گران ترین لامبورگینی تاریخ

12 مورد از گران ترین لامبورگینی های تاریخ

در ادامه به معرفی تعدادی از گران قیمت ترین خودروهای لامبورگینی در تاریخ می‌پردازیم که شما را شگفت‌زده خواهند کرد. آیا می‌دانستید یک مدل گاو خشمگین ایتالیایی 8.5 میلیون دلار قیمت دارد؟

زمانی که فروشیو لامبورگینی در سال 1963 کارخانه خود را تاسیس کرد، عطشی سیری ناپذیر را به صنعت خودروسازی و خصوصا خودروهای اسپرت با عملکرد بالا تزریق کرد؛ عطشی که نتیجه آن خلق خودروهایی تکرارنشدنی مانند میورا یا کونتاش بود. امروز خودروهای لامبورگینی در شمار قدرتمندترین، هیجان‌انگیزترین و بعضا سریعترین اتومبیل‌های دنیا به شمار می‌روند که طرفداران خودروهای اسپرت و سوپر خودروها را شیفته خود کرده‌اند.

در ازای این عملکرد خیره‌کننده و قدرت مثال‌زدنی، طبیعتا قیمت اتومبیل‌های لامبورگینی هم بسیار بالاست؛ به‌طوری که برخی از محصولات این برند با قیمت‌های سرسام‌آور چند میلیون دلاری به دست مشتریان می‌رسند! اکثر خودروهای شناخته شده لامبورگینی در تیراژ بسیار محدود تولید شده و از اجزای بسیار باکیفیت مانند فیبر کربن یا چرم در ساخت بهره می‌برند. علاوه بر این، عملکرد قدرتمند خودروهای با برند گاو خشمگین هم نیازی به تعریف و تمجید ندارد. به همین دلیل افرادی که قصد خرید یک خودرو سوپر اسپورت را داشته باشند، با اطمینان خاطر هزینه سنگین خرید این خودروها را پرداخت می‌کنند.

برای همه ما، حتی ارزان ترین مدل‌های لامبورگینی هم بیش از حد گران قیمت به شمار می‌روند و خریدشان غیرممکن است. با این وجود، برخی مدل‌های این برند به‌طور معنی‌داری گرانقیمت‌تر از سایرین هستند؛ به‌طوری که حتی بعضی ثروتمندان نیز در خرید آن‌ها مردد می‌شوند!

در گجت نیوز بخوانید:

سریع ترین خودروهای لامبورگینی تاریخ را بشناسید

در ادامه قصد داریم به معرفی تعدادی از گران قیمت ترین خودروهای لامبورگینی در تاریخ بپردازیم و به‌طور مختصر در خصوص هریک صحبت کنیم. با گجت نیوز همراه باشید.

گران قیمت ترین خودروهای لامبورگینی تولید شده در دنیا

در میان خودروهای حاضر در این لیست، می‌توان اتومبیل‌هایی با قیمت چند میلیون دلاری هم پیدا کرد. با این وجود، بسیاری محصولات Lamborghini همچنان قیمت کمتر از یک یا دو میلیون دلار دارند!

لامبورگینی اوروس 2022 – 2022 Lamborghini Urus

خودروی Lamborghini urus

قیمت: 221 هزار دلار

لامبورگینی اوروس 2022 گزینه‌ای بسیار ایده‌آل برای افرادی است که به خودروهای سوپر اسپرت علاقمند و از طرفی مایلند قدرت فوق‌العاده یک سوپرخودروی چهار چرخ متحرک را با سیستم تعلیق اسپرت و البته راحتی استفاده از یک شاسی بلند ترکیب کنند!

این خودروی شاسی بلند چهار در لامبورگینی از یک موتور چهار لیتری V8 با توربوی دوقلو استفاده می‌کند که توانایی تولید حداکثر 641 اسب بخار قدرت را دارد. انتقال این توان به چهار چرخ خودرو توسط یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته انجام می‌شود.

این مشخصات فنی، اوروس را تبدیل به یکی از سریعترین و پرشتاب‌ترین خودروهای شاسی بلند در کلاس خود می‌کند که قادر است ظرف تنها 3.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی معادل 306 کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند.

از سوی دیگر، ترمزهای این خودرو از جنس کربن-سرامیک هستند و سیستم تعلیق چند لینکی این خودرو در کنار قابلیت انتقال دائمی توان به هر چهار چرخ و فرمان‌پذیری بسیار سریع و دقیق در گوشه‌ها، این شاسی بلند را به اتومبیلی کامل تبدیل می‌کند. بعلاوه، هر چهار چرخ این خودرو به فنرهای بادی مجهز هستند که قابلیت تنظیم ارتفاع را به این خودرو می‌بخشد.

لامبورگینی خودروی اوروس را به همراه مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و مشخصات استاندارد مثل لوازم داخلی چرمی، گرم‌کن صندلی جلو، رینگ‌های 21 اینچی، چراغ‌های جلوی ال ای دی و قابل تنظیم و سیستم سرگرمی/راهنمایی 12.3 اینچی لمسی تولید شده توسط آئودی روانه بازار می‌کند. قیمت پایه اوروس حدود 221 هزار دلار است.

لامبورگینی مورسیه‌لاگو 2009 – 2009 Lamborghini Murciélago

گران ترین لامبورگینی تاریخ

قیمت: 382 هزار دلار

در سال 2001 لامبورگینی خودروی دوست‌داشتنی مورسیه‌لاگو را معرفی کرد. نام این خودرو که از آن به‌عنوان جایگزینی برای مدل دیابلو نام برده می‌شد، از یک گاو وحشی اسپانیایی در قرن نوزدهم الهام گرفته بود. طراحی تهاجمی و خشن این خودرو بلافاصله عملکرد قدرتمند آن را فریاد می‌زد و بدنه آیرودینامیک و درهای قیچی‌مانند که رو به بالا باز می‌شدند، حتی در رانندگی با سرعت پایین نیز تمام چشم‌ها را به خود خیره می‌کردند.

مورسیه‌لاگو در مدل‌های کوپه یا کانورتیبل روانه بازار شده بود و با برخورداری از یک کابین راحت و جادار، سیستم سرگرمی/راهنمایی باکیفیت، صندلی‌های چرمی و سیستم صوتی پریمیوم یک سوپر اسپرت واقعی بود. البته سقف تبدیل شونده این خودرو ظاهر چندان مطمئنی نداشت؛ بنابراین اکثر رانندگان در سرعت‌های بالا، تصمیم به بستن این سقف می‌گیرند.

همچنین سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک این اتومبیل باعث فرمان‌پذیری عالی و البته شتاب‌گیری سریع آن می‌شد؛ ضمن این که فنرهای قابل تنظیم به کار رفته پشت چرخ‌ها هم امکان تنظیم ارتفاع خودرو در شرایط مختلف را در اختیار راننده قرار می‌داد.

مورسیه‌لاگو از یک موتور 6.5 لیتری V12 بهره می‌برد و قادر به تولید توان 632 اسب بخار بود. این موتور تنفس طبیعی به همراه یک گیربکس دستی شش سرعته و با بهره‌گیری از یک شیفتر فلزی جذاب به بازار عرضه شده بود و قادر بود سرعت این اتومبیل سوپر اسپرت را ظرف تنها 3.4 ثانیه از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین حداکثر سرعت این خودروی جذاب هم 340 کیلومتر بر ثانیه اعلام شده بود.

لامبورگینی مورسیه‌لاگو در زمان معرفی، با قیمت 382 هزار دلاری خود یکی از گران ترین خودروهای دنیا به شمار می‌رفت. حتی همین الان هم این خودرو یکی از گران ترین لامبورگینی های تاریخ است.

لامبورگینی اونتادور آلتیمه 2022 – Lamborghini Aventador Ultimae 2022

خودروی Lamborghini Aventador Ultimae

قیمت: 547 هزار دلار

مدل 2022 اونتادور آخرین نسل از این سری خودروها بود که تا مدت‌ها به‌عنوان پرچمدار خودروهای لامبورگینی شناخته می‌شد. این خودرو از زمان معرفی در هر نسل با پیشرفت‌های فراوانی روبرو شده و به تکنولوژی‌های جدیدی مجهز می‌شد. از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به استفاده از شاسی فیبر کربن به‌جای آلومینیوم یا فولاد اشاره کرد.

در آخرین سال حیات این گاو خشمگین خاطره‌ساز، لامبورگینی دو مدل کوپه و رودستر از این خودرو را روانه بازار کرد. با این وجود، به مناسبت به پایان رسیدن دوره سلطنت این خودرو، 600 مدل ویژه از آن را با مشخصاتی متفاوت، تحت نام Ultimae تولید کرد.

این خودروی سفارشی چهار چرخ متحرک از نظر ظاهری شباهت‌های بسیاری به مدل استاندارد اونتادور داشت. با این وجود در برخی بخش‌های داخلی این خودرو شاهد برخی تغییرات جزیی بودیم. البته مشکلات اصلی اونتادور مانند سیستم سرگرمی و راهنمایی ضعیف یا مصرف سوخت فوق‌العاده بالا همچنان در مدل Ultimae هم پابرجا بود. با این وجود مدل سفارشی این خودرو اندکی قدرتمندتر از مدل استاندارد بود.

موتور 6.5 لیتری تنفس طبیعی و V12 این خودرو توانایی تولید قدرت 769 اسب بخاری را داشت و از یک کلاچ هفت سرعته دستی اتوماتیک شده برای انتقال قدرت به چهار چرخ بهره می‌برد. این سیستم انتقال قدرت عملکرد فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کرد و استاندارد خودروهای سوپر اسپرت را یک پله بالاتر می‌برد.

لامبورگینی مدل‌های کوپه و رودستر اونتادور آلتیمه را به‌ترتیب با قیمت‌های 498 هزار و 546 هزار دلار روانه بازار کرد. به این ترتیب، این دو خودرو نیز در لیست گران ترین خودروهای لامبورگینی قرار گرفتند.

لامبورگینی منصوری کربنادو آپرتوس – Lamborghini Mansory Carbonado Apertos

گران ترین لامبورگینی تاریخ

قیمت: 1.2 میلیون دلار

لامبورگینی خودروی فوق‌العاده خود، Aventador J را در سال 2012 در نمایشگاه ژنو به معرض نمایش گذاشت. در همین نمایشگاه، منصوری نیز از مدل شخصی‌سازی شده و شگفت‌انگیز Aventador LP700-4 موسوم به Carbonado Apertos رونمایی کرد و صحنه نمایشگاه را به آتش کشید!

او در این خودرو تمامی پانل‌های اونتادور را با پانل‌هایی سفارشی ساخته شده از فیبر کربن جایگزین کرد و ظاهری بسیار خشن‌تر و تهاجمی‌تر به این رودستر جذاب بخشید. این مدل جدید و شخصی‌سازی شده همچنین از یک ورودی بزرگ هوا در جلو بهره می‌برد و سپر آن نسبت به مدل معمولی ارتفاع کمتری داشت.

با وجود این که لامبورگینی‌ها همواره به طراحی و دکور داخلی فوق‌العاده لوکس معروفند؛ اما مدل Carbonado Apertos پا را فراتر گذاشته و از روکش‌هایی چرمی به رنگ‌های زرد و مشکی و تمی مات نوک مدادی در کابین استفاده کرد. علاوه بر این، طرح منحصربفرد دوخت روکش‌ صندلی‌ها، کنسول وسط و پانل سقف، اونتادور کربنادا آپرتوس را به محصولی کاملا متفاوت از سایر محصولات مشابه تبدیل می‌کند.

منصوری همچنین موتور 6.5 لیتری V12 اونتادور را نیز بهینه‌سازی کرد و با استفاده از بلبرینگ، میل لنگ و سرسیلندرهای جدید و اسپرت به همراه توربوشارژرهای دوقلو و سیستم اگزوز سفارشی، توان خروجی آن را به 1250 اسب بخار رساند. این مدل جذاب قادر است ظرف 2.6 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ثانیه برسد و حداکثر سرعت 380 کیلومتر بر ثانیه داشته باشد.

بد نیست بدانید که لامبورگینی کربنادا آپرتوس یکی از گران ترین گاوهای خشمگین تاریخ است که در تنها سه نسخه تولید شده و با قیمت 1.2 میلیون دلار به فروش رسید.

لامبورگینی منصوری کربنادو جی تی – Lamborghini Mansory Carbonado GT

لامبورگینی کربنادو جی تی

قیمت: دو میلیون دلار

دیگر مدل لامبورگینی که در لیست گران ترین اتومبیل های این برند در تاریخ قرار می‌گیرد، بار دیگر توسط منصوری طراحی و تولید شده است. کربنادو جی تی بر پایه لامبورگینی اونتادور LP700-4 ساخته شده و خودرویی فوق‌العاده قدرتمند و سبک به شمار می‌رود که تا جایی که ممکن بوده در ساخت آن از فیبر کربن استفاده شده است. با این وجود، منصوری هم حجم فیبر کربن این خودرو را افزایش داد.

به‌طور خاص، شکاف‌دهنده قسمت جلو، پوشش کنار درب، دیفیوزر و بال پشتی این خودرو تماما از فیبر کربن ساخته شده‌اند تا وزن آن به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کند. علاوه بر این، بال‌های جانبی LP700-4 هم بازطراحی شده‌اند تا میزان هوای ورودی به موتور افزایش یافته و قابلیت خنک‌شوندگی آن ارتقا پیدا کند.

سوپرخودروی منصوری همچنین از ترکیب رنگ جذاب مسی و مشکی بهره برده و در قسمت کابین هم با پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای همراه شده است. به‌عنوان مثال، صندلی‌های مسابقه‌ای فیبر کربنی که باعث کاهش وزن خودرو می‌شوند، در کنار کنسول وسط بازطراحی شده و فرمان اسپرت از جمله مواردی هستند که به GT ظاهری منحصربفرد بخشیده‌اند.

منصوری همچنین با نصب یک ECU و سیستم اگزوز جدید سعی در ارتقای عملکرد خودروی شگفت‌انگیز خود داشته و موفق شده حداکثر توان خروجی آن را به 730 اسب بخار برساند. این در حالی‌ست که در لامبورگینی اونتادور که موتور 6.5 لیتری V12 دارد، حداکثر توان خروجی برابر با 690 اسب بخار است.

این تغییر در توان باعث شده که خودروی دو میلیون دلاری منصوری قادر باشد ظرف تنها 2.8 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر برسد و حداکثر سرعت 356 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

لامبورگینی رونتون رودستر – Lamborghini Reventón Roadster

گران ترین لامبورگینی تاریخ

قیمت: 2.2 میلیون دلار

نکته جالب در خصوص مدل Reventón آن است که مهندسان و طراحان لامبورگینی برای ایده گرفتن در خصوص طراحی آن از کمپ ناتو بازدید کرده و جنگنده اف 22 رپتور را مشاهده کردند. پس از آن، سوپر خودروی بسیار کمیاب لامبورگینی در سال 2008 معرفی شد و به یکی از محبوب‌ترین و البته گران ترین لامبورگینی های تاریخ در میان علاقمندان تبدیل شد.

ایتالیایی‌ها تنها 15 دستگاه از مدل رودستر Reventón و 21 دستگاه از مدل کوپه آن را تولید کردند که در اکثر مشخصات به‌جز سقف و توان خروجی مشترک هستند.

با وجود این که مدل رونتون بسیار شبیه به مورسیه‌لاگو طراحی و ساخته شده، اما از مقادیر فیبر کربن بیشتری در بدنه و کابین بهره می‌برد. به‌عنوان مثال، مدل رودستر این خودرو در مقایسه با سایر محصولات مشابه طراحی بسیار بهینه‌تری داشته و وزن کمتری دارد.

موتور به کار رفته در این خودروی لامبورگینی 6.5 لیتری و V12 بوده و هر سیلندر چهار سوپاپ دارد. علاوه بر این، مدل رودستر توانایی تولید قدرت 670 اسب بخاری داشته و توان را به هر چهار چرخ انتقال می‌دهد. مدل رودستر این خودرو صفر تا صدی معادل با 3.4 ثانیه دارد و به حداکثر سرعت 330 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که اندکی ضعیف‌تر از مدل کوپه است.

مدل Reventón با قیمت حدود 2.2 دلاری خود یکی از گران ترین لامبورگینی های تاریخ است که تنها افراد خاصی موفق به تهیه آن و افزودنش به کلکسیونشان شده‌اند.

لامبورگینی کونتاش 2022 – 2022 Lamborghini Countach

گران ترین لامبورگینی تاریخ

قیمت: 2.6 میلیون دلار

در سال 2022 مسئولین لامبورگینی تصمیم گرفتند پس از 32 سال، مدل افسانه‌ای کونتاش را احیا کنند! طراحی این مدل جدید علاقمندان به خودروهای این برند را به‌طور کامل به یاد Countach بزرگ می‌انداخت؛ اما عملکرد فنی آن به‌لطف استفاده از جدیدترین و بروزترین فناوری‌های روز و قدرتمندترین پیشرانه‌های صنعت خودروسازی، خیره‌کننده از آب درآمد!

در مدل کونتاش 2022 لبه‌های تیز و انحناهای با شیب زیاد که خودروهای مدرن لامبورگینی را توصیف می‌کنند تا حد زیادی حذف شده و شاهد طراحی گوه‌مانندی برای این خودرو هستیم. البته چراغ‌های جلو و اگزوز مدل 2022 تقریبا مشابه با مدل کلاسیک آن هستند و درهای قیچی مانند و گلگیر شش ضلعی نیز دیگر المان‌های ساختاری کونتاش 2022 هستند که از مدل قدیمی الهام گرفته‌اند.

در عین حال لامبورگینی تصمیم گرفت چراغ‌های جلوی پاپ آپ را از این مدل حذف کرده و آن‌ها را با مدل‌های ثابت جایگزین کند. این مدل مدرن همچنین در بخش‌های زیادی از شاسی و بدنه از فیبر کربن استفاده کرده و وزن کاملا ایده‌آلی دارد.

مدل جدید و 2.6 میلیون دلاری کونتاش از پیشرانه‌ای هیبریدی بهره می‌برد. در این پیشرانه شاهد استفاده از یک موتور 6.5 لیتری V12 بنزینی با توان تولید قدرت 769 اسب بخار در کنار یک موتور الکتریکی 48 ولتی هستیم که 33 اسب بخار به توان کلی این خودرو افزاده و حداکثر توان تولیدی را به عدد شگفت‌انگیز 802 اسب بخار می‌رساند.

این قدرت توسط گیربکس هفت دنده دستی اتوماتیک شده به هر چهار چرخ انتقال پیدا کرده و سرعت خودرو را ظرف تنها 2.8 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. از طرفی، حداکثر سرعت این سوپرخودرو هم 355 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

لامبورگینی اونتادور جی – Lamborghini Aventador J

اونتادور جی

قیمت: 2.8 میلیون

رودستر Aventador J نه یک خودروی مفهومی است و نه یک خودروی مسابقه‌ای؛ بلکه این سوپر خودرو که تنها در یک نسخه تولید شده، اتومبیلی شهری به شمار می‌رود و تمامی استانداردهای مربوط به این مساله را نیز گذرانده است.

با وجود این که طراحی کلی این خودروی جذاب کاملا مشابه با مدل استاندارد Aventador است، اما برداشتن سقف، چالشی بزرگ برای طراحان آن به شمار می‌رفت. برای تعبیه این طراحی، مهندسین لامبورگینی ناچار شدند شاسی و بدنه یکپارچه فیبر کربنی خودرو را مجددا بازطراحی کرده و برخی المان‌های داخلی را برای حفظ استقامت مهندسی خودرو دستکاری نمایند.

بسیاری ویژگی‌های این خودروی شهری با اتومبیل‌های مسابقه‌ای یکسان بود. به‌عنوان مثال، اونتادور J فاقد شیشه جلو، پنجره یا حتی درب بود و سیستم تهویه و مسیریابی هم با هدف کاهش وزن از آن حذف شده بودند. همچنین مثل بسیاری سوپرخودروهای دیگر، اونتادور جی هم در بسیاری قسمت‌ها مثل بال عقب از فیبر کربن بهره می‌برد و در بسیاری بخش‌های دیگر مانند صندلی‌ها، داشبورد و پانل‌های جانبی در هم دستیابی به حداقل وزن را در اولویت قرار داده بود.

سوپر خودروی جذاب لامبورگینی همچنین از یک موتور 6.5 لیتری V12 بهره برده و توانی 691 اسب بخاری تولید می‌کند. شتابگیری این خودرو از صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت ظرف 2.8 ثانیه اتفاق افتاده و حداکثر سرعت آن به 300 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مدل بسیار کمیاب Aventador J با قیمت 2.8 میلیون دلار به فروش رسید و جایگاه خود در میان گران ترین لامبورگینی های تاریخ را مستحکم کرد!

لامبورگینی سستو المنتو – Lamborghini Sesto Elemento

لامبورگینی سستو المنتو

قیمت: 2.7 میلیون دلار

در سال 2011 لامبورگینی تصمیم گرفت نام ششمین عنصر جدول تناوبی، کربن، را روی خودروی جدیدش بگذارد! این نامگذاری به‌خاطر استفاده گسترده از فیبر کربن در بخش‌های مختلف این خودرو انجام شده که نتیجه آن تبدیل شدن سستو المنتو به محصولی بسیار سبک با شتابگیری و عملکرد فنی فوق‌العاد بوده است. شاید باورش سخت باشد؛ اما ابرخودروی سستو المنتو وزنی معادل با تنها 999 کیلوگرم دارد!

لامبورگینی این خودرو را با استفاده از فناوری‌های ساخت فوق‌العاده پیشرفته مرکز تحقیقات کامپوزیت خود تولید کرد و از همین فناوری نیز برای ساخت پرچمدار اتومبیل‌هایش، اونتادور استفاده کرد. در کنار استفاده کامل از فیبر کربن در طراحی، Sesto Elemento به‌منظور کاهش وزن حتی برخی عناصر ضروری خودروهای معمولی را نیز حذف کرده است! به‌عنوان مثال، این خودرو فاقد صندلی است و راننده باید روی پوششی که به‌طور مستقیم روی شاسی قرار گرفته، بنشیند!

موتور V10 این سوپرخودرو قدرتی 562 اسب بخاری تولید کرده و از یک گیربکس شش سرعته E Gear برای انتقال قدرت استفاده می‌کند. نسبت فوق‌العاده وزن به قدرت این اتومبیل باعث شده که شتابگیری آن از صفر تا صد در زمان باورنکردنی 2.5 ثانیه صورت بگیرد و حداکثر سرعت 322 کیلومتر بر ساعت برای این خودرو ثبت شود.

ایتالیایی‌ها در ابتدا 20 دستگاه از این خودرو را با قیمت 1.8 میلیون دلار به فروش رساندند. با این وجود در سال 2020، یک دستگاه سستو المنتو با قیمتی حدود 2.7 میلیون دلار به فروش رسید.

لامبورگینی سیان – Lamborghini Sián

گران ترین لامبورگینی تاریخ

قیمت: 3.5 میلیون دلار

لامبورگینی سیان نخستین خودروی هیبریدی با برند گاو خشمگین به شمار رفته و آغازگر مسیری کاملا جدید برای این کمپانی خوشنام به شمار می‌رود. موتور درون سوز این خودرو 6.5 لیتری و V12 بوده و قادر به تولید 774 اسب بخار قدرت است. در عین حال، موتور الکتریکی 48 ولتی آن نیز قدرتی 34 اسب بخاری داشته و توان سیان را به 808 اسب بخار می‌رساند. به این ترتیب، مدل Sián به قدرتمندترین خودروی جاده‌ای لامبورگینی تبدیل می‌شود.

سیان به جای استفاده از باتری های لیتیوم یون به‌سراغ فناوری سوپر خازن رفته و از این طریق انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی را فراهم می‌کند. این فناوری قادر است انرژی بیشتری را با سرعتی بالاتر ذخیره کرده و تخلیه نماید. البته انرژی موجود در سوپرخازن‌ها خیلی زود تخلیه می‌شوند. با این حال، شارژ آن نیز به صورت تقریبا آنی و از طریق ترمز احیایی انجام می‌شود.

لامبورگینی سیان از یک سیستم انتقال قدرت هفت سرعته نیمه اتوماتیک بهره برده و توان را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. علاوه بر این، صفر تا صد این خودرو برابر با 2.8 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن 350 کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود. این سوپرخودرو همچنین با بهره‌مندی از کشش در هر چهار چرخ و سیستم کنترل چرخ‌های عقب، رانندگی باکیفیت و روانی را هم ارائه می‌دهد.

تولید این لامبورگینی هیبریدی در سال 2020 آغاز شد و تا 2023 و به فروش رسیدن تمام 63 دستگاه از این خودرو ادامه پیدا کرد. تمامی این مدل‌ها با قیمت 3.5 میلیون دلار به فروش رسیده‌اند!

لامبورگینی وننو کوپه – Lamborghini Veneno Coupé

خودروی Lamborghini Veneno Coupe

قیمت: 4.5 میلیون دلار

لامبورگینی تنها 13 دستگاه هایپرخودروی وننو تولید کرد که از میان آن‌ها، 9 دستگاه رودستر و 4 دستگاه باقی مانده هم کوپه بوده‌اند. از میان مدل‌های کوپه هم سه دستگاه به فروش رسیده و چهارمی در موزه تکنولوژی‌های لامبورگینی در بولونیای ایتالیا نگهداری می‌شود. لامبورگینی قیمت اولیه این خودرو را 4.5 میلیون دلار اعلام کرد. با این وجود احتمالا ابرخودروی جذاب لامبورگینی با قیمت‌های غیررسمی بسیار بالاتری به فروش رسیده است!

موتور به کار رفته در مدل‌های کوپه و رودستر Veneno یکسان است. این موتور 6.5 لیتری و V12 بوده و قادر به تولید قدرتی 740 اسب بخاری است. همچنین سیستم انتقال قدرت این اتومبیل نیز دستی و هفت سرعته بوده و پنج مد رانندگی مختلف را پشتیبانی می کند. بعلاوه، وننو نیز مثل بسیاری لامبورگینی‌های دیگر، محصولی چهار چرخ متحرک به شمار می رود!

به این ترتیب مدل کوپه لامبورگینی وننو ظرف تنها 2.9 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن به 356 کیلومت بر ساعت می‌رسد. در کنار این شتابگیری سریع، ترمزهای کربن سرامیکی در جلو و عقب هم باعث می‌شوند که توان توقف این سوپر خودرو فوق‌العاده باشد.

بدنه این خودرو از فیبر کربن کلاس هوافضایی ساخته شده و قاب‌های آلومینیومی در جلو و عقب هم به کاهش وزن این دستگاه کمک کرده‌اند. لامبورگینی همچنین برای ساخت این سوپر خودرو از بسیاری المان‌های به کار رفته در خودروهای مسابقه‌ای مانند فنر-میراگرهای افقی بهره برده است. همچنین در بخش‌های گسترده‌ای از کابین این خودرو نیز فیبر کربن استفاده شده تا وزن آن کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا کند.

لامبورگینی وننو رودستر – Lamborghini Veneno Roadster

گران ترین لامبورگینی تاریخ

قیمت: 8.3 میلیون دلار

در سال 2014، لامبورگینی برای بزرگداشت پنجاهمین سالگرد فعالیتش، مدل وننو رودستر را معرفی کرد و قیمت پایه 4.5 میلیون دلار را برای آن تعیین نمود. تنها نه دستگاه از این خودرو تولید شد که یکی از آن‌ها در سال 2019 با قیمت سرسام‌آور 8.3 میلیون دلار فروخته شد و عنوان گران قیمت ترین لامبورگینی تاریخ را از آن خود نمود.

طراحی یکپارچه این سوپرخودرو به آیروداینامیک‌ترین وجه ممکن انجام شده تا بیشترین شتابگیری و پایداری در پیچ‌های تند برای آن رقم بخورد. علاوه بر این، دیفیوزرهای کاملا مهندسی شده هم باعث بهبود بیشتر آیروداینامیک خودرو شده و خنک‌کنندگی بهینه خودرو نیز از طریق ورودی‌های بسیار بزرگی که در بال پشتی دستگاه قرار گرفته انجام می‌شود.

این طراحی حاصل سال‌ها تجربه لامبورگینی در صنعت خودروسازی و شبیه‌سازی‌های گسترده دینامیکی است که باعث شده نیروی رو به پایین این خودرو در بیشتری حالت خود قرار گرفته و کنترل پذیری آن راحت‌تر انجام شود.

Veneno Roadster تقریبا به‌طور کامل از فیبر کربن ساخته شده؛ به‌طوری که شاسی و بدنه، کابین و اکثر پانل‌های به کار رفته در این خودرو از فیبر کربن هستند که نتیجه آن سرعت و عملکردی باورنکردنی برای این ابرخودرو است. این مدل نیز همانند مدل کوپه از یک موتور 6.5 لیتری تنفس طبیعی V12 با توان تولید قدرت 740 اسب بخار بهره برده و شتابگیری آن از صفر تا صد در 2.9 ثانیه انجام می‌شود. علاوه بر این، سرعت بیشینه این مدل هم به 356 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*