شرایط فروش ریرا

شرایط فروش ریرا و دیگر محصولات ایران خودرو در مرداد 1403 اعلام شد

گروه صنعتی ایران خودرو، با انتشار اطلاعیه‌ای جدید شرایط فروش و نحوه ثبت درخواست ریرا و دیگر محصولات این شرکت را اعلام کرد.

طبق اعلام ایران خودرو، طرح فروش اولین خودرو شاسی بلند ملی با نام ریرا و برخی دیگر از محصولات این شرکت ویژه متقاضیان عادی، مشمولان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین مشمولان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده به‌زودی آغاز خواهد شد و متقاضیان می‌توانند با بلوکه کردن ۲۳۰ میلیون تومان در حساب های وکالتی نسبت به ثبت نام اولیه اقدام نمایند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به اعلام جزئیات این طرح می‌پردازیم.

جزئیات شرایط فروش ریرا و نحوه ثبت درخواست

شرایط فروش ریرا

طبق اعلام روابط عمومی ایران خودرو، محصولات قابل عرضه در این طرح شامل گروه محصولات پژو ۲۰۷ دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، هایما و محصول جدید ری‌ را است. همچنین با توجه به الزام افتتاح حساب وکالتی به مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان برای شرکت در این طرح، ایران‌خودرو یک هفته مهلت در نظر گرفته است تا متقاضیان عادی بتوانند نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند. این طرح، فرصتی را برای تمامی متقاضیان عادی، مشمولان طرح‌های خاص فراهم می‌کند تا بتوانند نسبت به ثبت درخواست خرید این محصولات اقدام کنند.

شایان ذکر است قیمت رسمی درب کارخانه ریرا ۹۷۵ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۷۶۲ تومان و قیمت نهایی آن با احتساب همه هزینه‌ها ۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان اعلام شده است.

همچنین فرآیند عرضه در ابلاغیه شرایط فروش ریرا و سایر محصولات ایران خودرو به صورت دو مرحله‌ای اعلام شده است. مرحله اول وکالتی کردن حساب و مسدود کردن مبلغ تعیین شده (مختص متقاضیان عادی) و ثبت درخواست شرکت در اولویت بندی است. مرحله دوم نیز پس از تعیین اولویت‌ها و مشخص شدن متقاضیان واجد شرایط خواهد بود که این مرحله با فراخوان شرکت ایران‌خودرو برای انعقاد قرارداد و واریز وجه آغاز می‌شود.

براساس ضوابط باید تا سقف ۵۰ درصد قیمت خودرو در حساب بانکی متقاضی تا زمان انجام و اعلام اولویت‌بندی مسدود شود. بر این اساس مبلغ مسدودی در این طرح ۲۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. (الزام به وکالتی کردن و مسدودی حساب فقط برای متقاضیان عادی است.)

به همین منظور متقاضیان می‌توانند از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۱ تا پایان ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۷ نزد بانک‌های عامل تجارت، صادرات، ملت، پارسیان، کارآفرین، سپه، شهر، اقتصاد نوین، رفاه کارگران و آینده حساب را به نام ایران‌خودرو وکالتی کنند.

پس از این مرحله ثبت درخواست خودرو در سایت فروش اینترنتی ایران‌خودرو به نشانی ikcosales.ir در ۴۸ ساعت پس از انجام وکالتی کردن حساب و مسدود کردن مبلغ تعیین شده نزد بانک‌های عامل از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۲۴ تا روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۳۱ امکان پذیر خواهد بود

شرایط عمومی متقاضیان عادی و مشمولان طرح‌های خاص به تفکیک

شرایط فروش ریرا

شرایط عمومی متقاضیان عادی بر اساس ضوابط حاکم به شرح زیر است:

  • حداقل سن متقاضیان خرید خودرو، ۱۸ سال باشد.
  • دارا بودن گواهی‌نامه رانندگی (در صورت ابلاغ تغییرات در دستورالعمل، حذف می‌شود.)
  • متقاضیانی که طی ۴۸ ماه گذشته، از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا یا طی ۲۴ ماه گذشته از دیگر شرکت‌های خودروساز خودرو خریداری و این شرکت‌ها به نام آن‌ها فاکتور فروش صادر کرده باشد، نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند و در صورت ثبت درخواست خرید، درخواست خریدشان حذف می‌شود.
  • متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت‌نام و خرید خودرو را ندارند. (افرادی که دارای یک پلاک انتظامی فعال بوده و عمر خودرو موضوع پلاک بیش ازپنج سال باشد از این ممنوعیت مستثنا می‌شوند.)
  • انتقال امتیاز و یا اولویت اعلام شده به هر طریقی ممنوع بوده و امکان ثبت درخواست توسط اشخاص حقوقی وجود ندارد.

متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشمول هیچ‌یک از شرایط فوق نبوده و فقط باید فرزند دوم و یا بعد آن متولد تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ به بعد باشند. در صورتی که تعداد تقاضا از تعداد ظرفیت عرضه بیش‌تر باشد، اولویت برای مادرانی است که در ۲۴ ماه گذشته از شرکت‌های خودروساز خودرو دریافت نکرده‌اند. (توجه: ثبت‌نام در این طرح فقط توسط مادران حائز شرایط، مجاز است.)

متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده (غیر تاکسی)، مشمول هیچ‌یک از شرایط فوق (به استثنای بند شش: شرط ممنوعیت اشخاص حقوقی) نبوده و فقط باید قبل از ثبت درخواست به سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده به نشانی WWW.NNHK.IR مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات شخصی و اطلاعات خودروی فرسوده خود اقدام کنند. بدیهی است در صورت عدم ثبت نام و نداشتن شرایط طرح فرسوده، فقط با سهمیه متقاضیان عادی و در مهلت تعیین شده، امکان ثبت سفارش خرید وجود خواهد داشت.

ویدیو مرتبط
آخرین شرایط فروش انواع خودرو در ایران:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*