هوش مصنوعی آیفون

کره گیری از آب، به سبک اپل؛ هوش مصنوعی آیفون ماهی 20 دلار

احتمالا اپل برای هوش مصنوعی Apple Intelligence آیفون ماهیانه ده الی بیست دلار در کاربرانش طلب خواهد کرد. آیا شما حاضر به پرداخت این هزینه هستید؟

مدت کوتاهی از رونمایی رسمی هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس می‌گذرد و در همین زمان کوتاه قابلیت‌هایی چون هوشمندتر کردن قابل توجه دستیار سیری در کنار توانایی‌های ویرایش و تولید تصاویر و بسیاری امکانات دیگر باعث شده که Apple Intelligence حتی از آپدیت iOS 18 هم مهم‌تر تلقی شود. با این حال مثل همه چیزهای خوب دیگر، هوش مصنوعی آیفون هم رایگان نیست و از قضا هزینه بالایی هم برای کاربران این گوشی در پی خواهد داشت.

بر اساس اطلاعاتی که موسسه تحلیلی Counterpoint Research به‌تازگی منتشر کرده، هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس آیفون احتمالا رایگان نخواهد بود و اپل برای برخی ویژگی‌های پیشرفته‌تر آن مبلغی حدود 10 الی 20 دلار را به‌طور ماهیانه از کاربرانش طلب خواهد کرد. البته Counterpoint Research اعلام نکرده که کدام قابلیت‌های هوش مصنوعی آیفون رایگان و کدامیک پولی خواهند بود. با این حال می‌توان پیش‌بینی کرد که نسخه جدید دستیار Siri یا ادغام چت بات ChatGPT احتمالا نیازمند پرداخت هزینه اضافی خواهند بود.

هوش مصنوعی آیفون

به گزارش سخنگوی این موسسه در صورتی که اپل قصد داشته باشد بابت هوش مصنوعی آیفون از کاربرانش هزینه‌ای دریافت کند احتمالا Apple Intelligence را به‌عنوان یکی از قابلیت‌های باندل Apple One ارائه خواهد کرد. به این ترتیب با پرداخت هزینه‌ای ماهیانه، کاربران آیفون‌های اپل می‌توانند ضمن برخورداری از ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی Apple Intelligence از قابلیت‌های بیشتری مثل فضای ذخیره‌سازی بیشتر iCloud یا حق اشتراک سرویس‌هایی مثل اپل تی وی پلاس یا اپل موزیک نیز بهره‌مند شوند.

هوش مصنوعی آیفون؛ راهکار جدید اپل برای کسب درآمد

البته ارائه باندل‌های پریمیوم توسط گوشی‌سازان و کمپانی‌های مختلف حوزه تکنولوژی مساله چندان تازه‌ای نیست؛ چنانکه پیش‌تر هم گوگل با معرفی سرویس «گوگل وان» به کاربرانش ضمن فراهم کردن دسترسی به قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته Gemini Advanced، فضای اضافی گوگل درایو و اشتراک پریمیوم فیت بیت را نیز به مشترکین ارائه می‌کرد. از سوی دیگر، OpenAI نیز از مدتی پیش مدل پیشرفته‌تر ChatGPT را به‌صورت اشتراکی در اختیار کاربران متقاضی قرار می‌داد.

جمنای

در کنار تمامی این موارد یاد شده باید به این نکته هم توجه کرد که ارائه سرویس اختصاصی هوش مصنوعی از سوی اپل احتمالا باعث گرایش بیشتر کاربران آیفون به اکوسیستم نرم افزاری اپل و گستردگی بیشتر آن خواهد شد. دلیل این مساله یادگیری هوش مصنوعی از رفتارهای کاربر در گذر زمان است که باعث شخصی‌تر شدن تجربه کاربری هر فرد از پلتفرم آی او اس خواهد شد. بنابراین هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس به‌طور خاص فقط برای کاربران آیفون قابل استفاده بوده و قابل انتقال به گوشی‌های اندرویدی نیست.

از این طریق همچنین تجربه کار با iOS به مرور زمان شخصی‌تر و لذت‌بخش‌تر شده و همین مساله باعث خواهد شد که کاربران آیفون با اشتیاق بیشتری حاضر به هزینه کردن برای هوش مصنوعی باشند. با این حال به نظر می‌رسد مشکل اصلی اپل در گام نخست، مجاب کردن کاربران به پرداخت هزینه برای شروع کار با هوش مصنوعی Apple Intelligence باشد. کوپرتینویی‌ها احتمالا برای رفع این مشکل برای مدتی مشخص ابزارهای AI خود را به‌طور رایگان در اختیار کاربران گوشی‌های آیفون 16 به بعد قرار خواهند داد.

اپل اینتلیجنس

البته تمام آنچه گفته شد صرفا در حد حدس و گمان بوده و هیچ قطعیتی در خصوص آن وجود ندارد. بنابراین برای آگاهی کامل از برنامه اپل برای هوش مصنوعی خود باید تا زمان معرفی Apple Intelligence در ماه اکتبر منتظر ماند.

در گجت نیوز بخوانید:
مقایسه هوش مصنوعی اپل با Galaxy AI سامسونگ؛ نبرد غول‌های تکنولوژی هوش مصنوعی جدید اپل فقط در این گوشی های آیفون کار می‌کند اطلاعات جدیدی از تراشه A18 پرو اپل: هوش مصنوعی پیشرفته در راه آیفون‌ها است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*