واکسن کرونا آسترازنکا

رسوایی واکسن کرونا آسترازنکا تایید شد؛ جمع آوری از بازار و ممنوعیت تولید

رسوایی واکسن کرونا آسترازنکا با توجه به اعتراف رسمی این شرکت ابعاد تازه‌ای پیدا کرده و به جمع‌آوری این واکسن از بازارهای جهانی انجامیده است.

شرکت آسترازنکا بعد از شکایت‌هایی که از عملکرد واکسن کووید 19 آن ثبت شد، رسما به خطر مرگ واکسن‌های خود اعتراف کرد و حالا نیز خبر رسیده که فرآیند جمع‌آوری واکسن‌های آسترازنکا از بازارهای جهانی در حال انجام است.

جمع‌آوری واکسن کرونا آسترازنکا از بازارها

آسترازنکا، این شرکت داروساز انگلیسی-سوئدی اخیرا مجوز واکسنی به نام Vaxzevria را در اتحادیه اروپا پس داده بود. این مجوز برای بازاریابی دارو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا اخذ شده بود و در زمان پس دادن آن، آسترازنکا اعلام کرده بود که دلیل پس دادن این مجوز، اشباع بازار با واکسن‌های به‌روز شده برای مقابله با سویه‌های جدید کرونا بوده است.

واکسن آسترازنکا

درخواست جمع‌آوری واکسن کرونا آسترازنکا نیز که در 5 مارس 2024 ثبت شده بود، از روز هفتم ماه می، یعنی دو روز قبل اجرایی شده است. آسترازنکا در واکنش به این موضوع اعلام کرده بود که در نتیجه توسعه و عرضه پرشمار واکسن‌های کووید 19، در بازار مازاد واکسن وجود دارد و دلیل جمع‌آوری واکسن‌ها نیز همین است.

این شرکت اما اخیرا اعلام کرده بود که یکی از واکسن‌های آنها به نام کووید شیلد، شاید در معدود مواردی به ایجاد لخته خونی یا کاهش پلاکت‌های خون منجر شود. با وجود این و در نتیجه ثبت شکایت‌های جمعی از واکسن آسترازنکا در انگلیس، این شرکت رسما به وجود این عارضه جانبی اعتراف کرد. در شکایت‌های ثبت شده آمده که این واکسن به جراحات و مرگ‌ومیرهایی منجر می‌شود و شاکیان نیز خواهان 100 میلیون پوند غرامت برای 50 قربانی هستند.

حتما بخوانید:
این واکسن ساده، ترسناک‌ترین کابوس جهان را از بین ‌می‌برد واکسن سرطان مغز سرانجام ساخته شد ساخت گونه ای جدید و بسیار خطرناک از ویروس ابولا توسط دانشمندان چینی پاندمی خطرناک بعدی به زودی می‌آید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*