تکنیک های عکاسی با آیفون

۶ تکنیک عکاسی با آیفون که باید بلد باشید

تکنیک های مختلفی برای عکاسی با آیفون وجود دارد که شاید بسیاری از آن‌ها را بلد نباشید. اگر تازه‌کار هستید، حتما این مقاله را بخوانید.

با هر نسل جدید آیفون، اپل دوربین آن را بهبود می‌بخشد یا ترفندهای جدیدی به آن اضافه می‌کند. با گذشت زمان، مردم این ترفندها را فراموش می‌کنند یا ویژگی‌های جدیدی برای انجام همان کار پیدا می‌کنند. اگر تازه گوشی جدیدی خریداری کرده‌اید یا مدت‌هاست از آیفون استفاده می‌کنید، ممکن است از این ترفندهای کاربردی دوربین بی‌خبر باشید یا به‌طور کلی آن‌ها را فراموش کرده باشید.

تکنیک های فراموش شده عکاسی با آیفون

در این مقاله به بررسی ۶ تکنیک عکاسی با آیفون فراموش شده خواهیم پرداخت که لازم است دوباره از آن‌ها استفاده کنید.

۱. Photographic Styles

تکنیک های عکاسی با آیفون

با معرفی سری آیفون ۱۳، استایل‌های عکاسی (Photographic Styles) به یکی از جذاب‌ترین ترفندهای دوربین آیفون تبدیل شدند. این ویژگی برخلاف فیلترها، به شما امکان می‌دهد بین چهار سبک مختلف جابه‌جا شوید. اگر عکس‌هایتان را با رنگ‌های زنده‌تر، سردتر یا گرم‌تر دوست دارید، می‌توانید یک استایل دلخواه را تنظیم کنید تا روی همه عکس‌های بعدی‌تان نیز اعمال شود.

با اینکه این قابلیت واقعا کاربردی است، اما شاید آن را فراموش کرده باشید. کافی‌ست برنامه دوربین را باز کنید، روی تصویر به سمت بالا سوایپ کنید و سه فریم ظاهر شده در پایین صفحه را لمس کنید تا استایل عکاسی مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید.

۲. Action Mode

قابلیت Action Mode آیفون

این حالت فیلم‌برداری که با آیفون ۱۴ معرفی شد، به شما اجازه می‌دهد حتی زمانی که در حال حرکت هستید هم بتوانید به صورت روان از سوژه خود ضبط کنید. همانطور که از اسمش پیداست، حالت اکشن فقط در حین حرکت و فعالیت کاربرد دارد. بنابراین، اگر در حال پیاده‌روی آرامی هستید، این حالت برای فیلم‌برداری کارایی چندانی نخواهد دات.

برای فعال کردن حالت اکشن، در برنامه دوربین به حالت ویدیو سوایپ کنید و روی نماد فرد در حال دویدن که در گوشه بالا سمت راست صفحه قرار دارد، ضربه بزنید.

۳. Slofie

تکنیک های عکاسی با آیفون

تکنیک های عکاسی با آیفون

احتمالا این مورد را به خاطر نمی‌آورید، اما اپل در تلاش بود تا با آیفون ۱۱، سلوفی را به یک ترند داغ تبدیل کند. اپل پس از موفقیت خیره‌کننده میموجی در آیفون X، فکر می‌کرد می‌تواند یک ترند جدید هم راه بیاندازد. سلوفی به فیلم‌برداری سلفی در حالت اسلوموشن گفته می‌شود.

متاسفانه Slofie ترند نشد، اما همچنان می‌تواند سرگرم‌کننده باشد. با شرایط نوری مناسب و اتفاق جالبی که پشت سرتان رخ می‌دهد، یک سلوفی می‌تواند ارزش ثبت کردن داشته باشد. برای گرفتن یک سلوفی، برنامه‌ی دوربین را باز کنید، دوربین را به سمت خودتان بچرخانید و به حالت اسلوموشن سوایپ کنید. برای شروع ضبط دکمه‌ی قرمز را فشار دهید و برای پایان ضبط دوباره ضربه بزنید.

۴. مزایای استفاده از فلاش در عکاسی با آیفون

تکنیک های عکاسی با آیفون

با وجود اینکه مدت‌هاست قابلیت نایت مود به دوربین آیفون اضافه شده، اما برخی افراد یکی از ویژگی‌های اصلی هر دوربین که فلاش آن است را فراموش کرده‌اند. فلاش آیفون می‌تواند در بسیاری از مواقع مفید باشد. اپل هر ساله تعداد پیکسل‌های روی فلاش دوربین گوشی‌هایش را افزایش می‌بخشد تا سوژه یا محیط را روشن‌تر و روشنایی را یکدست‌تر کنند.

بنابراین، به‌جای اینکه فقط به حالت نایت مود تکیه کنید، فلاش دوربین را روشن کنید و عکس‌هایی کاملا روشن را در محیط‌های تاریک ثبت کنید. اگر متوجه شدید که فلاش گوشی شما کار نمی‌کند، صفحه را به بالا بکشید و گزینه فلاش را از Auto به On تغییر دهید.

۵. تبدیل چند عکس زنده به یک ویدیو

قابلیت Live Photos آیفون

قابلیت عکس‌های زنده (Live Photos) نیز به شما امکان می‌دهد تا لحظات خاص را به صورت متحرک ثبت کنید. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید از یک عکس زنده، یک ویدیو کوتاه ایجاد کنید یا فریم دلخواه خود را از آن انتخاب نمایید. این قابلیت از زمان عرضه آیفون 6S در دسترس کاربران قرار گرفته است.

۶. کشیدن انگشت روی صفحه به بالا!

وقتی حین اجرای اپلیکیشن دوربین، انگشتتان را روی صفحه به بالا می‌کشید، چندین گزینه و تنظیم مختلف مربوط به دوربین را خواهید دید. شما می‌توانید فلاش، نایت مود، عکس‌های زنده، سبک‌های عکاسی، فرمت تصویر و موارد دیگر را با سوایپ کرده صفحه به بالا، فرا بخوانید و تنظیمات آن‌ها را تغییر دهید.

سایر آموزش‌های آیفون:
چگونه آیفون را به ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ تبدیل کنیم؟ چگونه گوشی آیفون را از روی کامپیوتر و مک کنترل کنیم؟ ۳ ترفند ساده برای پیشگیری از دزدیده شدن گوشی آیفون چگونه با آیفون فایل GIF درست کنیم؟ ۸ راه خلاصی از صفحه سیاه مرگ در گوشی آیفون ۱۵ بدون از دست رفتن اطلاعات

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*