دوربین سلفی آیفون

کاربران آیفون بالاخره به دوربین سلفی رویایی خود می‌رسند

به نظر می‌رسد اپل قصد دارد در سال 2025 بالاخره به یکی از مهم‌ترین شکایت‌های کاربرانش رسیدگی کرده و سری آیفون 17 – iPhone 17 را به یک دوربین سلفی باکیفیت‌تر مجهز کند.

رزولوشن پایین دوربین سلفی آیفون های اپل یکی از نارضایتی‌های دائمی کاربران این گوشی‌هاست و حتی در نسل کنونی این پرچمداران، سری آیفون 15 نیز قابل مشاهده است. با این وجود به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌های تصمیم دارند در سال 2025 این روند را تغییر داده و دوربین سلفی آیفون 17 را با تحولی بزرگ روبرو کنند.

دوربین سلفی آیفون 17 چه تغییر خواهد کرد؟

بر اساس اخبار جدیدی که وبسایت معتبر MacRumors به نقل از جف پو، تحلیلگر سرشناس حوزه اپل منتشر کرده، این کمپانی تصمیم دارد در سال 2025 تمام اعضای خانواده آیفون 17 را به دوربین‌های سلفی 24 مگاپیکسلی مجهز کند. لنز این دوربین ظاهرا به شش عنصر مختلف پلاستیکی مجهز خواهد بود.

گوشی iPhone 17

البته جف پو در خصوص جزئیات بیشتر این دوربین مثل اندازه سنسور، اندازه پیکسل یا دیگر مواردی اطلاعات خاص منتشر نکرده؛ اما می‌توان انتظار داشت از یک لنز عریض (واید) در این گوشی استفاده شود که توانایی ثبت سلفی‌های گروهی را داشته باشد و با رزولوشن بالاتر، حزئیات بهتری را نیز ثبت کند.

علاوه بر این، دوربین سلفی با رزولوشن بالاتر همچنین قادر است با استفاده از فناوری ادغام پیکسل‌ها عملکرد بهتری را نیز در نور کم ارائه دهد. در این شرایط البته یک عکس 24 مگاپیکسلی ثبت‌شده با فناوری ادغام پیکسل عملا معادل یک تصویر 8 مگاپیکسلی خواهد بود.

دوربین سلفی آیفون

البته لازم به ذکر است که حتی با این افزایش رزولوشن دوربین سلفی آیفون 17، پرچمداران اپل همچنان فاصله زیادی با بهترین‌های بازار در این بخش دارند؛ زیرا اکنون بسیاری گوشی‌های مهم بازار دوربین‌های سلفی با رزولوشن 32 مگاپیکسل، 40 مگاپیکسل و 50 مگاپیکسل را به کاربران خود ارائه می‌دهند.

به‌طور خاص، رقیب همیشگی اپل، سامسونگ، پیش‌تر در پرچمداران سری اولترا خود از دوربین‌های سلفی با رزولوشن 40 مگاپیکسلی بهره برده بود. با این وجود اخیرا شاهد بازگشت این کمپانی به استفاده از دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی در گلکسی اس 24 اولترا بوده‌ایم که حاکی از اولویت کیفیت بر مگاپیکسل دوربین است.

در گجت نیوز بخوانید:
آیفون ۱۷ با این قابلیت دوربین‌های بدون آینه به فرمانروای تصاویر پرتره تبدیل خواهد شد چینی‌ها مشخصات فنی خانواده آیفون ١٧ اپل را فاش کردند! اپل سال آینده آیفون ۱۷ اسلیم را جایگزین مدل پلاس خواهد کرد دوربین پریسکوپی ۴۸ مگاپیکسلی، ستاره درخشان آیفون ۱۷ پرو مکس اپل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*