ربات رومیزی اپل

پروژه بزرگ بعدی اپل یک ربات رومیزی جذاب است

بر اساس گزارش‌های رسیده، اپل به‌طور جدی مشغول توسعه یک ربات رومیزی است و قصد دارد آن را دو سه سال دیگر رونمایی کند. این ربات چه استفاده‌ای خواهد داشت؟

با متوقف شدن فرآیند توسعه خودروی اپل و به اتمام رسیدن پروژه هدست ویژن پرو این سوال برای بسیاری افراد پیش آمده که پروژه بزرگ بعدی کمپانی کوپرتینویی چه خواهد بود. در این خصوص شایعات فراوانی وجود دارند؛ اما به نظر می‌رسد ربات رومیزی محتمل‌ترین گزینه‌ای‌ست که به‌عنوان گجت انقلابی بعدی اپل معرفی خواهد شد.

بر اساس گزارش‌های جدیدی که مارک گورمن از بلومبرگ منتشر کرده، اپل در صدد توسعه یک ربات رومیزی است که نقش هاب مرکزی منزل هوشمند کاربران اکوسیستم نرم افزاری اپل را ایفا می‌کند. این ربات از یک بازوی مکانیکی 360 درجه بهره برده و دستگاهی مانند آیپد به انتهای آن وصل است. از این طریق ربات اپل می‌تواند به سیستم امنیتی منزل نظارت کامل داشته باشد، تماس‌های ویدیویی را برقرار کند و بسیاری کاربری‌های دیگر را ارائه دهد.

پروژه جذاب Apple

این بازو ظاهرا ضخامت بسیار کمی داشته و از تعدادی محرک الکترومکانیکی برای بالا و پایین کردن صفحه نمایش بهره خواهد برد.

ربات رومیزی اپل چه مشخصاتی خواهد داشت؟

به‌ادعای مارک گورمن گروهی چند صد نفره از کارمندان و مهندسان اپل مشغول توسعه این ربات رومیزی هوشمند هستند و فرآیند ساخت آن توسط مدیران پروژه کنسل‌شده Apple Car مدیریت می‌شود. به‌طور خاص، معاون تکنولوژی اپل، کوین لینچ، مسئولیت به ثمر رساندن این پروژه مهم و جذاب را بر عهده خواهد داشت.

ربات رومیزی اپل

بر اساس برخی اطلاعات موجود کوپرتینویی‌ها در تلاش هستند تا این ربات رومیزی را در رویدادی اختصاصی در سال 2026 و 2027 به‌طور رسمی معرفی کنند. همچنین به نظر می‌رسد قیمت آن در هنگام رونمایی هزار دلار خواهد بود.

البته این نخستین بار نیست که خبرهایی در خصوص ورود اپل به حوزه رباتیک یا دستگاه‌های مکانیکی در اینترنت منتشر می‌شود. در عین حال این بار اطلاعات، دقیق‌تر و جزئی‌تر هستند. با این وجود همانند بسیاری پروژه‌های بلندپروازانه اپل هیچ تضمینی نیست که ربات رومیزی این کمپانی در نهایت رنگ واقعیت به خود بگیرد. بنابراین باید تا زمان انتشار اخبار تکمیلی در این خصوص منتظر ماند.

در گجت نیوز بخوانید:
کره گیری از آب، به سبک اپل؛ هوش مصنوعی آیفون ماهی ۲۰ دلار چرا آیفون ایر مهم ترین گوشی اپل در سال‌های اخیر خواهد بود؟ ضربان قلب به جای تشخیص چهره؛ راهکار جدید اپل برای آنلاک کردن آیفون همه چیز درباره آیفون ۱۷ اپل؛ از پرچمدار ۲۰۲۵ اپل چه می‌دانیم؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*