لوگوی لامبورگینی

فلسفه گاو خشمگین، لوگوی جذاب لامبورگینی چیست؟

احتمالا همه شما با لوگوی گاو خشمگین لامبورگینی، یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان خودروهای سوپر اسپرت در دنیا آشنا هستید. اما آیا ریشه این لوگو و دلیل انتخاب آن را می‌دانید؟

«برندینگ» یکی از اجزای جدانشدنی در بازاریابی محصولات در دنیاست. انتخاب یک لوگوی فاقد پیچیدگی که بتواند برند را به شهرتی جهانی برساند اهمیت بلند مدت فوق‌العاده‌ای در موفقیت یک برند داشته و می‌تواند باعث شناخته شدن هرچه بیشتر یک کمپانی شود. نمونه‌ای از این طراحی‌های فوق‌العاده در لوگوی جذاب نایکی، استارباکس، اپل و یا مک دونالد قابل مشاهده است. در این بین، در میان برندهای مختلف خودروساز نیز لوگوی گاو خشمگین لامبورگینی یکی از به‌یادماندنی‌ترین‌هاست.

مساله انتخاب لوگو و برندینگ در میان خودروسازان اتفاقا جدی‌تر دنبال می‌شود؛ به‌طوری که اکثر برندهای مطرح اتومبیل‌سازی در طول تاریخ با انتخاب لوگوهایی منحصربفرد توانسته‌اند نام خود را در تاریخ ماندگار کنند. لوگوی برند لامبورگینی که نام آن از موسس این کمپانی، فروشیو لامبورگینی برداشته شده در طول تاریخ پنج بار تغییر کرده؛ اما همیشه طراحی ظاهری تقریبا مشابهی داشته و تغییرات آن جزیی بوده است. جالب است بدانید که لوگوی لامبورگینی آخرین بار در ماه مارس همین امسال تغییر کرده؛ هرچند که تغییرات آن به‌حدی ناچیز بوده که شناسایی تغییرات آن نسبت به قبل تقریبا غیرممکن است.

گاو خشمگین

برای این که با فلسفه لوگوی گاو خشمگین لامبورگینی بیشتر آشنا شویم بد نیست نگاهی داشته باشیم به تاریخچه این لوگو و تغییراتی که در طول تاریخ داشته است.

گاو خشمگین؛ ماه تولد موسس لامبورگینی

فروشیو لامبورگینی، موسس برند لامبورگینی متولد 28 آوریل سال 1916 در شهر کوچکی به نام رناتزو در ایالت فرارا در ایتالیاست. در علم نجوم صورت فلکی افرادی که اواخر ماه آوریل متولد می‌شوند ثور یا گاو (به لاتین Taurus) است. این مهم‌ترین دلیلی است که لامبورگینی طرح گاو خشمگین را به‌عنوان نخستین لوگوی خود معرفی نموده و تا به امروز آن را حفظ کرده است.

صورت فلکی ثور

فروشیو لامبورگینی در سال 1948 برند خود را تحت نام Lamborghini Trattori تاسیس کرد. نخستین لوگوی این کمپانی یک مثلث بود که به سه قسمت تقسیم شده بود و در هریک از این سه قسمت یکی از حروف F و L و C قرار گرفته بود. دو حرف F و L اول نام و نام خانوادگی فروشیو لامبورگینی بودند و C حرف اول نام شهر سنتو (Cento) محل تاسیس کمپانی خودروسازی او بود.

اولین لوگوی لامبورگینی

نخستین لوگوی لامبورگینی

فعالیت این مهندس ایتالیایی در ابتدا در حوزه تولید و تعمیرات تراکتور بود. با این وجود پس از سفر به آمریکا در سال 1959 او تصمیم گرفت برند دیگری تحت نام Lamborghini Bruciatori Condizionatori را نیز افتتاح کرده و به تولید ادوات تهویه مطبوع و بخاری برای منازل بپردازد. این سرمایه‌گذاری نه تنها او را به یکی از ثروتمندترین مردان ایتالیا تبدیل کرد، بلکه سرانجام او را قادر ساخت که برند خودروسازی خود را تحت نام Automobili Lamborghini و با لوگوی گاو خشمگین تاسیس کند.

لوگوی لامبورگینی

علاوه بر نشان فلکی ماه تولد، لامبورگینی همچنین عاشق گاوهای وحشی و گاوبازی بود و قدرت، سرعت و جدیت این حیوان را می‌ستود. به همین جهت اوتصمیم گرفت همین خصیصه‌ها را در خودروهای تولیدی‌اش نیز بگنجاند. در میان گاوهای وحشی او همچنین به‌طور خاص به گونه‌ای تحت نام Miura علاقمند بود و نام نخستین سوپرخودروی خود را نیز بر اساس نام این گاو وحشی «لامبورگینی میورا» گذاشت.

همان‌طور که انتظار می‌رفت لامبورگینی میورا در نهایت به‌خاطر چالاکی، قدرت و سرعتی که داشت مورد تحسین همگان قرار گرفت و باعث شد لوگوی گاو خشمگین این برند در تاریخ صنعت خودروسازی ماندگار شود.

سیر تکامل لوگو Lamborghini

بد نیست بدانید که نسخه اول از لوگوی لامبورگینی تا سال 1972 روی اتومبیل‌های این کمپانی نصب بود. این لوگو یک گاو سفید رنگ را روی سپری قرمز رنگ به تصویر می‌کشید و لوگوی Lamborghini را نیز زیر آن قرار داده بود. در ادامه رنگ گاو خشمگین به طلایی و رنگ سپر به مشکی تغییر کرد و نام برند نیز به بالای لوگو جابجا شد. از آن زمان تا به امروز لوگوی لامبورگینی سه بار تغییر کرده؛ اما طرح گاو خشمگین و سپر در آن همواره ثابت باقی مانده است.

در گجت نیوز بخوانید:
نگاهی به قدرتمندترین مدل های لامبورگینی در طول تاریخ چهار خودروساز بزرگ که زمانی تراکتور تولید می‌کرده‌اند؛ از لامبورگینی تا پورشه ۵ خودروی لامبورگینی که ای کاش تولید نشده بودند ۱۲ مورد از گران ترین لامبورگینی های تاریخ شرکت لامبورگینی ؛ نگاهی به سیر تکامل و تاریخچه خودروساز افسانه‌ای ایتالیایی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*