کنترل هدست اپل ویژن پرو با مغز

اپل ویژن پرو حالا فقط به کمک مغز هم کنترل می‌شود

هدست واقعیت ترکیبی اپل به اندازه کافی گجت آینده‌گرایانه و پیشرفته‌ای است. حالا تصور کنید اپل ویژن پرو را بتوان فقط با مغز کنترل کرد.

ویژن پرو، هدست واقعیت ترکیبی اپل که اوایل سال 2024 به عرضه رسید، از همان زمان معرفی خیلی از دنبال‌کنندگان اخبار تکنولوژی را حیرت‌زده کرد. این محصول اپل جلوه محصولی آینده‌گرایانه را داشت که به نوعی مسیر گجت‌های شخصی و روزمره تا چند سال دیگر را به نمایش می‌گذاشت. حالا با ترکیب تکنولوژی یک کمپانی دیگر، ویژن پرو حتی محصولی آینده‌گرایانه‌تر شده است. شرکت «سنکرون» (Synchron) با نصب ایمپلنت مغزی خود در ویژن پرو، امکان کنترل آن توسط مغز را فراهم کرده است.

ابتکار شرکت سنکرون؛ کنترل ویژن پرو صرفاً با مغز

شرکت سنکرون که در حوزه تکنولوژی‌های مربوط به دستگاه عصبی کار می‌کند، اتصال ایمپلنت مغزی خود به اپل ویژن پرو را با موفقیت آزمایش کرد. این آزمایش روی یک مرد 64 ساله که از بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (یا به اختصار ای‌ال‌اس) رنج می‌برد انجام شد و به‌واسطه این ابتکار عمل سنکرون، وی توانست صرفاً با استفاده از ایمپلنت مذکور اپل تی‌وی تماشا کند، بازی Solitaire را تجربه کند و بدون نیاز به دست پیام ارسال کند.

کنترل هدست اپل ویژن پرو با تراشه مغز شرکت سنکرون

به گفته سنکرون، این مرد در غیر این صورت نمی‌توانست از ویژن پرو استفاده کند؛ از آنجا که اندام بالایی آن کار نمی‌کرد و نمی‌توانست با حرکات دست این هدست را کنترل کند. این کاربری ویژه‌ای برای ایمپلنت مغزی این شرکت و همچنین هدست اپل به حساب می‌آید که هرچند شاید نتواند به‌صورت گسترده پیاده‌سازی شود، به نوبه خود می‌تواند به برخی از افراد خاص دارای مشکل حرکتی برای استفاده از چنین گجت‌هایی کمک کند.

«تام اکسلی» (Tom Oxley)، مدیرعامل و موسس سنکرون هم می‌گوید تکنولوژی آن‌ها می‌تواند امکان استفاده از جدیدترین گجت‌ها را برای میلیون‌ها فردی که با اختلال حرکتی دست و پنجه نرم می‌کنند فراهم کند. او این کاربری ایمپلنت مغزی سنکرون را «نیازی حیاتی که برآورده نشده است» توصیف کرد و همچنین از احتمال به‌کارگیری این ایمپلنت در بقیه هدست‌ها در آینده گفت.

کنترل هدست اپل ویژن پرو با تراشه مغز شرکت سنکرون

سنکرون که احتمالاً شما را به یاد نورالینک، شرکت ایلان ماسک می‌اندازد، تاکنون ایمپلنت خود را دست کم در 6 بیمار آمریکایی کاشته است. این رابط مغز و کامپیوتر نیازی به جراحی به شکل مرسوم ندارد و بعد از ورود به بدن از طریق سیاهرگ گردن، به رگ‌های خونی روی مغز متصل می‌شود. همچنین در این فرایند نوعی آنتن زیر پوست قفسه سینه بیمار قرار می‌گیرد.

امکان کنترل اپل ویژن پرو با مغز می‌تواند مشتریان بیشتری را به سمت این هدست واقعیت ترکیبی جذب کند؛ خصوصاً با توجه به این‌که قیمت خیلی بالا و کاربری خاص آن مانع از فروش بیشترش شده بود.

در گجت نیوز بخوانید:
هر آنچه باید درباره حلقه هوشمند سامسونگ گلکسی رینگ بدانید این ۵ قابلیت گلکسی واچ اولترا را به بهترین ساعت هوشمند دنیا تبدیل می‌کنند انتشار تصاویر ماکت آیفون ۱۶؛ طراحی و رنگبندی گوشی جدید اپل را لو داد + عکس چین با معرفی اولین کامپیوتر هوش مصنوعی خود به جنگ آمریکا رفت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*