چری تیگو 8L

چری تیگو 8L به ایران می‌آید؟

کراس اوور چری تیگو 8L قبل از عرضه در چین به بازار روسیه راه پیدا کرده و همین موضوع به شایعات عرضه آن در ایران قوت بخشیده است.

گروه خودروسازی چری چین، چندی پیش در جریان نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ از کراس اوور تیگو 8L به عنوان نسخه به‌روزرسانی شده Tiggo 8 رونمایی کرده بود. حال طبق جدیدترین اخبار خودرو این شرکت چینی کراس اوور فوق‌الذکر را قبل از عرضه در بازار کشور چین به روسیه صادر کرده است. با توجه به قواعد عرضه محصولات چینی در بازار کشور روسیه، حال پیش‌بینی می‌شود که این کراس اوور پرآپشن در کشورمان نیز عرضه شود.

عرضه چری تیگو 8L در روسیه و شایعات عرضه در ایران

چری تیگو 8L

طبق تصویر فوق، اگرچه بدنه خودرو تا حدی زیر پوشش استتاری پنهان شده و بر روی درب صندوق عقب آن هیچ برچسبی وجود ندارد، شناسایی تیگو 8L در عکس‌ها کار دشواری نیست. این موضوع با توجه به شکل خاص بدنه، نورپردازی و مشبک رادیاتور که جزئی از زیر پوشش قابل مشاهده است، قابل تأیید است. همچنین وجود پوشش استتاری می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که این مدل به‌طور رسمی و قبل از عرضه جهانی به روسیه وارد شده است.

نکته جالب این است که در نسخه بنزینی تیگو 8L، مخزن سوخت در سمت راست قرار دارد. بنابراین، به‌وضوح مشخص است که این مدل به‌صورت هیبریدی به روسیه آمده است. باید توجه داشت که حتی این نسخه از کراس‌اوور هنوز برای چین نیز معرفی نشده است و در آغاز پیش‌فروش، فقط با موتور بنزینی 2 لیتری با قدرت 254 اسب بخار ارائه شده است.

چری تیگو 8L

با توجه به شایعات آغاز مونتاژ این خودرو قبل از عرضه در یکی از کارخانجات روسیه، بنابراین این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک یک نسخه از این کراس اوور جذاب برای گذران مراحل تست و ایمنی و یا حتی قابلیت مونتاژ به کشورمان وارد شود و بدین ترتیب یکی از محصولات آینده بازار کشورمان لقب گیرد.

البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که تجربه نشان داده معمولا وقتی یک خودرو از برند چری در بازار روسیه عرضه می‌شود، مدتی بعد به بازار کشورمان نیز راه پیدا می‌کند. بنابراین پیش‌بینی واردات یا مونتاژ چری تیگو 8 ال در ایران، پس از عرضه گسترده آن در بازار روسیه دور از واقعیت نیست.

مشخصات فنی و امکانات چری Tiggo 8L

چری تیگو 8L براساس پلتفرم ماژولار T2X چری توسعه یافته که با مدل پرچمدار تیگو 9 مشترک است. ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۷۹۵، ۱۹۳۰ و ۱۷۲۹ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۷۷۰ میلی‌متر است. این ابعاد نسبت به سایر محصولات خانواده تیگو ۸ موجود در بازار طویل‌تر و عریض‌تر است. همچنین این خودرو در نسخه‌های ۵ و ۷ نفره عرضه می‌شود.

نسحه درون‌سوز چری تیگو 8L با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر با حداکثر قدرت 254 اسب‌ بخار و 390 نیوتن‌متر گشتاور عرضه شده است. مجموع این توان توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در نسخه تک دیفرانسیل 7.8 لیتر و در نسخه دو دیفرانسیل نیز 8.5 لیتر اعلام شده است. حداکثر سرعت خودرو در هر دو تیپ، 200 کیلومتر برساعت خواهد بود. پیشرانه این خودرو با فونیکس آریزو ۸، محصول مونتاژی مدیران خودرو مشترک است.

نمای داخل چری تیگو 8L

از مجموع امکانات این خودرو می‌توان به نمایشگر 15.6 اینچی اطلاعات-سرگرمی، کلاستر 10.25 اینچی دیجیتال راننده، رینگ‌های 19 اینچی، هفت کیسه هوای ایمنی، چراغ‌های تمام LED، دوربین 540 درجه، سانروف پانوراما، گرم‌کن و سردکن صندلی جلو، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین، دستگیره‌های مخفی، سنسورهای نور و باران، آینه الکتروکرومیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمز اضطراری خودکار، کنترل پایداری، هشدار برخورد از جلو و عقب، سنسور نقاط کور، هشدار باز شدن درب، دستیار ترافیک، هشدار تغییر لاین، هشدار خروج از خط و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
تصاویر نسل جدید چری تیگو ۸ پلاس منتشر شد چری اکسید TXL مدل 2025 با امکانات بالا و طراحی جذاب روانه بازار شد کاتالوگ رووی eRX5، شاسی بلند جذاب پارس خودرو منتشر شد + مشخصات فنی و آپشن ها

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*