ویژگی آیفون 15 اولترا

جذاب‌ترین ویژگی های آیفون 15 اولترا که طرفدارن اپل را هیجان زده می‌کنند

آیفون 15 اولترا – iPhone 15 Ultra یک گوشی لوکس و بسیار گرانقیمت خواهد بود که برخی ویژگی های منحصربفرد و جذاب را به کاربران ارائه می‌دهد. در این متن به معرفی برخی از این قابلیت‌ها خواهیم پرداخت.

مثل همیشه می‌توان انتظار داشت که سری گوشی‌های آیفون 15 اپل اواخر تابستان امسال رونمایی و معرفی شوند.

در ماه‌های گذشته شایعات فراوانی پیرامون آیفون‌های سال 2023 اپل مطرح بوده و بحث در خصوص این گوشی‌ها نقل اکثر محافل تکنولوژیک بوده است. دلیل این اتفاق آن است که احتمالا اپل در این نسل نیز تصمیم دارد تغییراتی بنیادی را در پرچمدارانش ایجاد کند و بخش‌های مختلف آن اعم از طراحی و مشخصات فنی را با پیشرفت‌هایی بزرگ روبرو سازد.

از سوی دیگر، در کنار ویژگی های و قابلیت های جذاب احتمالی خانواده آیفون 15، بسیاری افراد معتقدند که آیفون های امسال با افزایش قیمتی سنگین روبرو می‌شوند؛ به‌طوری که بر اساس برخی گزارش‌ها مدل پرو مکس (اولترا) از این گوشی با قیمت نزدیک به 3000 دلاری به دست مشتریان خواهد رسید!

به این ترتیب، آیفون 15 پرو مکس می‌تواند گرانقیمت‌ترین آیفون تاریخ لقب بگیرد.

از طرف دیگر، طبق اخبار موجود، اپل امسال تصمیم دارد از نامگذاری متفاوتی برای مجهزترین و گران‌ترین آیفون خود استفاده کند. بر این اساس، نام این گوشی از «آیفون 15 پرو مکس» به «آیفون 15 اولترا» تغییر خواهد کرد تا رقابت نزدیک‌تری بین این گوشی و محصولات دیگری مثل شیائومی 12S اولترا و گلکسی اس 23 اولترا شکل گیرد!

گوشی iPhone 15 Ultra

اگر اخبار موجود در خصوص آیفون 15 اولترا صحت داشته باشند، این گوشی قرار است یک محصول کاملا لوکس با قابلیت‌های جذاب و منحصربفرد باشد که تنها ثروتمندان قادر به خرید آن خواهند بود.

با این حال، کوپرتینویی‌ها برای توجیه قیمت 3000 دلاری آیفون 15 اولترا احتمالا ویژگی هایی خاص را برای آن در نظر خواهند گرفت.

در ادامه در گجت نیوز به بررسی برخی از ویژگی های جذاب و انحصاری iPhone 15 Ultra خواهیم پرداخت. البته باید توجه کنید که این ویژگی‌ها تنها بر اساس شایعات و حدس و گمان‌ها جمع‌آوری شده‌اند و ممکن است در پایان شاهد حضور آن‌ها در این گوشی نباشیم.

ویژگی های منحصربفرد آیفون 15 اولترا

قاب تیتانیومی

ویژگی آیفون 15 اولترا

تصاویر و رندرهای منتشر شده از iPhone 15 Ultra حاکی از تغییرات ریز و درشت در طراحی آن هستند. با این وجود بارزترین مشخصه طراحی این گوشی، قاب تیتانیومی آن خواهد بود.

بر اساس شایعات، اپل برای نخستین بار از یک آلیاژ تیتانیوم در ساخت قاب آیفون 15 اولترا استفاده خواهد کرد. به این ترتیب قاب آیفون های جدید سبک‌تر و مقاوم‌تر از قبل خواهند بود.

این آلیاژ تیتانیومی البته پیش از این در ساعت هوشمند اپل واچ اولترا هم مورد استفاده قرار گرفته بود.

لنز تله فوتو پریسکوپ

دومین ویژگی منحصربفرد و جذاب آیفون 15 اولترا استفاده از دوربین تله فوتو پریسکوپ خواهد بود.

در سال‌های اخیر پرچمداران اندرویدی توانسته‌اند گوی سبقت را در بخش عکسبرداری از آیفون بربایند و با استفاده از قابلیت‌های جذاب سخت افزاری مانند دوربین تله فوتو پریسکوپ تصاویر شگفت‌انگیزی را ثبت کنند.

کوپرتینویی‌ها به‌خوبی به این امر واقف هستند و به همین دلیل احتمالا در آیفون 15 اولترا برای نخستین بار از دوربین پریسکوپ با بزرگنمایی نوری شش برابری استفاده خواهند کرد.

دوربین پریسکوپ اهمیت استراتژیک فراوانی برای آیفون‌های سال 2023 خواهد داشت؛ چرا که بر اساس شایعات، تنها مختص نسخه اولترا بوده و نسخه پرو از آن بی‌بهره خواهد بود.

کلیدهای حالت جامد

کلیدهای حالت جامد iPhone 15 Ultra

یکی دیگر از ویژگی های انحصاری iPhone 15 Ultra جایگزینی کلیدهای فیزیکی کم و زیاد و قطع کردن صدا با کلیدهای مجازی حالت جامد (solid-state) خواهد بود.

کلیدهای جانبی کم و زیاد کردن صدا و اسلایدر مربوط به فعال‌سازی مد سایلنت همگی دکمه‌هایی پرکاربرد در آیفون به شمار می‌روند. اپل تصمیم دارد این کلیدهای فیزیکی را با دکمه‌های حالت جامد جایگزین کرده و فیدبک لرزشی آن‌ها را نیز از طریق موتورهایی شبیه‌سازی کند.

کلیدهای حالت جامد امکان استفاده از ژست‌های حرکتی مختلف را فراهم خواهد کرد.

حذف این کلیدهای فیزیکی در آیفون 15 اولترا نخستین گام اپل در راستای حرکت به سمت ساخت یک گوشی کاملا همگن و فاقد هیچ‌گونه کلید فیزیکی به شمار می‌رود.

تراشه A17 Bionic

ویژگی آیفون 15 اولترا

تا کنون هریک از نسل‌های مختلف آیفون از تراشه‌های جدیدتر و قدرتمندتری نسبت به سال گذشته بهره می‌بردند. بنابراین طبیعی است که تراشه A17 Bionic حاضر در سری آیفون 15 قدرتمندترین چیپست موبایلی جهان باشد.

بر اساس گزارش‌های موجود، این تراشه توسط فناوری ساخت سه نانومتری TSMC تولید شده و در مدل‌های پرو و اولترا از آیفون 15 به کار خواهد رفت.

نتایج تست‌های انجام شده بر روی نمونه‌های مهندسی اولیه از تراشه A17 حاکی از کسب امتیاز تک هسته‌ای 3986 و چند هسته‌ای 8841 بوده‌اند. به این ترتیب، تراشه‌های A17 در مقایسه با نسل قبلی خود در تست تک هسته‌ای عملکردی 60 درصد بهتر را ارائه داده و در تست چند هسته‌ای 43 درصد بهتر عمل کرده‌اند.

همچنین مصرف انرژی این چیپست نیز در مقایسه با تراشه A16 کاهش چشمگیری یافته است.

البته باید دقت کرد که نتایج فوق تنها مربوط به نمونه اولیه چیپست A17 است. نسخه نهایی این تراشه ممکن است سریع‌تر یا کندتر از A17 باشد!

صفحه نمایش اولد جدید سامسونگ

در کنار تمامی ویژگی های جذاب آیفون 15 اولترا، این گوشی همچنین به جدیدترین صفحه نمایش‌های امولد سامسونگ مجهز خواهد بود که ضمن برخورداری از حداکثر روشنایی 2000 نیت، بهترین عملکرد HDR و دالبی ویژن را در میان تمامی نمونه‌های بازار ارائه خواهند داد.

این صفحه نمایش حتی از نمونه حاضر در گلکسی اس 23 اولترا نیز بروزتر و باکیفیت‌تر خواهد بود؛ چرا که صفحه نمایش S23 Ultra عملا همان نمونه به کار رفته در اس 22 از سال گذشته است!

درگاه USB-C

ویژگی آیفون 15 اولترا

البته تعبیه درگاه یو اس بی نوع سی قابلیت چندان جدیدی به شمار نمی‌رود. با این وجود، این نخستین بار است که یک گوشی آیفون این درگاه‌ها را جایگزین پورت‌های لایتنینگ می‌کند.

اپل البته چاره‌ای جز استفاده از این درگاه‌ها در سری iPhone 15 ندارد؛ چرا که از سال 2024 به بعد، تنها گوشی‌های مجهز به درگاه USB-C در اروپا اجازه عرضه به بازار را خواهند داشت.

در عین حال شایعات گویای این امر هستند که مدل‌های استاندارد آیفون 15 از پروتکل USB 2.0 بهره برده و نرخ شارژ حداکثر 30 واتی را ارائه می‌کنند. این در حالی‌ست که شارژ سریع مدل‌های پرو و اولترا با توان بالاتری انجام شده و شاهد استفاده از پروتکل USB 3.1 در این دستگاه‌ها خواهیم بود.

جمع بندی

آیفون 15 اولترا قرار است یک گوشی شگفت‌انگیز باشد که آغازکننده مسیر ساخت و عرضه گوشی‌های لوکس برای اپل خواهد بود.

بر اساس اطلاعات کنونی، قیمت گران‌ترین نسخه از این گوشی حدود 3000 دلار خواهد بود!

به‌خاطر همین قیمت شگفت‌انگیز بسیاری کاربران طبیعتا قید خرید این گوشی را خواهند زد. با این حال افرادی که این هزینه سنگین را برای پرداخت آیفون 15 اولترا پرداخت کنند، می‌توانند انتظار ویژگی هایی مثال‌زدنی و باورنکردنی را از آن داشته باشند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*