آیفون‌های رفرش 600 دلاری در گمرک ایران 1100 دلار قیمت گذاری می‌شوند

آیفون‌های رفرش 600 دلاری در گمرک ایران 1100 دلار قیمت گذاری می‌شوند

بنابر بررسی‌های انجام شده، آیفون‌های رفرش که در بازارهای جهانی 600 دلار قیمت دارند، در گمرک ایران 1100 دلار قیمت‌گذاری و روانه بازار می‌شوند.

جدیدترین بررسی‌ها از بازار گوشی‌های موبایل حاکی از این است که قیمت آیفون‌های رفرش در ایران به مراتب بالاتر از نرخی است که در فروشگاه‌های معتبر بین‌المللی عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد این مسئله، ناشی از قیمتی باشد که واردکنندگان در گمرک برای این محصولات اظهار می‌کنند.

چرا قیمت آیفون‌های رفرش در بازار ایران بالاست؟

در شرایطی که در فروشگاه‌های معتبر بین‌المللی، تمام گوشی‌های موبایل آیفون 13 از گوشی‌های رفرش و رینیو و در نتیجه در بازه قیمتی زیر 650 دلار هستند، واردکنندگان این محصولات در ایران قیمت این گوشی‌ها را در گمرک بین 1000 تا 1100 دلار اظهار می‌کنند.

قیمت آیفون 13 در بازارهای جهانی

برای مثال، قیمت آیفون 13 پرو مکس در نسخه‌ای با 256 گیگابایت حافظه داخلی در یک سایت معتبر خارجی در حدود 650 دلار تعیین شده؛ اما در مقابل، قیمت این محصول در گمرک توسط واردکنندگان حتی بیشتر از نسخه اصل یعنی بین 1000 تا 1100 دلار اظهار می‌شود که نسبت به قیمت سایت‌های خارجی، بین 30 تا 35 درصد بیشتر است.

آیفون 13 پرو مکس در یک فروشگاه آنلاین خارجی

جالب است بدانید در حال حاضر برای واردات گوشی‌های بالای 600 دلار در سامانه نیما ارزی تخصیص داده نمی‌شود و واردات این گوشی‌ها از محل واردات در برابر صادرات خود انجام می‌شود. با وجود این به نظر می‌رسد که واردکنندگان با این کار به نوعی در حال رفع تعهد از مسئله ارز صادراتی به شکل غیرواقعی هستند.

بیشتر بخوانید:
اپل در آیفون SE 4 از نمایشگر اولد ال جی استفاده می‌کند شیائومی ۱۵ پرو با باتری قدرتمند، پرچمداران رقیب را زمین می‌زند اپل با آپدیت iOS 18.1 قابلیت ضبط تماس را به آیفون می‌آورد این شما و این گوشی تاشو جدید هواوی نوا فلیپ قبل از رونمایی؛ گالری عکس و مشخصات فنی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*