ششمین نسخه‌ی بازی GTA در مراحل مقدماتی تولید است

ششمین نسخه‌ی بازی GTA در مراحل مقدماتی تولید است

بازی جی تی ای ( GTA ) را می‌توان به جرات یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های تاریخ صنعت گیمینگ نامید. این بازی که خیلی‌ها معتقدند بنیان‌گذار سبک بازی‌های جهان باز (Open World) است، در نسخه‌ی پنجم به اوج محبوبیت رسید و GTA V توانست ۶۰ میلیون نسخه فروش را تجربه کند.حالا آخرین اخبار دریافتی نشان می دهد که ششمین نسخه‌ی بازی GTA در مراحل مقدماتی تولید است.

فروش ۶۰ میلیون نسخه بر روی انواع پلتفرم‌ها، GTA پنج را به یکی از موفق‌ترین بازی‌های تمام تاریخ تبدیل کرد و خیلی از کاربران فقط برای تجربه‌ی این بازی، به سراغ خرید یک کنسول نسل هشتمی رفتند! حال طبق اخبار جدیدی که از خبرگزاری Techradar منتشر شده است، کمپانی تولید کننده‌ی این سری بازی افسانه‌ای درحال تولید نسخه‌ی ششم آن هستند.

طبق این اخبار که از منابع نزدیک به راک استار منتشر شده است، GTA 6 در مراحل مقدماتی تولید قرار دارد و بزودی فاز اصلی توسعه‌ی آن آغاز خواهد شد. به هرحال بعد از موفقیت بی‌نظیری که نسخه‌ی قبلی تجربه کرد، شاید انتظار می‌رفت مدت طولانی‌تری پکیج‌های الحاقی DLC برای آن عرضه شود تا گیمرها بتوانند مدت طولانی‌تری از داستان آن لذت ببرند، اما گویا راک استار منابع خود را بر روی توسعه‌ی نسخه‌ی بعدی متمرکز کرده است و برای لذت بردن از نسخه‌ی قبلی، چاره‌ای جز انجام ماموریت‌های جدید در بخش چند نفره (مالتی پلیر) وجود ندارد.

بنابراین اگر می‌خواهید نسخه‌ی ششم بازی Grand Theft Auto را بعد از عرضه، دریافت کنید و از آن لذت ببرید، شاید اکنون فرصت مناسبی است که فکری به حال مشخصات سخت افزاری خود بکنید تا از لگ‌ها و افت فریم‌های احتمالی این ورژن عظیم عذاب نکشید!

GTA: Tokyo‌ ؛ عنوانی که هنوز هم احتمال ساخت آن وجود دارد

GTA Tokyo-970-80

چند سال پیش و در زمان عرضه‌ی GTA 3 و Vice City، مسئولان راک استار سفری به ژاپن داشتند و بازدیدی هم از پایتخت شلوغ آن یعنی شهر توکیو انجام دادند تا آن را برای ساخت نسخه‌ی بعدی جی تی ای مورد بررسی قرار بدهند. آن زمان گفته می‌شد که راک استار درحال نهایی کردن تصمیم خود است و بزودی نسخه‌ی جدید بازی با نام GTA: Tokyo‌ ساخته خواهد شد.

اما به یک دلیل عجیب، راک استار از این تصمیم منصرف شد و تصمیم گرفت نسخه‌های بعدی را هم در شهرهای خیالی مبتنی بر ایالت‌های واقعی کشور آمریکا توسعه دهد. دلیل راک استار، نوع جاده‌ها و شبکه‌ی حمل و نقل توکیو بود که به گفته‌ی آن‌ها وجود مشکلاتی در این شبکه باعث انصراف از ساخت بازی در توکیو شده است!

البته دلیل مهم‌تر این بوده است که راک استار هنوز نتوانسته بود (و هنوز هم نتوانسته است) خود را قانع کند که داستان GTA را در شهر دیگری رقم بزند. گویا راک استار از این نگران است که حس اصیل بازی از بین برود و اگر داستان بازی در شهری به غیر از شهرهای کشور آمریکا رخ بدهد، گیمرها نمی‌توانند آن حس اورجینال بودن GTA را دریافت کنند و بازی از حالت اصلی خود خارج خواهد شد.

اما طبق گزارش‌های جدید از گوشه و کنار Rockstar، گویا هنوز هم این کمپانی محبوب در حال آنالیز و بررسی است و احتمال اینکه نسخه‌‌های بعدی در شهرهایی خارج از ایالات متحده رخ دهند، هنوز هم وجود دارد. جالب است بدانید که نسخه‌های اصلی بازی GTA تماما در شهرهایی که بر مبنای ایالات کشور آمریکا طراحی شده اند، اتفاق می‌افتند و به جز دو ماموریت در شهر لندن کشور انگلیس، باقی داستان بازی در آمریکا رخ می‌دهد.

نظر شما چیست؟‌ آیا خارج کردن GTA از شهرهای آمریکایی کار نادرستی است و به حس اصیل بازی لطمه می‌زند؟