کسپرسکی از ایران می‌رود

کسپرسکی از ایران می‌رود

گفته می‌شود شرکت روسی کسپرسکی به دلیل آنچه عدم عمل به تعهداتش در حوزه امنیت سایبری عنوان شده، از ایران می‌رود.

شرکت روسی کسپرسکی از مدت‌ها پیش در ایران به عنوان مسئول حفاظت از زیرساخت‌های سایبری کشور فعالیت داشته است. با وجود این به نظر می‌رسد که ناتوانی این شرکت در حفاظت از این زیرساخت‌ها در سالیان اخیر، موقعیت Kaspersky در ایران را زیر سوال برده است.

چرا کسپرسکی از ایران می‌رود؟

علاوه بر ناتوانی کسپرسکی در حفاظت از زیرساخت‌های سایبری کشور، بسیاری از محصولات این شرکت روسی نیز دچار چالش‌ها و مشکلات امنیتی هستند و همین موضوع سبب شده تا مرکز مدیریت راهبری فتا به دنبال ممنوعیت کامل فعالیت کسپرسکی در ایران باشد.

کسپرسکی

گرچه کسپرسکی در حوزه امنیت سایبری نامی شناخته‌شده محسوب می‌شود و در بسیاری از کشورهای دنیا فعالیت دارد، در ایران نتوانسته آن‌طور که انتظار می‌رفت عمل کند.

همین موضوع منجر به اعمال محدودیت‌های چشمگیر برای فعالیت این شرکت و استفاده از محصولاتش در ایران توسط مرکز افتا شده، به نحوی که مدتی است خرید و استفاده از محصولات این شرکت منوط به دریافت مجوز این این نهاد شده است.

همچنین بخوانید:
طرح جدید چین برای ادامه دیکتاتوری و کنترل شهروندان: صدور شناسه فضای مجازی برای تمام افراد عجیب ترین رازها و معماهای دنیای اینترنت که هرگز حل نشدند وزیر ارتباطات: ایران به جمع ۲۰ کشور برتر دارای اینترنت ثابت جهان می‌پیوندد اینترنت ماهواره‌ای بومی در راه است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*