آیفون 17 ایر

نام پرچمدار باریک سال 2025 اپل آیفون 17 ایر خواهد بود نه اسلیم

طبق جدیدترین اخبار موجود، نام عضو جدید خانواده پرچمداران سال 2025 اپل آیفون 17 ایر – iPhone 17 Air خواهد بود و نه آیفون 17 اسلیم. این خبر تا چه حد صحت دارد؟

زمان زیادی تا معرفی سری پرچمداران خانواده آیفون 16 اپل باقی نمانده. با این وجود از همین الان شایعات و اخبار فراوانی در خصوص نسل بعدی گوشی‌های اپل در اینترنت منتشر شده است. پیش‌تر چندین منبع معتبر تایید کرده بودند که اپل در سال 2025 محصول جدیدی تحت نام آیفون 17 اسلیم را جایگزین مدل پلاس خواهد کرد. با این وجود جدیدترین اخبار حاکی از آن هستند که نام عضو جدید خانواده آیفون 17 اپل، آیفون 17 ایر خواهد بود و نه اسلیم.

این اخبار جدید به‌نقل از اکانت یوتیوب FrontPageTech منتشر شده که اخیرا ادعا کرده اپل احتمالا نام iPhone 17 Air را برای نسل جدید پرچمدارانش انتخاب خواهد کرد. این نام‌گذاری منطقی‌تر از «اسلیم» به شمار می‌رود؛ زیرا اپل هم‌اکنون سری تبلت‌ها آیپد ایر را نیز به‌عنوانی مدلی مابین مدل‌های پایه و پرو آیپد روانه بازار می‌کند. این تبلت‌ها همچنین زمانی واقعا باریک بودند؛ هرچند که در مدل 2024، آیپد ایر M4 توانسته محصولی به‌مراتب باریک‌تر باشد.

مشخصات ظاهری و فنی آیفون 17 ایر

اکانت FrontPageTech به‌جز اعلام خبر نام‌گذاری جدید عضو تازه‌وارد خانواده آیفون 17 همچنین تصاویری را نیز از طراحی آن منتشر کرده است. این تصویر همان‌طور که مشاهده می‌کنید نمای ظاهری کاملا شبیه به آیفون‌های کنونی اپل داشته و از داینامیک آیلند بهره می‌برد. با این وجود هم حاشیه‌های صفحه نمایش و هم ضخامت آن به‌طور قابل توجهی باریک به تصویر کشیده شده‌اند.

گوشی iPhone 17 Air

این منبع همچنین اعلام کرده که احتمالا میزان تیتانیوم به کار رفته در iPhone 17 Air کمتر از مدل‌های پرو خواهد بود و تراشه به کار رفته در آن نیز احتمالا مشابه مدل استاندارد آیفون 17، اپل A19 خواهد بود. این درحالیست که بر اساس شایعات، مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون 17 احتمالا از تراشه A19 Pro بهره خواهند برد.

در عین حال انتظار می‌رود ضخامت این مدل باریک آیفون حدود 5 میلیمتر باشد. برای مقایسه بد نیست بدانید که ضخامت مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون 15 برابر با 7.8 میلیمتر و ضخامت مدل‌های پرو و پرو مکس هم 8.3 میلیمتر است. بنابراین آیفون 17 ایر به‌طور قابل توجهی باریک‌تر از هر گوشی اپل در سال‌های اخیر خواهد بود.

به‌ادعای این افشاگر iPhone 17 Air همچنین از یک صفحه نمایش 6.6 اینچی با رزولوشن 1260 در 2740 پیکسل بهره خواهد برد که ابعاد و مشخصاتی بسیار نزدیک به نمایشگر 6.7 اینچی آیفون 15 پلاس دارد.

آیفون 17 ایر

پیش‌تر قیمت آیفون 17 اسلیم اپل حدود 1300 دلار تعیین شده بود. با این وجود FrontPageTech اعلام کرده که مدل «ایر» احتمالا نقش آیفون میانرده سال 2025 را ایفا خواهد کرد و به همین دلیل قیمت آن در نهایت پایین‌تر از رقم اعلام شده قبلی خواهد بود.

در هر صورت تا زمانی که تاییدیه‌ای رسمی از سوی اپل یا دیگر افشاگران شناخته‌شده بازار ارائه نشود، نمی‌توان به هیچ‌یک از اخبار پیرامون آیفون 17 ایر یا دیگر اعضای خانواده آیفون 17 اعتماد کرد. با این وجود قطعا در سال 2025 باید انتظار سورپرایزی جذاب را از سوی اپل داشته باشیم.

در گجت نیوز بخوانید:
آیفون ۱۷ با این قابلیت دوربین به آرزوی عاشقان عکاسی تبدیل خواهد شد این ویژگی صفحه نمایش آیفون ۱۷ باعث میشود که قید خرید آیفون ۱۶ را بزنید آیفون 17 پرو نخستین گوشی با چیپست 2 نانومتری TSMC خواهد بود عقب ماندگی به سبک اپل؛ ویژگی جذاب نمایشگر گلکسی اس ۲۴ اولترا دو سال دیگر به آیفون ۱۷ می‌آید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*