اولین تصاویر از خودرو اقتصادی K112 جتکو

انتشار اولین تصاویر از خودرو اقتصادی K112 جتکو ایران خودرو

یکی از زیرمجموعه‌های ایران خودرو اولین تصاویر از خودرو اقتصادی K112 جتکو را منتشر کرده است. جزئیات پروژه اقتصادی جتکو را در ادامه بخوانید.

ایران خودرو و سایپا در نخستین دوره از نمایشگاه تحول صنعت خودرو با وزارت صنعت، معدن و تجارت دست دوستی دادند و قرار شد از یک خودرو اقتصادی مشترک رونمایی کنند. برنامه این بود که یک خودرو مقرون به صرفه بر مبنای پلتفرم رنو کویید طراحی و ساخته شود و هر یک از دو شرکت فوق با طراحی خاص خود محصول را راهی بازار کنند.

اولین تصاویر از خودرو اقتصادی K112 جتکو منتشر شد

مدتی بعد از اعلام همکاری سایپا و ایران خودرو و آغاز برنامه مشترک آنها، کرمان موتور به برنامه وزارت صمت پیوست تا یک خودرو اقتصادی به بازار عرضه کند. هم اکنون چند سال از وعده خودروسازان جاده مخصوص گذشته و شاهد تولید هیچ گونه خودرو مشترک اقتصادی نیستیم.

اولین تصاویر از خودرو اقتصادی K112 جتکو

مدتی پیش گروه سایپا از نمونه اولیه یک خودروی مقرون به صرفه برای وزارت صمت رونمایی کرد اما همه چیز در پسِ پرده ماند و حتی چنین ماشینی به مرحله تولید آزمایشی هم نرسید. حالا یکی از زیرمجموعه‌های ایران خودرو به نام جتکو اقدامات مثبتی در راستای تحقق وعده‌های خود انجام داده که شامل انتشار تصاویر کی 112 می‌شود.

ایران خودرو و زیرمجموعه‌هایش هیچ‌گاه تصاویر محصول تازه وارد خود را پیش از رونمایی رسمی منتشر نمی‌کنند و احتمال می‌دهیم پروژه K112 مثل برنامه سابق TF21 متوقف شده باشد اما جتکویی‌ها برای نمایش قدرت خود به سایر خودروسازان تصاویری از پروژه آن منتشر کرده باشند.

اولین تصاویر از خودرو اقتصادی K112 جتکو

برنامه این بود که زیر کاپوت K112 یک پیشرانه 3F0N تنفس طبیعی با حجم موتور 1 لیتر تعبیه شود و استانداردهای یورو 6 داشته باشد. این پیشرانه قادر است در شرایط ایده آل حداکثر 72 اسب بخار قدرت و 98 نیوتن متر گشتاور تولید کند. موتور اصلی که برای رنو کویید در نظر گرفته شده تنها 799 سی سی حجم دارد و حداکثر توان تولیدی گشتاور آن، 72 نیوتن متر است.

جتکو کی 112 اگر به مرحله تولید برسد باید استانداردهای لازم را پاس کند. از جمله امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی این خودرو می‌توان به دو کیسه هوای ایمنی، مانیتور لمسی همراه با دوربین دید عقب، سیستم پایش میزان باد تایرها، سامانه کنترل پایداری، چراغ‌های روز، ترمزهای ای بی اس و ای بی دی، سنسور نور، کلاستر دیجیتالی، سیستم تهویه مطبوع، بالابرهای برقی شیشه درب‌های جلو، تریم پارچه‌ای صندلی‌ها، رینگ‌های آلومینیومی و… اشاره کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
فروش محصولات ایران خودرو از چهارشنبه شروع می شود + شرایط و جزئیات ثبت نام چه کسانی نمی‌توانند در طرح فروش جدید ایران خودرو ثبت نام کنند؟ آدرس سایت جدید ثبت نام و خرید محصولات ایران خودرو؛ پایان سامانه یکپارچه و بازگشت قرعه کشی کاتالوگ رسمی ریرا منتشر شد؛ مشخصات فنی و آپشن‌های اولین کراس اور ایرانی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*