرده، از آنجا که اثری از EV در نام این خودرو نیست، دور از انتظار است پیشرانه تمام برقی داشته باشد. به هر حال، به‌زودی این شرکت به‌صورت کامل این خودرو را معرفی خواهد کرد.

گذشته از این، اولین پیکاپ کیا هم در آینده نزدیک روانه بازارهایی از جمله استرالیا می‌شود. این پیکاپ که با توجه به شواهد باید تاسمان نام داشته باشد، به رقابت با خودروهایی مثل تویوتا هایلوکس و فورد رنجر خواهد پرداخت. به‌تازگی ضمن انتشار ویدیو تبلیغاتی کیا تاسمان، اعلام شد این محصول Kia هم تا انتهای سال ۲۰۲۴ به نمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین بخوانید:
کیا EV8، سدان جذاب و قدرتمند جدید کره ای ها کیا سورنتو ۲۰۲۴ فیس لیفت با طراحی و امکانات جدید معرفی شد بررسی کیا K5 کوشا خودرو ؛ اپتیما بدون آپشن در لباس جدید + ویدیو کیا سونت فیس لیفت با طراحی و امکانات جدید رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*