همراه اول

اقدامات ارتباطی و رفاهی همراه اول برای زائران اربعین 1403

اقدامات همراه اول برای زائران اربعین 1403 اعلام شد. این اپراتور ایستگاه‌های خدمات ارتباطی و رفاهی را برای تکریم زائران حسینی(ع) و مسافران کشور عراق راه‌اندازی کرد.

اپراتور همراه اول همانند سال‌های قبل به مناسب فرا رسیدن آیین راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین 1403 و مسافران کشور عراق اقدامات گسترده و یکپارچه ارتباطی و رفاهی را در نظر گرفت. در همین راستا این اپراتور توصیه‌هایی شامل اقدامات قبل از سفر، فعال‌سازی سرویس‌ها و تعرفه‌های ارتباطی را برای زائران حسینی و مسافران کشور عراق اعلام کرده که در ادامه جزئیات آنها را بررسی خواهیم کرد.

جزئیات اقدامات همراه اول در اربعین 1403

اپراتور همراه اول طی توافق با اپراتورهای کشور عراق موفق شده تا تعرفه آزاد ارتباطی را در ایام اربعین نسبت به شرایط رومینگ عادی کاهش دهد و برای مشترکان خود نیز تخفیف‌های ویژه‌ای را در نظر بگیرد.

نرخ تماس و اینترنت آزاد در ایام اربعین 

در واقع در ایام اربعین نرخ مکالمه با ایران حدود 21 درصد، نرخ پیامک 25 درصد و نرخ اینترنت نیز 90 درصد نسبت به شرایط عادی رومینگ با اپراتورهای عراقی کاهش پیدا کرده است.

محاسبه تعرفه‌های ارتباطی رومینگ همراه اول به شرح زیر است:

  • تعرفه هر دقیقه مکالمه خروجی 18000 تومان
  • هر دقیقه مکالمه دریافتی 15000 تومان
  • ارسال هر عدد پیامک به شماره های ایرانی 3000 تومان
  • هر مگابایت استفاده از اینترنت همراه 300 تومان

فعالسازی بسته‌های مقرون به صرفه

اپراتور همراه اول برای زائران کشور عراق بسته‌های ویژه مقرون‌به‌صرفه را نیز در نظر گرفته و از مشترکان خواسته تا آنها را خریداری و فعالسازی کنند. بسته‌های ویژه اربعین در دو دسته کم حجم (4 پیشنهاد) و پرحجم (دو پیشنهاد) ارائه می‌شوند.

بسته‌های کم حجم به شرح زیر است:

  • 300 مگابایت اینترنت 7 روزه
  • یک گیگابایت اینترنت 7 روزه
  • 2 گیگابایت اینترنت 14 روزه به همراه 20 دقیقه مکالمه و 20 پیامک هدیه
  • 15 دقیقه مکالمه 7 روزه به همراه 45 پیامک هدیه

بسته‌های پر حجم به شرح زیر است:

  • اینترنت نامحدود 7 روزه به همراه 15 دقیقه مکالمه هدیه
  • 5 گیگابایت اینترنت بین المللی 14 روزه

روش خرید و فعالسازی بسته‌های ویژه اربعین

مشترکان اپراتور همراه اول از 6 روش مراجعه به فروشگاه همراه اول، اپلیکیشن همراه من، اپلیکیشن ستاره اول، شماره‌گیری ستاره 10 ستاره 40 مربع، مراجعه به دفاتر همراه اول یا شماره‌گیری ستاره یک مربع می‌توانند برای خرید و فعالسازی بسته‌های ویژه اربعنین همراه اول استفاده کنند.

مشترکان اپراتور همراه اول با رومینگ این اپراتور می‌توانند بدون نیاز به تعویض سیم کارت در خارج از کشور از خدمات مکالمه، پیامک و اینترنت استفاده کنند. از این رو پیش از خروج از کشور باید سرویس رومینگ فعالسازی شود که این فرایند را می‌توان با شماره‌گیری «ستاره 10 ستاره 291 مربع» انجام داد. ضمن اینکه فرایند فعالسازی رومینگ از طریق اپلیکیشن همراه من نیز قابل انجام است.

مشترکان اپراتور همراه اول که قبلا فرایند فعالسازی سرویس محدودیت مکالمه بین‌الملل را انجام دادند، علاوه بر اینکه باید سرویس رومینگ بین‌الملل را فعال کنند، باید سرویس محدوده مکالمه بین‌الملل را غیرفعال کرده تا در زمان تماس و ارسال پیامک در خارج از ایران دچار مشکل نشوند. این مراحل را می‌توان از طریق اپلیکیشن همراه من انجام داد.

نحوه استفاده از سیم کارت همراه اول در کشور عراق

تمام بسته‌هایی که اپراتور همراه اول در نظر گرفته، روی شبکه هر سه اپراتور عراقی زین (Zain)، آسیاسل (Asiacell) و کورک (Korek) قابل استفاده خواهد بود و با توجه به اینکه قیمت خدمات همراه اول نسبت به سیم کارت اپراتورهای عراق کمتر است و همچنین به استفاده از ارز برای خرید سیم کارت ایرانی نیازی نخواهد بود، زائران ایرانی برای برقراری ارتباطات با مشکلی مواجه نخواهند شد.

اگر سیم کارت مشترکان به شکل خودکار به شبکه اپراتورهای عراقی متصل نشد، مشترکانی که می‌خواهند از سرویس رومینگ استفاده کنند می‌توانند وارد منوی تنظیمات گوشی خود شده و از بخش تنظیمات به شکل دستی اپراتور مورد نظر را انتخاب کنند.

سرویس وای فای همراه اول

از یکی دیگر از اقدامات زیرساختی همراه اول برای اربعین 1403 می‌توان به ظرفیت‌سازی ارتباطی از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در استان‌های مرزی مرتبط با اربعین اشاره کرد. در این طرح اقداماتی چون توسعه و نصب لایسنس‌های مورد نیاز، نصب و راه اندازی سایت‌های اضطراری و همچنین پیاده‌سازی تجهیزات مرتبط با ارائه سرویس وای فای عمومی در شهرهای مرزی انجام شده است.

مواکب مرزی همراه اول

همراه اول مراکز خدمات مشترکان در مرزهای شش گانه تمرچین، باشماق، خسروی، مهران، شلمچه و چذابه را نیز برپا کرده تا دسترسی و پشتیبانی مشترکانی که قصد سفر به کشور عراق دارند، آسان شود. علاوه بر اینکه تمامی سرویس‌های ارتباطی مورد نظر مشترکان در این مواکب ارائه و درباره خدمات رومینگ همراه اول اطلاع‌رسانی می‌شود، از زائران اربعینی نیز پذیرایی مختصری انجام خواهد شد.

ایستگاه‌ها و موکب ارتباطی در پایانه‌های مسافربری و ترمینال سلام

همراه اول برای ارتباط نزدیکتر با زائران با نمایندگان این اپراتور و حل مشکلات احتمالی آنها تصمیم گرفت تا راهنمایان خود را به شکل گسترده در پایانه‌های مسافربری و ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) مستقر کند. موکب ارتباطی همراه اول در ترمینال سلام واقع در سالن بوردینگ بوده تا علاوه بر ارائه بسته‌های پذیرایی روزانه به زائران اربعینی، به سوالان مشترکان که قصد سفر هوایی به کشور عراق دارند را نیز پاسخ دهد. همچنین ایستگاه خدمات ارتباطی و راهنمایان سفر که با لباس فرم مشخصی در پایانه‌های مسافربری غرب، جنوب و بیهقی مستقر هستند نیز این خدمات را ارائه خواهند کرد.

نمایندگان همراه اول در عراق و طریق الحسین(ع)

همچنین در کشور عراق نیز کارشناسان همراه اول در تمامی شهرهای اصلی نجف، کربلا، کاظمین و سامرا حضور پیدا می‌کنند تا به سوالات مشترکان پاسخ دهند و از زائران ایرانی میزبانی کنند. این کارشناسان در صحن حضرت زهرا(س) نجف، موکب حضرت فاطمه زهرا(س) ثوره العشرین، عمودهای یک، 218، 494، 828، 1120، سیدالجوده، تل زینبیه، باب البغداد، شارع الروضتین و ستاد گمشدگان بین الحرمین حضور خواهند داشت. این کارشناسان در کاظمین و سامرا نیز در حوالی حرم های شریف مستقر می‌شوند.

خدمات رایگان همراه اول

مشترکانی که قصد دارند از رومینگ همراه اول استفاده کنند باید بدانند «روشن کردن گوشی در عراق»، «دریافت هرگونه پیامک حتی پیامک رمز یکبار مصرف بانکی»، «استفاده از بخش پیام رسان روبیکا» و همچنین «استفاده از کدهای دستوری و درگاه‌های همراه اول مانند اپلیکیشن همراه من و فروشگاه آنلاین همراه اول» رایگان خواهد بود. لازم به ذکر است کاربران اینترنت رومینگ باید مطمئن شوند که سرویس «Data roaming» در منوی تنظیمات گوشی آنها فعال است.

همچنین بخوانید:
آموزش فعال کردن پیشوازهای خاص (مخاطب در حال مکالمه، عبادت، غمگین) آموزش فعال سازی پشت خطی در گوشی های سامسونگ و شیائومی (ایرانسل و همراه اول) قرعه‌کشی سکه‌های طلا در پویش المپیکی همراه اول برگزار می‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*