FAT32 ویندوز 11

مایکروسافت محدودیت ظرفیت پارتیشن FAT32‌ را در ویندوز 11 به 2 ترابایت رساند

پس از گذشت سی سال مایکروسافت سرانجام قصد دارد محدودیت 32 گیگابایت ظرفیت پارتیشن FAT32 در ویندوز 11 را تغییر داده و به دو ترابایت برساند.

مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرده که قرار است پس از حدود سی سال محدودیت 32 گیگابایتی ظرفیت پارتیشن FAT32 را برداشته و حداکثر ظرفیت دو ترابایتی را به کاربرانش ارائه دهد. این اتفاق به‌طور رسمی در وبلاگ مایکروسافت تایید شد و در جدیدترین نسخه Canary ویندوز 11 اعمال خواهد شد.

البته در گام نخست تنها شاهد حذف این محدودیت از بخش فرمت از طریق کدهای دستوری (Command Line) خواهیم بود. با این وجود در ادامه، مایکروسافت اقدام به حذف محدودیت 32 گیگابایتی FAT32 در فرمت از طریق خود ویندوز خواهد نمود.

فرمت فت 32

حذف محدودیت 32 گیگابایتی پارتیشن FAT32 در ویندوز 11 پس از سی سال

کاربران ویندوز البته از مدت‌ها پیش قادر به خواندن پارتیشن‌های FAT32 با حجم دلخواه تا سقف دو ترابایت بوده‌اند. با این وجود امکان ساخت پارتیشن‌های با این فرمت با ظرفیت‌های بالاتر از طریق خود ویندوز و بدون ابزارهای شخص ثالث ممکن نبوده است. در عین حال تصمیم جدید مایکروسافت به آن معناست که کاربران ویندوز به‌زودی قادر خواهند بود از طریق رابط گرافیکی این سیستم عامل نیز پارتیشن‌های FAT32 با ظرفیت دلخواه بسازند.

FAT32 ویندوز 11

البته حتی در صورت برداشتن این محدودیت نیز همچنان فایل‌های با حداکثر حجم 4 گیگابایت قادر به ذخیره شدن روی پارتیشن‌های با فرمت FAT32 هستند. بنابراین برداشتن این محدودیت همچنان کاربری این پارتیشن را چندان ارتقا نمی‌دهد. بد نیست بدانید که محدودیت 32 گیگابایتی فرمت FAT32 حدود سی سال پیش و حین توسعه ویندوز 95 برای پارتیشن‌های ویندوز در نظر گرفته شده و رابط گرافیکی ساخت پارتیشن‌های با این فرمت طی سی سال گذشته تقریبا بدون تغییر باقی مانده است.

این فرمت البته کاربری بسیار محدودتری در مقایسه با سایر فرمت‌ها مثل exFAT داشته و به‌ندرت توسط کاربران مدرن استفاده می‌شود. با این وجود همچنان برخی دستگاه‌های حین فرمت درایوهای USB یا کارت‌های حافظه SD هستند، از FAT32 استفاده می‌کنند.

در گجت نیوز بخوانید:
قمار مایکروسافت روی هوش مصنوعی جواب داد؛ سهم ویندوز ۱۱ در بازار به ۳۰ درصد رسید آموزش نصب ویندوز ۱۱؛ راهنمای مهاجرت از ویندوز ۱۰ به ۱۱ پرتکرارترین مشکلات ویندوز ۱۱ و راهکار برطرف برطرف کردن آن‌ها باگ جدید ویندوز ۱۱ می‌تواند کامپیوتر شما را از کار بیندازد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*