تراشه A18 پرو اپل

اطلاعات جدیدی از تراشه A18 پرو اپل: هوش مصنوعی پیشرفته در راه آیفون‌ها است

اطلاعاتی از تراشه A18 پرو اپل منتشر شده که قرار است زیر قاب دو گوشی آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس به‌کار برود و از هوش مصنوعی بهره‌مند باشد.

طبق گزارش Jeff Pu از موسسه تحقیقات فناوری HIT که توسط رسانه معتبر 9to5Mac نیز منتشر شده، اپل قصد دارد تغییرات عمده‌ای را در تراشه A18 پرو خود اعمال کند. این تغییرات به‌طور خاص برای تقویت هوش مصنوعی روی دستگاه (On-Device AI) در نظر گرفته شده‌اند.

این پیشرفت با تعهد قبلی مدیرعامل اپل، تیم کوک مبنی بر معرفی فناوری هوش مصنوعی این شرکت در سال جاری همسو است. Pu همچنین اشاره می‌کند که اپل تولید تراشه A18 Pro را نسبت به سال‌های گذشته سرعت بخشیده است.

چه اطلاعاتی از تراشه A18 پرو اپل در دست داریم؟

یادداشت این تحلیلگر نشان‌دهنده‌ افزایش تقاضا برای تراشه A18 اپل است، در حالی که حجم تولید تراشه A17 Pro از ماه فوریه ثابت مانده است. A18 Pro دارای یک نسخه مجهز به پردازنده گرافیکی ۶ هسته‌ای است که نسبت به A17 Pro از سطح قالب بزرگ‌تری برخوردار خواهد بود. این نشان‌دهنده تمایل به سمت محاسبات هوش مصنوعی اج (Edge AI) است.

تراشه A18 پرو اپل

افزایش سطح قالب تراشه امکان جای‌گذاری ترانزیستورهای بیشتر و قطعات تخصصی را فراهم می‌کند که به طور بالقوه منجر به بهبود عملکرد می‌شود. با این حال، اندازه بزرگ‌تر قالب می‌تواند خطر نقص و مشکلات طراحی را افزایش دهد و بر بازدهی انرژی و دفع حرارت تأثیر بگذارد.
این گزارش تأکید می‌کند که اپل در حالی که تولید A18 Pro را برای عرضه آیفون ۱۶ در اواخر سال جاری سرعت می‌بخشد، ممکن است با چالش متعادل کردن این عوامل مواجه شود.

پیشینه خبر:
آیفون ۱۶ پرو با این ۱۰ تغییر بزرگ معرفی خواهد شد آیفون ۱۶ و همه اخبار و شایعات پیرامون این گوشی پرچمدار اپل عکاسی با آیفون ۱۶ پرو آسان‌تر می‌شود؛ دکمه شاتر اختصاصی برای دوربین + تصاویر

محاسبات هوش مصنوعی اج به معنای پردازش هوش مصنوعی به‌طور مستقیم روی دستگاه، به جای فضای ابری (Cloud) است. شایعات حاکی از آن است که اپل امسال رویکرد دوگانه‌ای را برای ویژگی‌های هوش مصنوعی در پیش خواهد گرفت و از زیرساخت ابری، احتمالا با همکاری گوگل، برای برخی از ویژگی‌ها استفاده می‌کند، در حالی که برخی دیگر را به طور کامل روی دستگاه پردازش می‌کند.

از سوی دیگر، IBM هوش مصنوعی اج را ترکیبی از محاسبات لبه و هوش مصنوعی برای اجرای مستقیم وظایف یادگیری ماشین روی محصولات الکترونیکی مصرفی متصل به هم تعریف می‌کند. این امر امکان پردازش داده در نزدیکی محل دستگاه را فراهم می‌کند و حتی بدون اتصال به اینترنت، بازخورد لحظه‌ای را ارائه می‌دهد.

تراشه A18 پرو اپل در سری آیفون ۱۶

گزارش‌ها نشان می‌دهند که تراشه A18 به طور قابل توجهی تعداد هسته‌های پردازش هوش مصنوعی داخلی را افزایش می‌دهد و قدرت موتور عصبی (Neural Engine) آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. انتظار می‌رود هر دو مدل آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو امسال به نسخه ابتدایی تراشه A18 مجهز شوند.

گزارش Pu حاکی از آن است که احتمالا تنها مدل A18 Pro که برای آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس در نظر گرفته شده است، شامل این پیشرفت‌های ویژه در بخش هوش مصنوعی خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*