کاتالوگ کیا اسپورتیج توربو وارداتی - نمای جلو

کاتالوگ کیا اسپورتیج توربو وارداتی منتشر شد

کوشا خودرو کاتالوگ کیا اسپورتیج توربو وارداتی را منتشر کرد. مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی کراس اوور جذاب بازار کشور را در ادامه بخوانید.

کوشا خودرو که از سال گذشته نامش بر سر زبان‌ها افتاد تا به امروز در تلاش بوده خودروهای خارجی با کیفیتی به فهرست محصولات وارداتی‌اش بیفزاید و جدیدترین آنها کیا اسپورتیج 2024 است.

کاتالوگ کیا اسپورتیج توربو وارداتی

خوشبختانه شرکت کوشا خودرو طبق برنامه‌ریزی‌های مدون خود توانست پس از آغاز فروش خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه، محصولات جذاب و مهمی نظیر سلتوس، سونت و کیا K5 را تحویل مشتریان دهد و اعتبار خوبی نزد متقاضیان ماشین‌های خارجی کسب کند.

پس از فراز و نشیب‌های متعدد، این واردکننده تصمیم گرفت سیاست‌های خود را تغییر دهد و به جای وارد کردن خودرو از کشور کره جنوبی، محصولات کیا را از چین به کشور بیاورد. (محدودیت‌هایی در ثبت سفارش اعمال شد) اگر کمی دقت به خرج دهید، متوجه خواهید شد که خودروهای کیا که امروز تحویل مشتریان داده شده، مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری توربو هستند که تنها برای بازار چین عرضه شده‌اند.

معرفی کلی کیا اسپورتیج 2024

تغییر و تحول کیا اسپورتیج جدید نسبت به نسل‌های قبلی چشمگیر بوده و طراحان سعی کرده‌اند به کمک خطوط تیز و زاویه‌های تند، سبکی رادیکالی و مدرن به وجود آورند. طرح چراغ‌های روشنایی روز به شکل J انگلیسی است و چراغ‌های اصلی طرح مدرن و نوآورانه‌ای دارند.

زیر کاپوت این کراس اوور جذاب کره‌ای یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر تعبیه شده که مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم یا GDI است و می‌تواند در شرایط ایده آل حداکثر 198 اسب بخار قدرت و 253 نیوتن متر گشتاور به کف جاده منتقل کند. نیروی محرکه نیز از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کیا EV5 به‌زودی در ایران + مشخصات فنی و کاتالوگ رسمی کوشا خودرو

مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2024

کاتالوگ کیا اسپورتیج توربو وارداتی - نمای جلو

همان‌طور که گفتیم کوشا خودرو موفق نشد به دلیل اعمال محدودیت‌های سفارش گذاری از کره، محصولات کیا را مستقیم از کشور مادر تأمین کند و تصمیم گرفت در راستای تحقق وعده‌های خود به چین متوسل شود و نسخه‌های چینی ماشین‌های کیا را راهی بازار ایران کند.

با این اوصاف پیشرانه 1.5 لیتری کیا اسپورتیج 2024 تنها برای بازار چین است و در سایر بازارهای جهانی شاهد چنین ترکیبی نخواهیم بود. به هر حال توانایی تولید 198 اسب بخار قدرت و 253 نیوتن متر گشتاور و انتقال آن به چرخ‌های جلو از طریق گیربکس 8 سرعته اتومات مطلوب بازار کشورمان است.

 

میزان مصرف سوخت کراس اوور اسپورتیج سال در هر 100 کیلومتر مسافت، 5.8 لیتر بوده و حجم باک می‌تواند 54 لیتر ذخیره کند. نوع سیستم تعلیق در جلو مک فرسون بوده و سیستم تعلیق عقب از نوع اتصال چندنقطه‌ای است. فرمان برقی یکی دیگر از ویژگی‌های این خودروی کره‌ای است.

طول، عرض و ارتفاع اسپورتیج 2024 به ترتیب 4665 میلی متر، 1865 میلی متر و 1665 میلی متر است و صندوق عقب دارای ظرفیتی 538 لیتری و مناسب سفرهای خانوادگی است.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی کیا اسپورتیج 2024

خودروهای کره‌ای به امکانات رفاهی و ایمنی و کیفیت مطلوبشان شناخته می‌شوند و قطعا کراس اووری نظیر اسپورتیج که پیشینه محکمی در بازار ما دارد، از این نظر پرمدعا است. طراحی مدرن کابین و بهره‌مندی از آپشن‌های رفاهی متنوع، برگ برنده این خودرو است که گوشه‌ای از مهمترین آنها را در ادامه می‌خوانیم:

بیشتر بخوانید:

شاسی بلند بزرگ کیا تلوراید با کوشا خودرو به ایران می‌آید + مشخصات و قیمت

طراحی و کابین داخلی

کاتالوگ کیا اسپورتیج توربو وارداتی - نمای داخلی

اول از همه بیایید سراغ سیستم صوتی پیشرفته کیا اسپورتیج 2024 برویم و با صفحه نمایشگر لمسی 8 اینچی آن آشنا شویم. با وجود صوت و تصویر فوق العاده این خودرو و امکان کنترل آسان و دسترسی به امکانات مختلف، اسپورتیج جذاب خواهد بود.

سیستم فرمان به گونه‌ای طراحی شده که به راحتی قابل تنظیم است و غربیلک فرمان و ستون فرمان تلسکوپی با قابلیت جمع‌شوندگی به راننده امکان جابه‌جایی و تنظیم آسان موقعیت را می‌دهد. مجهز بودن فرمان به گرم کن باعث شده در روزهای سرد سال با خیال راحت رانندگی کنید.

بوی بد ماشین همیشه دردسرساز است و خوشبختانه کره‌ای‌ها سیستم تهویه مطبوع دستی با فن 4 سرعته طراحی کرده‌اند اما ای کاش این سیستم اتوماتیک بود و قابلیت تنظیم خودکار داشت.

شیشه بالابرهای سمت راننده برقی و اتوماتیک هستند پنل شیشه از سمت راننده قابلیت خاموش و روشن شدن دارد. علاوه بر این شیشه‌های برقی مجهز به سیستم حفاظتی ضد مانع هنگام بالا آمدن شیشه هستند که ایمنی بیشتری فراهم می‌آورد.

کیا اسپورتیج 2024 دارای دو پورت یو اس بی تایپ سی در کنسول جلو و عقب است که در راستای رفاه سرنشینان جلو و عقب تعبیه شده. می‌توان همزمان با چند بلوتوث به ماشین وصل شد و اپل کارپلی و اندروید اتو امکان اتصال آسان به دستگاه‌های هوشمند را ارمغان می‌آورد.

از دیگر امکانات این کراس اوور می‌توان به سنسور دنده عقب به منظور پارک آسان، صندلی‌های جلو دارای گرم کن و تنظیم ارتفاع برقی و صندلی‌های عقب از نوع تاشوی دستی، استارت موتور از راه دور و آینه‌های جانبی برقی گرم کن دار و جمع‌شونده اتوماتیک اشاره کرد.

تجهیزات ایمنی

کیا اسپورتیج 2024 مجهز به تجهیزات ایمنی نظیر سیستم هشدار ترمز اضطراری، سیستم مدیریت پایداری خودرو، ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم کنترل پایداری در سربالایی و کنترل ترمز در سراشیبی و همچنین سیستم کمکی اضطراری ترمز فشار مضاعف است.

کراس اوور کره‌ای کوشا خودرو مجهز به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای جانبی سمت راننده و سرنشین جلو و کیسه هوای دو طرف پرده‌ای شده که قطعا ایمنی خودرو را در شرایط تصادف افزایش می‌دهد. سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی بوده و ترمز دستی برقی، سیستم ترمز ضد قفل و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ایمنی مطلوبی برای شما به ارمغان می‌آورد.

کاتالوگ کیا اسپورتیج توربو وارداتی - نمای جانبی

به منظور جلوگیری از بروز تصادف سنسورهای متعددی تعبیه شده که از جمله آنها می‌توان به سنسور تشخیص واژگونی، سیستم دنبال کردن مسیر با استفاده از خطوط راهنمای جاده، کنترل اتوماتیک نور بالا هنگام نزدیک شدن خودرو از رو به رو و سنسور تشخیص از جلو و طرفین برای فعال سازی کیسه‌های ایمنی اشاره کرد.

از دیگر تجهیزات ایمنی می‌توان به کمربند ایمنی پیش کشنده از نوع ELR، هشدار بسته نشدن کمربند، سیستم کمک راننده هوشمند برای جلوگیری از برخورد عابر، دوچرخه و خودرو، سیستم هشدار فاصله از عقب در زمان پارک کردن خودرو، هشدار جا ماندن سوئیچ و ریموت استارت در زمان ترک ماشین، کروز کنترل اتوماتیک، سیستم پیشرفته کمکی راننده و سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر اشاره کرد.

سایر امکانات رفاهی و ایمنی

چراغ‌های روشنایی روز، چراغ‌های جلو، رینگ آلومینیومی، کنترل نور چراغ‌ها به صورت اتوماتیک، مه شکن‌های جلو و عقب، سانروف و قفل‌های اتوماتیک بعد از حرکت خودرو و باز شدن قفل‌ها به صورت اتوماتیک پس از برخورد به علاوه دزدگیر و قفل کودک از دیگر امکانات کیا اسپورتیج 2024 هستند.

همچنین بخوانید:
کیا K5 توربو کوشا خودرو ؛ رقیب کمری از کره شاسی بلند بزرگ کیا تلوراید با کوشا خودرو به ایران می‌آید + مشخصات و قیمت کیا سلتوس توربو کوشا خودرو ؛ کراس اور درجه یک کره‌ای معرفی کامل کیا سورنتو کوشا خودرو + قیمت و مشخصات فنی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*