گوشی آیفون ایر

چرا آیفون ایر مهم ترین گوشی اپل در سال‌های اخیر خواهد بود؟

تمام اخبار و شایعات حاکی از معرفی قطعی گوشی آیفون ایر – iPhone Air در سال 2025 از سوی اپل هستند. چرا این گوشی تا این‌حد برای کوپرتینویی‌ها مهم است؟

به نظر می‌رسد گوشی آیفون ایر را رفته‌رفته باید یک محصول واقعی به شمار آورد. آیفونی که به گزارش بلومبرگ قرار است در سال 2025 روانه بازار شده و به‌مراتب باریک‌تر از سایر مدل‌های آیفون 17 باشد. این گوشی همچنین قرار است قیمتی مابین مدل‌های استاندارد و پرو سری iPhone 17 داشته باشد. اما چه چیزی آیفون ایر را به یکی از مهم‌ترین محصولات اپل در سال‌های اخیر تبدیل می‌کند؟

اوایل سال 2024 نخستین شایعات در خصوص نسخه جدیدی از پرچمداران سال 2025 اپل به نام آیفون 17 اسلیم منتشر شدند که حاکی از قیمت فوق‌العاده بالای آن بودند. با این وجود بلومبرگ آن را یک محصول با قیمت‌گذاری معمولی (بین مدل‌های استاندارد و پرو) توصیف کرد که قرار بود با ضخامت بسیار باریک خود اتفاقی نظیر آیپد ایر را برای گوشی‌های اپل نیز رقم بزند.

اپل iPhone Air

چرا گوشی آیفون ایر یک محصول استراتژیک برای اپل به شمار می‌رود؟

گزارش‌های اولیه در خصوص آیفون 17 اسلیم یا آیفون ایر آن را محصولی با مشخصات مشابه آیفون‌های استاندارد، اما با طراحی بسیار جذاب و منحصربفرد توصیف می‌کنند. این تعریف دقیقا همان‌چیزی است که نسخه‌های «مینی» و «پلاس» آیفون قرار بود ارائه دهند. با این وجود فروش هیچ‌یک از این دو گوشی به‌اندازه‌ای که اپل انتظار داشت نبود تا این سیاست کوپرتینویی‌ها به یک شکست نسبی منجر شود.

با این وجود «آیفون ایر» می‌تواند محصولی متفاوت باشد که تکیه بر برند Air که پیش‌تر به‌عنوان برقرارکننده تعادل میان عملکرد و قیمت در آیپدهای اپل به موفقیت رسیده بود، بهترین قابلیت‌های مدل‌های استاندارد و پرو آیفون را با یکدیگر ادغام کرده و در قالب محصولی واحد به مشتریان ارائه دهد.

گوشی آیفون ایر

این سیاست در عمل هرگز در گوشی‌های کنونی اپل قابل مشاهده نیست و آیفون پلاس‌های اپل به جز صفحه نمایش بزرگتر و ظرفیت بالاتر باتری چیزی در مقایسه با مدل‌های استاندارد ندارند. از سوی دیگر قیمت نزدیک آن‌ها به مدل‌های پرو که از سخت افزار پیشرفته‌تر، دوربین باکیفیت‌تر و قابلیت‌های نرم افزاری منحصربفرد بهره می‌برند باعث شده که ارزش خرید آن در مقایسه با تمامی نسخه‌های آیفون پایین‌تر باشد.

بر اساس گزارش‌های موجود، طراحی آیفون ایر می‌تواند به‌عنوان منبع الهام اصلی گوشی های آینده اپل به کار رود. علاوه بر طراحی منحصربفرد و ضخامت بسیار کم این گوشی، اخبار کنونی حاکی از احتمال استفاده از یک سیستم باتری جدید و جذاب در این گوشی هستند که می‌تواند زمینه‌ساز تولید باتری‌هایی بزرگتر با عمر بهتر و طراحی قابل تعویض باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
چینی‌ها مشخصات فنی خانواده آیفون ١٧ اپل را فاش کردند! آیفون 17 پرو نخستین گوشی با چیپست 2 نانومتری TSMC خواهد بود دوربین پریسکوپی ۴۸ مگاپیکسلی، ستاره درخشان آیفون ۱۷ پرو مکس اپل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*