ورود دادستانی به پرونده دپو 75 هزار دستگاه خودرو در ارگ جدید بم

ورود دادستانی به پرونده دپو 75 هزار دستگاه خودرو در ارگ جدید بم

دادستان بم در جریان بازدید از پارکینگ‌های ارگ جدید بم از دپو 75 هزار دستگاه خودرو در انبارهای خودروسازان خبر داده است.

در شرایطی که این روزها تاخیر در فرآیند ترخیص و تحویل خودروهای به فروش رسیده توسط شرکت‌های مختلف، صدای بسیاری مشتریان را درآورده و به بخش مهمی از اخبار خودرو در ایران بدل شده، دادستان بم از دپو 75 هزار دستگاه خودرو در ارگ جدید بم خبر داده است.

دپو 75 هزار دستگاه خودرو در ارگ جدید بم

در جریان بازدید دادستان و اعضای شورای تامین بم از هفت پارکینگ مدیران خودرو مشخص شد که در هر پارکینگ بیش از 10 هزار خودرو انباشت شده است.

بهنام جعفری‌زاده، دادستان بم در همین خصوص گفته، در حالی 75 هزار خودرو در این انبارها دپو شده که بیش از 40 هزار دستگاه از این خودروها به فروش رسیده‌اند و مردم نیز پول‌شان را پرداخت کرده‌اند، اما خودرویی تحویل نگرفته‌اند.

دادستان بم افزوده، گرچه در حال حاضر پلاک برخی از این خودروها صادر شده، به دلایلی نامشخص هنوز فرآیند ترخیص محصولاتی که مردم خریداری کرده‌اند آغاز نشده است.

خودروهای دپو شده

وی در اشاره به راه‌حل این مشکل نیز گفته که دادستانی در تلاش است جلساتی با مسئولان شرکت‌های خودروساز، سازمان‌ها و ادارات دولتی مسئول در این زمینه برگزار کند تا اقدامات لازم جهت تسریع در فرآیند ترخیص خودروها انجام شود.

جعفری‌زاده در ادامه و بدون اشاره به هیچ نام یا سازمان خاصی هشدار داد که برای هر شرکت، اداره یا نهادی که در این وضعیت نقشی داشته باشد یا بخواهد در فرآیند تحویل خودروهای مردم سنگ‌اندازی کند، پرونده قضایی تشکیل می‌شود و برخورد لازم انجام خواهد شد.

فرماندار بم نیز در حاشیه این بازدید گفته که برخی از خودروهای این پارکینگ‌ها نزدیک به چهار ماه است که به فروش رسیده‌اند و حتی سند آن‌ها نیز صادر شده، ولی مردم خودرویی دریافت نکرده‌اند.

محمد برزنگ با اشاره به اینکه زندگی 20 هزار کارگر در ارگ جدید بم به فروش این خودروها بستگی دارد گفت، پیگیری‌های لازم از طریق نماینده بم در مجلس، وزارت صمت و رئیس کل گمرک جهت تسریع در فرآیند ترخیص خودروهای دپو شده انجام خواهد شد.

در پایان شما را به مطالعه مطالب معرفی و بررسی خودروهای ام وی ام ایکس ۳۳ کراس و آریزو 5 برقی که توسط تیم گجت نیوز تهیه شده‌اند دعوت می‌کنیم.

ویدیو مرتبط:
از دست ندهید:
آئودی A6 e-tron مدل 2025؛ اولین سدان دیفرانسیل عقب آئودی بعد از 100 سال یک پیش‌بینی از وضعیت بازار خودرو ایران در ۳ ماه آینده؛ رکود یا رونق؟ شاسی بلند برقی تویوتا bZ4x توسط شرکت برساوش به ایران وارد می‌شود هوندا سیویک Si مدل 2025 با پیشرانه قوی تر و قیمت بیشتر از قبل رونمایی شد + عکس و مشخصات

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*