کیا EV8

کیا EV8، سدان جذاب و قدرتمند جدید کره ای ها

کیا EV8 در قالب یک سدان جذاب و قدرتمند جدید کره ای در راه است. در ادامه با مشخصات و امکانات Kia EV8 آشنا خواهیم شد.

شرکت کیا قصد دارد خودرو جدید EV8 را به‌عنوان جایگزین استینگر تولید کند. این خودرو برقی به پیشرانه‌ای با قدرت بیشتر از 600 اسب بخار مجهز خواهد بود. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با مشخصات و امکانات Kia EV8 آشنا خواهیم شد.

مشخصات کیا EV8

کیا برای سدان جدید خود یک پیشرانه برقی با قدرت بیش از 600 اسب بخاری را در نظر گرفته که آن را به قدرتمندترین خودرو تاریخ کیا تبدیل خواهد کرد. همچنین این خودرو برقی به به باتری‌هایی مجهز شده که با یک بار شارژ کامل می‌تواند مسافتی برابر با 805 کیلومتر را بپیمیاد. کیا EV8 نخستین خودرو برقی این خودروساز خواهد بود که بر پایه نسل جدی پلتفرم eM گروه خودروسازی هیوندای توسعه پیدا خواهد کرد.

نمای جلوی کیا EV8

پلتفرم eM از دو معماری جدید بهره می‌برد که طبق معماری ماژولار یکپارچه جدید (IMA) طراحی شده است. هیوندای از این پلتفرم در سال قبل پرده برداشت و مدعی است این پلتفرم میزان شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی را نسبت به مدل‌های فعلی حدود 50 درصد افزایش خواهد داد.

نمای عقب کیا EV8

هیوندای پلتفرم eM را برای تمام کلاس خودروهای برقی از جمله پرفورمنس طراحی کرده است. اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که کیا EV8 قرار است به‌عنوان جایگزین الکتریکی کیا استینگر GT1 تولید و روانه بازار شود. همچنین این خودرو را باید نسل جدید کیا K8 دانست. ضمن این‌که کیا تولید این خودرو را از سال 2026 در کره جنوبی آغاز خواهد کرد.

کیا برای EV8 جدید باتری بزرگ 11.2 کیلووات‌ساعتی را در نظر گرفته است گه بزرگترین باتری در میان خودروهای کیا محسوب می‌شود. همچنین این خودرو به دو پیشرانه برقی با قدرت 268 اسب بخار در جلو و 225 اسب بخار در عقب مجهز شده که می‌تواند قدرتی ترکیبی برابر با 603 اسب بخار را به تولید برساند و لقب قدرتمندترین خودرو تاریخ کیا را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید:
نسخه فول آپشن و دو دیفرانسیل کیا سلتوس به ایران می‌آید کیا K5 فیس لیفت با طراحی هیجان‌انگیز و موتور 290 اسب بخاری از راه رسید + ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*