آیفون 17 اسلیم

اپل سال آینده آیفون 17 اسلیم را جایگزین مدل پلاس خواهد کرد

شایعات جدید به معرفی عضو جدیدی از خانواده آیفون 17 به نام «آیفون 17 اسلیم» – iPhone 17 Slim به جای مدل پلاس اشاره دارند. اما این مدل جدید چه مشخصاتی خواهد داشت؟

خانواده آیفون 15 پرچمداران کنونی سری گوشی‌های اپل به شمار می‌روند و اخبار موجود از نسل بعدی نیز حاکی از تغییرات جزیی سری آیفون 16 در مقایسه با نسل کنونی هستند. با این وجود خانواده iPhone 17 از هم‌اکنون محصولاتی جذاب و متفاوت به نظر می‌رسند که شایعات فراوانی در خصوص هریک از مدل‌های آن در جریان است. یکی از مهم‌ترین شایعات در خصوص این سری گوشی‌های پرچمدار، جایگزینی مدل پلاس با مدل جدید «اسلیم» است که مدتی‌ست سر زبان‌ها افتاده. در ادامه قصد داریم به بررسی بیشتر این شایعات و اخبار پیرامون آیفون 17 اسلیم بپردازیم و شایعات موجود در خصوص این گوشی احتمالی را تحلیل کنیم.

آیفون 17 اسلیم؛ جایگزین آیفون 17 پلاس!

اخبار جدید در خصوص iPhone 17 Slim توسط جف پو، تحلیلگرسرشناس حوزه دستگاه‌های اپل منتشر شده است. او ادعا کرده که سال آینده خانواده آیفون 17 دستخوش تغییرات زیادی شده و به محصولاتی متفاوت تبدیل خواهند شد. تغییرات جزیی طراحی ظاهری، بهبود دوربین سلفی، کاهش اندازه ناحیه داینامیک آیلند و جایگزینی مدل پلاس با اسلیم از جمله مهم‌ترین تغییرات سری آیفون 17 هستند که جف پو به آن‌ها اشاره کرده است.

گوشی iPhone 17 Slim

او پیش‌بینی کرده که اندازه صفحه نمایش آیفون 17 اسلیم، از مدل‌های استاندارد و پرو بزرگتر، اما از مدل پرو مکس کوچکتر خواهد بود. بر این اساس، اندازه صفحه نمایش مدل‌های مختلف آیفون به‌صورت زیر خواهد بود:

  • آیفون 17: صفحه نمایش 6.1 اینچی
  • آیفون 17 اسلیم: صفحه نمایش 6.6 اینچی
  • آیفون 17 پرو: صفحه نمایش 6.3 اینچی
  • آیفون 17 پرو مکس: صفحه نمایش 6.9 اینچی

در صورتی که این شایعات صحت داشته باشند، اپل گام بزرگی را در ایجاد تفاوت میان مدل‌های مختلف آیفون خود خواهد برداشت. تا به امروز، نسل های مختلف آیفون در تنها دو اندازه روانه بازار می‌شدند. با این وجود، قرار گرفتن اندازه صفحه نمایش آیفون 17 اسلیم بین مدل‌های پرو و پرو مکس باعث خواهد شد که چهار مدل از پرچمداران اپل هریک با صفحه نمایشی متفاوت به دست مشتریان برسد.

شایعات مربوط به جایگزینی مدل پلاس با اسلیم البته پیش‌تری توسط دیگر تحلیلگران برجسته‌ای مثل راس یانگ نیز اعلام شده بودند.

پو البته در گزارش‌های جدید خود همچنین به طراحی پیچیده‌تر آلومینیومی در آیفون‌های 2025 اپل هم اشاره کرده. با این وجود در خصوص تفاوت این طراحی با مدل‌های کنونی سخنی به میان نیاورده است. از سوی دیگر، ظاهرا کاهش اندازه داینامیک آیلند در نسل آیفون 17 تنها مختص مدل‌های پرو و پرو مکس خواهد بود و سایر مدل‌ها با چنین تغییری روبرو نخواهند شد. این تغییر قطعا پیشرفت بزرگی برای کاربرانی‌ست که به ناحیه داینامیک آیلند چندان علاقمند نیستند! طبق اطلاعات موجود، این کاهش اندازه داینامیک آیلند از طریق فناوری جدیدی به نام «متا لنز» (Meta-lens) امکان‌پذیر خواهد شد که امکان کاهش چشمگیر اندازه حسگر فیس آیدی را به کوپرتینویی‌ها خواهد داد.

آیفون 17 اسلیم

در حال حاضر، مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون 15 به 6 گیگ رم مجهز هستند؛ درحالیکه میزان رم مدل‌های پرو و پرو مکس برابر با 8 گیگ است. با این حال انتظار می‌رود خانواده آیفون 16 همگی به 8 گیگ رم مجهز باشند. از سوی دیگر، جف پو اما اعتقاد دارد که اپل در سال 2025 بار دیگر از ظرفیت‌های مختلف رم در مدل‌های متفاوت آیفون 17 بهره خواهد برد. بر این اساس، او مشخصات فنی زیر را برای خانواده iPhone 17 پیش‌بینی کرده است:

  • آیفون 17 و آیفون 17 اسلیم: 8 گیگ رم، تراشه A18 یا A19
  • آیفون 17 پرو و آیفون 17 پرو مکس: 12 گیگ رم، تراشه A19 Pro

این تحلیلگر همچنین پیش‌بینی کرده که تمامی مدل‌های آیفون 17 از یک دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی بهره خواهند برد. این رزولوشن دوربین پیشرفتی قابل توجه در مقایسه با دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی مدل‌های کنونی آیفون به شمار می‌رود. اخبار مربوط به افزایش رزولوشن دوربین سلفی همچنین پیش‌تر به تایید مینگ چی کو، دیگر تحلیلگر شناخته‌شده دستگاه‌های اپل نیز رسیده است.

همان‌طور که در جریان هستید، اپل حتی هنوز هیچ خبر رسمی در خصوص خانواده آیفون 16 خود نیز منتشر نکرده است. بنابراین هرگونه اخبار یا شایعات در خصوص سری آیفون 17 صرفا چیزی بیشتر از شایعه و حدس و گمان نیست! با این وجود تغییر اندازه مدل پلاس و ارائه سری پرچمداران آیفون در چهار اندازه مختلف چیزی‌ست که کم و بیش از اپل انتظار می‌رفت. به همین جهت شایعه جایگزینی مدل پلاس با اسلیم در آیفون 17 اندکی باورپذیر به نظر می‌رسد.

کاهش ظرفیت باتری و احتمال شارژدهی کمتر آیفون 17 اسلیم

در کنار نکات مثبتی که برای جایگزینی مدل پلاس با اولترا برشمردیم، یکی از نگرانی‌های اصلی در خصوص این مدل احتمالی جدید iPhone 17 شارژدهی پایین‌تر باتری آن خواهد بود. علیرغم عدم محبوبیت خانواده گوشی‌های iPhone 17، این سری پرچمداران به خاطر ارائه مشخصات فنی مدل پایه در ابعادی بزرگتر، عموما شارژدهی بسیار خوبی داشته و به همین جهت به گزینه‌هایی ایده‌آل برای افرادی تبدیل شده بودند که به شارژدهی طولانی باتری اهمیت زیادی می‌دهند.

گوشی iPhone 15 Plus

با این وجود، کاهش اندازه مدل اسلیم نسبت به مدل پلاس طبیعتا به تعبیه باتری کوچکتری در آن منجر خواهد شد و این مساله می‌تواند شارژدهی مدل اسلیم که احتمالا تنها برگ برنده آن در بازار خواهد بود را نیز تحت تاثیر قرار دهد! البته کاهش اندازه باتری لزوما به معنای شارژدهی کمتر نیست؛ اما بعید به نظر می‌رسد که مدل اسلیم iPhone 17 بتواند از حیث شارژدهی عملکردی هم‌تراز با سایر مدل‌ها ارائه دهد.

بد نیست بدانید که بر اساس اخبار موجود، آیفون 16 پلاس تنها عضو خانواده آیفون 16 خواهد بود که با کاهش ظرفیت باتری روبرو خواهد شد! به بیان دقیق، ظرفیت باتری این گوشی با 9 درصد کاهش از 4383 میلی آمپر ساعت به 4006 میلی آمپر ساعت خواهد رسید که احتمالا شارژدهی پایین‌تر، نخستین نتیجه این اتفاق خواهد بود.

پیشینه خبر:
ظرفیت باتری مدل های مختلف آیفون ۱۶ لو رفت

حسگر فیس آیدی زیر صفحه نمایش؛ احتمالا در آیفون 18!

در کنار اخبار داغ مربوط به آیفون 17 اسلیم و تغییر در چینش پرچمداران سال 2025 اپل، گزارش‌های دیگر همچنین به بررسی تغییرات بیشتر آیفون در سال‌های آینده پرداخته‌اند. یکی از این زمینه‌ها، انتقال حسگر فیس آیدی زیر صفحه نمایش است که یکی از بزرگترین خواسته‌های کاربران آیفون از کوپرتینویی‌ها به شمار رفته و می‌تواند منجر به ارائه صفحه نمایشی یکپارچه در پرچمداران این کمپانی شود.

آیفون 17 اسلیم

اطلاعات جدید در این خصوص، از اکانت توییتر راس یانگ استخراج شده‌اند؛ جایی که این تحلیلگر سرشناس ادعا کرده این تکنولوژی تا سال 2026 در هیچ‌یک از آیفون‌های اپل تعبیه نشده و احتمالا در مدل‌های پس از آن سال شاهد حضورش خواهیم بود. بر این اساس می‌توان انتظار داشت که نه تنها سری آیفون 16، بلکه دو نسل بعد پرچمداران اپل نیز همچنان حسگر فیس آیدی و ناحیه داینامیک آیلند را به کاربران ارائه خواهند کرد!

شایعات در خصوص تعبیه حسگر Face ID زیر صفحه نمایش آیفون‌ها البته تاریخچه‌ای طولانی داشته و حتی به قبل از رونمایی از سری آیفون 13 برمی‌گردد! با این وجود تا پیش از افشای اطلاعات اخیر راس یانگ، گمان می‌شد که این حسگرها در سال 2025 قابل بهره‌برداری بوده و در مدل‌های پرو آیفون 17 به کار روند. با این وجود طبق اطلاعات اخیر یانگ، به نظر می‌رسد باید حداقل دو سال دیگر منتظر معرفی رسمی این فناوری شد.

رویداد Let Loose اپل و رونمایی از آیپدهای جدید

آیپد پرو 2024

در همین حین باید به این نکته هم اشاره کنیم که اپل شب گذشته با برگزاری رویداد اختصاصی Let Loose خود سر و صدای زیادی بر پا کرد. در این رویداد کوپرتینویی‌های نسل جدید تراشه‌های خود، یعنی اپل M4 را معرفی نموده و در کنار آن نیز از تبلت آیپد پرو 2024 مجهز به این تراشه رونمایی کردند. علاوه بر این، نسل ششم تبلت آیپد ایر در کنار قلم اپل پنسل پرو نیز دیگر دستگاه‌های جدید اپل بودند که شب گذشته شاهد رونمایی‌شان بودیم.

آیفون 17 پرو نخستین گوشی با چیپست 2 نانومتری TSMC خواهد بود کلید موفقیت آیفون ۱۶ در دستان بدترین آیفون تاریخ ۵ گوشی جذاب که می‌توانید به جای آیفون ۱۵ خریداری کنید آیفون 16 پرو اپل و همه اخبار و شایعات پیرامون این گوشی پرچمدار؛ از تراشه A18 Pro تا دوربین تله فوتو جدید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*