علت کمبود بنزین سوپر در ایران

علت کمبود بنزین سوپر در ایران اعلام شد؛ دولت اجازه نمی‌دهد

نبود بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور موضوع تازه‌ای نیست؛ اما گزارشی علت کمبود بنزین سوپر در ایران را آشکار می‌کند.

کمبود بنزین سوپر باعث نارضایتی خیلی از خودروسوارانی شده است که به سوخت باکیفیت برای حفظ دوام و عملکرد خودرو خود نیاز دارند. در این مدت که عملاً بنزین سوپر برای بخش عمده مردم در دسترس نبوده، علت کمبود آن همواره محل سوال بوده است. بنا به جدیدترین اخبار خودرو، دولت ظرفیتی برای تولید بنزین سوپر در نظر نمی‌گیرد و همین باعث شده است که با تنزل موجودی بنزین سوپر در سطح کشور به حدی ناچیز، خیلی از خودرسواران با کمبود این سوخت مواجه شوند.

علت کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت کشور

بر اساس گزارشی جدید، به دلیل ممانعت از تولید بنزین سوپر در پالایشگاه‌ها به دستور شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، کشور کمبود بنزین سوپر را تجربه می‌کند. بنزین سوپر منابع بیشتری مصرف می‌کند، در حالی که خروجی آن از بنزین معمولی کمتر است؛ تخمین زده می‌شود که این اختلاف خروجی به حدود 20 درصد برسد. حال از آنجا که تولید بنزین معمولی برای تامین نیاز کشور در اولویت قرار دارد، این شرکت تولید بنزین سوپر را متوقف کرده است تا همه منابع صرف بنزین معمولی شوند.

علت کمبود بنزین سوپر در ایران

طی چند سال اخیر با ورود خودروهای وارداتی و مونتاژی به بازار ایران، نیاز به بنزین سوپر حتی بیشتر از قبل شده است. خودروهای مجهز به موتور توربوشارژ که بخش عمده محصولات چینی را در بر می‌گیرند به‌خصوص به بنزین باکیفیت‌تر نیازمندند. کیفیت بنزین در استارت، عملکرد و حفظ سلامت قطعات از جمله اجزای موتور نقش مهمی بازی می‌کند. با وجود این، در این شرایط ظرفیت تولید بنزین سوپر به قدری کاهش پیدا کرده است که خیلی از شهرها مدت‌ها است با فقدان آن مواجه هستند.

در همین حال، انتقادات بسیاری به کیفیت بنزین معمولی در ایران وارد می‌شود. هرچند مسئولان مدعی شده‌اند که بنزین جایگاه‌های سوخت در کشور عدد اکتان 87 دارند، عده‌ای به کمتر بودن عدد اکتان سوخت جایگاه‌ها معتقدند. آزمایش بنزین معمولی کشور روی خودروها نشان داده است که کاهش محسوس خروجی موتور و در نتیجه ضعف در عملکرد را به دنبال می‌آورد. در شرایطی که عده بسیاری از کیفیت بنزین کنونی ابراز نارضایتی می‌کنند، مثل همیشه زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش قیمت بنزین به گوش می‌رسد.

در گجت نیوز بخوانید:
شرایط فروش شاسی بلند اکستریم VX مدیران خودرو در مرداد 1403 اولین تیزر تبلیغاتی ریرا را تماشا کنید خودروسازان در انتظار تایید دولت چهاردهم برای افزایش قیمت آدرس سایت جدید ثبت نام و خرید محصولات ایران خودرو؛ پایان سامانه یکپارچه و بازگشت قرعه کشی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*