ولوو هم بی خیال تولید خودروهای برقی می‌شود

ولوو هم بی خیال تولید خودروهای برقی می‌شود

بعد از چند شرکت معروف مانند مرسدس بنز، فورد و پورشه، حالا ولوو هم از تجدیدنظر در برنامه تولید خودروهای برقی خود خبر داده است.

در مدت اخیر، خودروسازان معروف بسیاری از جمله فورد، پورشه و بنز از تجدیدنظر در برنامه‌های تولید خودروهای برقی خود خبر داده‌اند. حال و بنابر جدیدترین اخبار خودرو، ولوو نیز به این شرکت‌ها پیوسته و قصد دارد فعلا قید تولید خودروهای برقی را بزند.

تولید خودروهای تمام برقی ولوو به زمانی دیگر موکول می‌شود

مدتی است که گزارش‌های بین‌المللی حاکی از افت تقاضای قابل توجه برای خودروهای برقی در برخی از بازارهای مهم و کلیدی مانند آمریکا و چین است. از طرفی این روزها تردیدهایی درباره آینده خودروهای برقی مطرح شده و در عین حال، محصولات هیبریدی با استقبال خوبی مواجه شده‌اند.

به نظر می‌رسد اصلی‌ترین دلایل افت تقاضا برای خودروهای برقی، نگرانی‌ها درباره توسعه زیرساخت‌های موردنیاز این خودروها، تعداد ایستگاه‌های شارژ، حذف سوبسیدهای خودروهای برقی و برخی مسائل سیاسی باشد.

چنین گزارش‌هایی خبر خوبی برای شرکت تولیدکننده خودرو که قصد داشتند به تدریج به سمت برقی‌سازی کامل حرکت کنند نیست و در نتیجه شماری از آن‌ها در واکنشی سریع، خبر از تعویق موقت برنامه‌های برقی‌سازی خود دادند.

ولوو EX30

حالا ولوو، خودروساز معروف سوئدی نیز گفته که قصد دارد در استراتژی پیشین خود مبنی بر برقی‌سازی کامل محصولاتش تا سال 2030 تجدیدنظر کند و در عوض بیشتر روی پیشرانه‌های هیبریدی تمرکز کند.

در همین خصوص، مدیرعامل ولوو گفته که گرچه پیشرانه‌های برقی مزایای زیادی دارند، اما شیب گرایش به سمت محصولات برقی در همه جای دنیا یکسان نیست. به گفته آقای رووان، در شرایط فعلی محصولات هیبریدی با استقبال بیشتری از سوی افرادی که نسبت به خودروهای برقی مردد هستند مواجه می‌شوند.

البته ولوو با وجود این اعلام رسمی، همچنان پروژه‌های برقی خود را ادامه می‌دهد و پیشرانه‌های هیبریدی را صرفا راه‌حل موقتی برای گذر از وضعیت فعلی بازار و تطابق با سلایق و ترجیحات مشتریان قلمداد می‌کند. در واقع آن‌ها قصد دارند تا زمان بلوغ کامل بازار خودروهای برقی، روی خودروهای هیبریدی تمرکز کنند.

گرچه اعلام برندهای خودروساز معروف درباره تجدیدنظر در سیاست‌های برقی‌سازی خود با انتقاداتی همراه شده، ولی باید اذعان کرد که راز موفقیت در بازارهای بین‌المللی که در آن‌ها خبری از لاتاری یا صف خرید خودرو نیست، همسویی با سلایق مشتریان و توجه به نظرات و علایق آن‌هاست.

در پایان شما را به مطالعه مطالب معرفی و بررسی خودرو برقی شیائومی SU7 و بی وای دی یانگ وانگ U8 که توسط تیم گجت نیوز تهیه شده‌اند دعوت می‌کنیم.

ویدیو مرتبط:
از دست ندهید:
هوندا سیویک Si مدل 2025 با پیشرانه قوی تر و قیمت بیشتر از قبل رونمایی شد + عکس و مشخصات هوندا E-NS1 2024 به‌زودی در ایران؛ مشخصات فنی شاسی بلند تمام برقی ژاپنی خودرو سوزوکی ایگنیس فقط با قیمت ۳۹۰ میلیون تومان در هند عرضه می‌شود ورود یک گوشی ساز چینی دیگر به صنعت خودرو؛ میزو هم خودروساز می‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*