آموزش کنترل آیفون از کامپیوتر

چگونه گوشی آیفون را از روی کامپیوتر و مک کنترل کنیم؟

اگر به‌دنبال راهی برای کنترل گوشی آیفون از روی کامپیوتر و مک هستید، در اینچا چهار روش مختلف با سطح آسان و سخت را به شما آموزش می‌دهیم.

این را باید قبول کنیم که چک کردن ایمیل‌های کاری روی آیفون در حالی که با کامپیوتر مشغول به کار هستید، کار خسته‌کننده‌ای است. اما این فقط یک نمونه از ده‌ها کاری است که دوست نداریم با گوشی انجامشان دهیم. با اینکه احتمالاً بارها برای شما پیش آمده است که نیاز داشته باشید همزمان از گوشی و کامپیوتر ویندوز یا مک خود استفاده کنید. در چنین مواقعی، اگر بتوانید گوشی‌تان را با کامپیوتر خود کنترل کنید، کارها را به طرز چشمگیری آسان خواهید کرد.

روش‌های کنترل آیفون از کامپیوتر (ویندوز و مک)

خبر خوب اینکه کنترل آیفون از کامپیوتر ویندوزی یا مک شما کاملاً امکان‌پذیر است و روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. ما در این مقاله بهترین روش‌های انجام این کار را گردآوری کرده‌ایم و به آموزش آن‌ها خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

روش اول: استفاده از نرم‌افزار iMyFone MirrorTo

ما تعداد زیادی از برنامه‌های جانبی را که امکان کنترل آیفون از طریق کامپیوتر را فراهم می‌کنند، امتحان کرده‌ایم. اما هیچ‌کدام به اندازه iMyFone MirrorTo کاربرپسند نبوده‌اند. کنجکاوید بدانید چطور کار می‌کند؟ در ادامه به طور خلاصه توضیح خواهیم داد.

با iMyFone MirrorTo آیفون خود را با یک کابل USB کنترل کنید

برنامه iMyFone MirrorTo به شما اجازه می‌دهد تا از طریق یک کابل USB، کنترل آیفون خود را روی کامپیوتر به دست بگیرید. برای این کار، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا نرم‌افزار iMyFone MirrorTo را روی کامپیوتر ویندوز یا مک خود دانلود و نصب کنید.
  2. پس از نصب، برنامه نمایشگر آینه را اجرا کنید و روی گزینه iOS کلیک نمایید.
  3. حالا آیفون خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل کنید و در برنامه، گزینه USB را انتخاب نمایید.
    کنترل آیفون از روی کامپیوتر با iMyFone MirrorTo
  4. روی صفحه آیفون شما پیغامی مبنی بر تأیید اعتبار کامپیوتر ظاهر خواهد شد. گزینه «اعتماد» (Trust) را بزنید.
  5. در صورتی که کامپیوتر ویندوز یا مک شما درایورهای لازم برای اتصال را نداشته باشد، برنامه MirrorTo به صورت خودکار آن‌ها را دانلود می‌کند. پس از اتمام دانلود و نصب درایورها، می‌توانید برنامه را ببندید.
    کنترل آیفون از روی کامپیوتر با iMyFone MirrorTo
  6. دوباره برنامه iMyFone MirrorTo را اجرا کنید، گزینه iOS را انتخاب نمایید، آیفون خود را مجدداً وصل کنید و بر روی USB بزنید. حالا باید صفحه آیفون شما به طور کامل روی کامپیوتر نمایش داده شود.
    کنترل آیفون از روی کامپیوتر با iMyFone MirrorTo

بدون کابل و با Wi-Fi از iMyFone MirrorTo برای کنترل آیفون خود استفاده کنید

نمی‌خواهید گوشی خود را با کابل USB متصل نگه دارید؟ مجبور نیستید! این زیبایی برنامه iMyFone MirrorTo است. این برنامه به شما امکان می‌دهد آیفون خود را از طریق وای فای به اشتراک بگذارید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این مراحل است:

کنترل آیفون از روی کامپیوتر با iMyFone MirrorTo

  1. iMyFone MirrorTo را روی رایانه شخصی ویندوز یا مک خود نصب کنید.
  2. برنامه اشتراک‌گذاری صفحه را راه‌اندازی کنید و روی iOS کلیک کنید.
  3. در پنجره بعدی Wi-Fi را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر از رایانه رومیزی استفاده می‌کنید، باید
  4. هات‌اسپات را به‌صورت دستی روشن کنید و آیفون را به همان شبکه متصل کنید.
  5. مجوزهای لازم را برای دسترسی MirrorTo به شبکه خود بدهید.
    کنترل آیفون از روی کامپیوتر با iMyFone MirrorTo
  6. اکنون باید صفحه نمایشگر آینه شده آیفون را روی کامپیوتر خود مشاهده کنید.

بعد از اینکه نمایشگر آیفون خود را با استفاده از مراحل بالا روی نمایشگر گوشی به‌نمایش گذاشتید، حالا باید هر دو دستگاه را از طریق بلوتوث به یکدیگر متصل کنید تا کنترل دیوایس امکان‌پذیر شود. اکثر لپ تاپ‌ها از بلوتوث پشتیبانی می‌کنند. اما اگر از یک کیس کامپیوتر استفاده می‌کنید، احتمال اینکه مادربرد شما فاقد بلوتوث باشد زیاد است. در این صورت باید یک دانگل بلوتوث نیز تهیه کرده و به کیس خود متصل کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. به تنظیمات (Settings) آیفون خود بروید و روی Bluetooth ضربه بزنید.
  2. با کامپیوتری که در حال حاضر صفحه‌نمایش را به اشتراک می‌گذارد جفت شوید (Pair). هنگامی که درخواست جفت شدن ظاهر می‌شود، روی Pair ضربه بزنید. اگر دو رابط اتصال بلوتوث با نام‌های یکسان مشاهده کردید، به هر دو آن‌ها وصل شوید.
  3. روی رایانه شخصی خود، هنگامی که پنجره جدیدی باز می‌شود، روی دکمه Yes کلیک کنید.
    کنترل آیفون از روی کامپیوتر با iMyFone MirrorTo
  4. باید پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن اتصال را مشاهده کنید. پس از آن، می‌توانید iPhone خود را از طریق رایانه شخصی کنترل کنید.

روش دو: استفاده از نرم‌افزار TeamViewer

شما همچنین برای کنترل گوشی آیفون از روی کامپیوتر و مک خود می‌توانید از نرم افزار TeamViewer نیز استفاده کنید. اما برخلاف روش اول، شما در این روش نمی‌توانید به تمام عملکردهای گوشی خود دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، ممکن است پیکربندی و راه‌اندازی این برنامه برای همه آسان نباشد. در اینجا مراحل استفاده از آن را ببینید:

  1. برنامه TeamViewer را روی آیفون خود دانلود و نصب کنید. پس از راه‌اندازی، یک شناسه منحصربه‌فرد برای دستگاه شما ایجاد می‌کند.
    کنترل آیفون از روی کامپیوتر با Teamviewer
  2. روی رایانه خود، نرم‌افزار TeamViewer را باز کنید و روی Remote Control کلیک کنید.
  3. شناسه منحصربه‌فردی که روی آیفون خود دریافت کرده‌اید را وارد کنید و روی Connect کلیک کنید.
  4. برای فعال کردن Screen Mirroring انگشت خود را روی صفحه آیفون به پایین بکشید تا Control Center باز شود. سپس روی Screen Mirroring ضربه بزنید.

کنترل آیفون از روی کامپیوتر با Teamviewer

روش سوم: استفاده از نرم افزار ISL Light

ابزار خوب دیگری که به شما امکان کنترل آیفون از رایانه شخصی را می‌دهد، ISL Light است. توجه داشته باشید که برای استفاده از این ابزار، باید برنامه‌ای را هم روی گوشی و هم روی رایانه شخصی خود دانلود کنید. مراحل استفاده از ISL Light به شرح زیر است:

  1. برنامه ISL Light را بر روی رایانه شخصی و آیفون خود دانلود کنید.
  2. برنامه را روی رایانه شخصی خود باز کنید و یک Session (جلسه) راه‌اندازی کنید.
    کنترل آیفون از روی کامپیوتر با ISL Light
  3. از روی گوشی خود، برنامه ISL Light را باز کرده و به جلسه بپیوندید (Join session). برای این کار، کد ارائه شده توسط برنامه روی رایانه خود را وارد کنید.
    کنترل آیفون از روی کامپیوتر با ISL Light
  4. در Control Center آیفون خود، روی Screen recording ضربه بزنید، ISL Light را انتخاب کنید و روی Start Broadcast ضربه بزنید.
    کنترل آیفون از روی کامپیوتر با ISL Light

روش چهارم: استفاده از نرم افزار Veency

نرم‌افزار دیگری که می‌توانید برای کنترل آیفون خود از کامپیوتر شخصی استفاده کنید، Veency است. در حالی که Veency کنترل کامل روی دیوایس را ارائه می‌دهد، برای استفاده از آن آیفون شما باید جیل‌بریک‌شده باشد. همچنین، به خاطر داشته باشید که Veency با سرعت بالایی باتری دیوایس را خالی می‌کند؛ بنابراین با احتیاط از آن استفاده کنید. مراحل استفاده از Veency به شرح زیر است:

  1. اپ استور اپل را باز کنید و Veency را نصب کنید.
  2. روی آیفون خود به Settings بروید، سپس به بخش Wi-Fi بروید و آدرس IP آیفون خود را یادداشت کنید.
    کنترل آیفون از روی کامپیوتر با Veency
  3. برنامه Veency را روی رایانه شخصی خود دانلود و اجرا کنید. در کادر آدرس IP، آدرس IP آیفون خود را وارد کرده و روی Connect ضربه بزنید.
    کنترل آیفون از روی کامپیوتر با Veency
  4. درخواست را از گوشی خود تأیید کنید و باید بتوانید صفحه نمایشگر آیفون خود را روی کامپیوتر مشاهده و کنترل نمایید.
    کنترل آیفون از روی کامپیوتر با Veency

شما کدام روش را انتخاب می‌کنید؟

در این مقاله روش‌های مختلفی را برای کنترل گوشی آیفون از روی کامپیوتر و مک به شما معرفی کردیم. از بین این چهار روش، شما از کدام روش استفاده کردید؟ آیا جوابگوی نیاز شما بود؟ لطفاً نظرات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

در گجت نیوز بخوانید:
قابلیت True Tone در آیفون چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ چگونه ویروس برنامه تقویم در آیفون را از بین ببریم؟ چگونه صفحه گوشی آیفون را با FaceTime به اشتراک بگذاریم؟ چگونه یک آیفون Disabled شده را بدون آیتونز برگردانیم + روش‌های ۱۰۰٪ عملی ۱۰ کاری که می‌توانید با پیام رسان اپل انجام دهید و نمی‌دانید چگونه در آیفون کپی پیست کنیم؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*