نماینده مجلس: لوازم خانگی داخلی نه کیفیت خوبی دارند و نه قیمت مناسبی

نماینده مجلس: لوازم خانگی داخلی نه کیفیت خوبی دارند و نه قیمت مناسبی

یک نماینده مجلس در گفتگویی با انتقاد از کیفیت و قیمت لوازم خانگی داخلی، خواستار بازنگری دولت چهاردهم در سیاست‌های این حوزه شده است.

مصطفی پوردهقان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اخیرا و در گفتگویی ضمن انتقاد از کیفیت و قیمت لوازم خانگی داخلی، از ضرورت تغییر در سیاست‌های قبلی مبتنی بر حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی گفته است.

انتقاد نماینده مجلس از کیفیت و قیمت لوازم خانگی تولید داخل

آقای پوردهقان با تاکید بر اولویت حمایت از تولید داخل، درباره خطر سیاست‌های نادرست فعلی در بازار لوازم خانگی و ایجاد یک بازار انحصاری در این حوزه هشدار داده است. به گفته نماینده مردم اردکان، در این حوزه نیازمند برنامه‌های حمایتی میان‌مدت و مشروط هستیم.

لوازم خانگی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در توضیح می‌گوید که برای مثال می‌توان برنامه‌های حمایتی 5 ساله‌ای به واحدهای صنعتی ارائه داد که شامل طرح‌های تشویقی مختلفی در بحث تعرفه واردات و صادرات، تخصیص ارز ترجیحی، مسائل مالیاتی، واگذاری زمین و بسیاری موارد مشابه باشند؛ اما این حمایت‌ها باید به تدریج و با گذشت مدت 5 سال حذف شوند تا تولیدکنندگان وارد بازار رقابتی شده و ناگزیر به ارتقای کیفیت محصولات خود باشند.

به گفته پوردهقان، با وجود حمایت‌های همه جانبه رهبری، وزرای مربوطه و رئیس جمهور از تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی، بسیاری از آن‌ها تاکنون به تعهدات خود در حوزه کیفیت و قیمت عمل نکرده‌اند.

به گفته آقای پوردهقان، وزارت صمت دولت چهاردهم باید به سمت سیاست‌های حمایتی و مشوق‌های کوتاه مدت حرکت کند و همزمان با آزادسازی واردات، فضای رقابتی را شکل دهد تا هم کیفیت محصولات ارتقا پیدا کند و هم رضایت مردم فراهم شود.

مطالب بیشتر در گجت نیوز:
تولیدکنندگان ایرانی در نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی امسال شرکت نمی‌کنند! آیا دولت پزشکیان واردات لوازم خانگی به ایران را آزاد می‌کند؟ این سه وسیله خانگی را حتما قبل از سفر از برق بکشید گجت جدید شیائومی در حمام به داد شما می‌رسد