قیمت حواله خودروهای وارداتی

ریزش شدید قیمت حواله خودروهای وارداتی

در حالی که قیمت حواله خودروهای وارداتی به اعداد باورنکردنی رسیده بود، اما در چند روز اخیر شاهد ریزش شدید قیمت این حواله‌ها در بازار ایران بودیم.

رویه‌ای که برای فروش خودروهای وارداتی در نظر گرفته شده و همچنین عرضه بسیار محدود این خودروهای خارجی به بازار ایران، بیشتر از این که دردی از بازار خودرو دوا کند و به نفع مصرف‌کنندگان نهایی باشد، باب میل دلال‌ها و سوداگران بوده و راه را برای کسب سودهای نجومی توسط این افراد باز کرده است.

مشکلات بسیار زیادی که در این مسیر وجود دارند باعث شده‌اند بازار خرید و فروش حواله های خودروهای وارداتی راه بیفتد و اگر سری به پلتفرم‌های فروش آنلاین بزنید با ارقامی برای این حواله‌ها مواجه می‌شوید که هوش از سرتان می‌پراند. این حواله‌ها با قیمت‌های چند صد میلیونی و حتی چند میلیارد تومانی به فروش می‌رسند و حتی در اخبار خودرو شنیده بودیم که حواله خودرو بنز وارداتی جانبازان تا 14 میلیارد تومان رسیده است.

قیمت حواله خودروهای وارداتی روز به روز کمتر می‌شود

قیمت حواله خودروهای وارداتی

با این حال در یکی دو روز اخیر شاهد ریزش شدید قیمت حواله خودروهای وارداتی هستیم. این اتفاق البته قابل پیش‌بینی بود و انتظار چنین چیزی وجود داشت. به‌عنوان مثال، حواله خودرو نیسان سیلفی که حدود 350 میلیون تومان بود به 185 میلیون کاهش یافته است. حواله خودروهای فیات 500 و تویوتا کرولا 1200 نیز به ترتیب حدود 50 و 100 میلیون تومان شده و جالب این‌که این حواله‌ها با همین قیمت‌ها هم خریداری ندارند.

خودروهایی مثل ونوسیا وی آنلاین و جتا VS7 در شرکت واردکننده تقریبا با قیمت این خودروها در بازار آزاد برابر است و هیچ حاشیه سودی برای آنها وجود ندارد و به همین دلیل خرید و فروش حواله آنها نیز توجیحی ندارد. اوضاع برای برخی دیگر از خودروها از این هم بدتر است؛ برای مثال خودروهای بستیون T77 و زوتی DL5 در بازار آزاد از شرکت واردکننده کمتر قیمت‌گذاری می‌شوند.

در حال حاضر خودروهایی مثل وارداتی‌های تویوتا، نیسان، هوندا، سوزوکی و برخی خودروهای چینی مثل هونگچی H5 و هاوال H6 جزو معدود خودروهایی هستند که خرید و فروش حواله آنها همچنان رواج دارد؛ اما قیمت این حواله‌ها نیز روز به روز در حال کمتر شدن است.

همچنین بخوانید:
تأکید مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران بر دریافت معاینه فنی خودروهای وارداتی هوندا وزل وارداتی به خیابان ها آمد + قیمت در بازار قیمت کیا K5 وارداتی یک شبه 300 میلیون تومان گران شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*