هوش مصنوعی جاسوسی

مراقب باشید هوش مصنوعی می‌تواند از شما جاسوسی کند

بر اساس گزارش امنیتی جدید منتشر شده هوش مصنوعی قابلیت جاسوسی گسترده از لپ‌ تاپ و کامپیوترهای فعلی را دارد. بدتر از همه اینکه افراد زیادی در حال سرقت داده با این روش هستند.

شکوفایی هوش مصنوعی سبب شده که زندگی انسان تغییر کند و کاملا مشخص است که تا سی سال دیگر سبک زندگی پیشین حتی قابل باور نخواهد بود. همچنین پیشرفت قابل‌توجه دانشمندان در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی باعث شده است که انتظار پیشرفت‌های علمی زیادی را داشته باشیم. با همه اینها نمی‌توان از تهدیدهای هوش مصنوعی غافل شد. یک گزارش جدید نشان مي‌دهد که هوش مصنوعی به‌راحتی از کاربران جاسوسی می‌کند.

هوش مصنوعی با جاسوسی از طریق کابل HDMI تمام داده‌های شما را سرقت می‌کند

هوش مصنوعی جاسوسی

در دوران ویدیوهای آنالوگ کار هکرها برای جاسوسی بسیار راحت بود. آنها کافی بود کوچکترین نشت داده را در کابل‌های ویدیویی تشخیص دهند تا بتوانند به‌محتوای موجود در نمایشگر دسترسی پیدا کنند. هرچند ظهور پروتکل‌های دیجیتال مثل کابل HDMI باعث شد که شرایط کاملا تغییر کند. دیگر شرایط برای هکرها چندان ساده نبود. البته با وجود کابل HDMI نیز امکان جاسوسی از کاربران وجود داشت، اما مراحل اینکار بسیار سخت و پیچیده بودند.

هرچند هوش مصنوعی سبب شده که کابل HDMI نیز دیگر چندان ایمن نباشد. مشکل اینجاست که سیگنال‌های دیجینال هنگام حرکت بین کامپیوتر و نمایشگر تشعشعات خاصی را در محیط انتشار می‌دهند. همین نیز سبب شد که گروهی از پژوهشگران حوزه اینترنت، شبکه و امنیت در دانشگاه اروگوئه موفق شوند یک مدل هوش مصنوعی را برای جاسوسی از کاربران توسعه دهند.

هوش مصنوعی جاسوسی

در این روش از تابش‌های الکترومغناطیس کابل برای شناسایی محتوای موجود در نمایشگر استفاده می‌شود. پژوهشگران ابتدا مدل هوش مصنوعی را با استفاده از داده‌های مختلف آموزش دادند و سپس توانستند متون مختلف را با دقت ۷۰ درصد از اهداف موردنظر جاسوسی کنند. شاید با خود بگویید که ۷۰ درصد چندان میزان بالایی نیست؛ اما همین نیز برای اکثر جاسوسان کافی خواهد بود تا به هدف اصلی برسند.

بدین‌ترتیب هکرها خیلی راحت می‌توانند رمزهای‌ عبور، داده‌های اقتصادی و حتی چت‌های رمز‌گذاری شما را به‌دست بیاورند. گروه پژوهشگران امنیتی دانشگاه اروگوئه می‌خواستند کیفیت روش جدید خود را بهبود ببخشند. به‌همین‌خاطر از یک نرم‌افزار تشخیص متن برای بررسی داده‌های استخراج شده بهره بردند. در کمال تعجب این روش باعث شد که میزان خطا تا حدود ۶۰ درصد کاهش یابد.

میزان موفقیت و دقت این روش آنقدر بالا است که پژوهشگران کاملا مطمئن هستند به‌صورت گسترده توسط مجرمان سایبری استفاده می‌شود. البته پیشتر نیز سازمان‌های جاسوسی از روش‌های مختلف برای سرقت اطلاعات استفاده می‌کردند. به‌عنوان مثال استفاده از دستگاه‌های جذب کننده سیگنال در ساختمان هدف و یا استفاده از آنتن‌های رادیویی برای جذب تابش‌های کابل HDMI می‌توانست مفید باشد.

هوش مصنوعی جاسوسی

هرچند که در سمت مقابل نیز شرکت‌های مختلف و سازمان‌های امنیتی تمام تلاش خود را می‌کردند تا با سپرهای مختلف جلوی انتشار تابش‌های الکترومغناطیس را در محیط بگیرند. البته که اینگونه اقدامات هزینه زیادی را به این سازمان‌ها تحمیل می‌کرد.

با همه اینها ورود هوش مصنوعی به جاسوسی از کابل HDMI شرایط را تغییر می‌دهد. کاربران عادی به تجهیزات گران‌قیمت امنیتی دسترسی ندارند و ممکن است خیلی راحت هدف هکرها قرار گیرند. به‌عنوان مثال ممکن است جزئیات مربوط به حساب بانکی یا والت ارز دیجیتال افراد به‌راحتی سرقت شود و فرد نیز نتواند کاری انجام دهد.

بیشتر بخوانید:
عجیب ترین رازها و معماهای دنیای اینترنت که هرگز حل نشدند سرچ جی پی تی معرفی شد؛ هوش مصنوعی در برابر گوگل طرح جدید چین برای ادامه دیکتاتوری و کنترل شهروندان: صدور شناسه فضای مجازی برای تمام افراد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*