لوازم خانگی تولید داخل

چند درصد بازار لوازم خانگی کشور تولید داخل است؟

در حالی که پای بسیاری از برندهای مطرح سازنده لوازم خانگی از بازار ایران بریده شده، جالب است بدانید که چند درصد آن‌ها تولید داخل هستند؟

کاهش واردات لوازم خانگی در طول سال‌های اخیر، باعث افزایش لوازم خانگی تولید داخل در بازار شده است. به طوری که سهم بازار کشور از تولیدات ایرانی روز به روز افزایش یافته و سهم کالاهای وارداتی به مرور کمتر شده است.

سهم بازار لوازم خانگی از تولید داخل چقدر است؟

لوازم خانگی تولید داخل

محمد مهدی برادران، معاون وزیر صمت درخصوص ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی اظهار کرد: هر کشوری موظف است که از صنایع داخلی خود به ویژه صنایع نوپا حمایت کند.

وی ادامه داد: امروز 80 درصد بازار لوازم خانگی کشور از تولیدات داخلی تامین می‌شود. همچنین حدود 300 واحد تولیدی در حوزه‌های: لوازم خانگی حجیم، کوچک و یا صنایع قطعه سازی، سرمایشی و گرمایشی در کشور مشغول به فعالیت هستند.

محمد مهدی برادران افزود: باتوجه به اینکه این صنایع در طول چند سال گذشته از طرف مردم و دولت حمایت شدند و رشد پیدا کردند، حال نیز نیازمند حمایت مستمر مردم و دولت هستند.

معاون وزیر صمت بیان کرد: در سال گذشته به هدف گذاری انجام شده، رسیدیم و موفق شدیم تولیدات لوازم خانگی را به 20 میلیون دستگاه در سال برسانیم.

او به بیان عرضه کالاها در بازار با قیمتی مناسب پرداخت و گفت: افزایش تعداد تولید مستلزم عرضه آن با قیمت مناسب در بازار است تا تمامی خانوارها امکان خرید و بهره‌مندی از این محصولات را داشته باشند و علاوه بر آن بتوانند کالای جدیدی به سبد لوازم خانگی خود اضافه کنند.

پیشینه خبر:
علت کمبود بنزین سوپر در ایران اعلام شد؛ دولت اجازه نمی‌دهد اولین اظهار نظر وزیر صمت پیشنهادی دولت پزشکیان درباره بازار خودرو کشور

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*