وعده وزیر پیشنهادی صمت برای واردات خودرو ارزان

وزیر پیشنهادی صمت هم وعده واردات خودرو ارزان قیمت داد

وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی وزارت صمت وعده داد که امکان واردات خودرو ارزان را فراهم و فضایی رقابتی در بازار ایجاد خواهد کرد.

پیگیری هرچه جدی‌تر واردات خودروهای خارجی با قیمت مناسب یکی از اهداف دکتر پزشکیان، رئیس دولت چهارم بود که در کارزار انتخاباتی او به‌شدت مورد تاکید قرار گفت. بر اساس آخرین اخبار داخلی، گزینه دولت چهار دهم برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت هم وعده داد که با فراهم‌سازی امکان واردات خودرو ارزان قیمت، فضایی رقابتی در بازار خودرو به وجود بیاورد.

واردات خودرو ارزان، وعده گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صمت

وعده وزیر پیشنهادی صمت برای واردات خودرو ارزان

سید محمد اتابک، گزینه‌ دولت چهاردهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت اخیراً با حضور در جلسه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، گزارشی از سوابق کاری و تحصیلی خود ارائه داد. احسان عظیمی راد به‌عنوان سخن‌گوی این کمیسیون هم به تشریح گفته‌های وزیر پیشنهادی صمت در این جلسه پرداخت.

به گفته سخن‌گوی کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس، محمد اتابک در این جلسه از موضوعات مختلفی از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان، معادن، نظارت بر قیمت‌ها، تبدیل علم به ثروت، ارزاق عمومی در وزارت صمت و کشاورزی، آلاینده‌ها و البته واردات خودروهای خارجی سخن گفت.

به نقل از سخن‌گوی این کمیسیون، اتابک وضعیت کنونی بازار خودرو در کشور را «مسئله‌ای چندوجهی» و «دغدغه عمومی» خواند و راهکار مشکلات بازار خودرو را ایجاد فضای «رقابتی» و شکست انحصار دو خودروساز بزرگ داخلی بر شمرد. وزیر پیشنهادی صمت برای دولت چهاردهم در نهایت وعده داد که در صورت کسب رای اعتماد از مجلس، واردات خودرو ارزان‌قیمت را به‌عنوان یکی از برنامه‌های خود پیگیری کند.

فقط چند روز قبل از آغازبه‌کار دولت چهاردهم به ریاست دکتر پزشکیان، خبر آزادسازی واردات خودرو کارکرده رسماً اطلاع‌رسانی شد. به عقیده عده‌ای، این طرح می‌تواند به سود بازار خودرو کشور تمام شود، ولی از طرفی دیگر این باور وجود دارد که اجرای طرح دقیقاً در این مقطع نتیجه مثبتی به دنبال ندارد و حتی باعث ایجاد اختلال در کار دولت جدید خواهد شد.

در گجت نیوز بخوانید:
ثبت نام محصولات ایران خودرو در طرح جدید این شرکت چقدر سود دارد؟ گرد و خاک کی ام سی در نمایشگاه آفرود ایران مال به همراه رضا بهرام + ویدیو در مدتی کوتاه، از صادرکننده به واردکننده بنزین تبدیل شدیم متقاضیان طرح فروش جدید ایران خودرو بخوانند؛ شرایط ثبت نام و جزئیات کامل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*