صفحه سیاه مرگ آیفون ۱۵

8 راه خلاصی از صفحه سیاه مرگ در گوشی آیفون 15 بدون از دست رفتن اطلاعات

گوشی آیفون 15 پرو یک مشکل رایج نمایشگر دارد که به صفحه نمایش مرگ معروف شده است. برای رفع این مشکل هشت راهکار کاربردی برایتان داریم.


چند ماهیست که از عرضه گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ اپل می‌گذرد. این گوشی موبایل از همان ابتدا مشکلاتی جدی مانند گرم شدن زیاد، خالی شدن سریع شارژ باتری و پنل پشتی حساسی داشت که حتی کوچک‌ترین ضربه می‌توانست خردش کند.

اما در میان این مشکلات یک مورد تکراری وجود دارد که به گزارش کاربران، بارها پیش آمده و آن هم “صفحه سیاه مرگ” است. این پدیده کلافه کننده زمانی اتفاق می‌افتد که صفحه نمایش گوشی کاملاً سیاه می‌شود و گوشی دیگر به فرمان‌های لمسی یا دکمه‌ها واکنشی نشان نمی‌دهد. البته لازم نیست در این باره نگران شوید؛ ما راهنمای کاملی برایتان تهیه کرده‌ایم تا صفحه سیاه مرگ در گوشی آیفون 15 را توضیح دهیم. در ادامه با گجت‌نیوز همراه باشید تا 8 راهکار کاربردی را برای خلاص شدن از صفحه سیاه مرگ بدون از دست رفتن اطلاعات در گوشی‌های آیفون به شما آموزش دهیم.

چرا صفحه سیاه مرگ در آیفون 15 به وجود می‌آید؟

صفحه سیاه مرگ

گوشی آیفون 15 به راستی یکی از شگفتی‌های اخیر در تکنولوژی است؛ اما مانند هر دستگاه پیشرفته دیگری در مقابل مشکلات فنی ایمنی کافی ندارد. پدیده صفحه سیاه مرگ، یکی از پرتکرارترین مشکلاتی نام دارد که به گزارش کاربران، در گوشی iPhone 15 pro رخ می‌دهد. پیش از ارائه هر راهکاری، باید هویت مشکل و ریشه اصلی آن را پیدا کرد.

ناپایداری در نسخه بتای iOS

استفاده از نسخه بتا یا آزمایشی سیستم عامل iOS یکی از دلایل بروز مشکل صفحه سیاه مرگ شناخته می‌شود. این نسخه‌ها هنوز در مرحله آزمایش هستند و ممکن است باگ یا ناپایداری داشته باشند. حتی شاید قابلیت‌های درون این نسخه‌ها به خوبی اجرا نشوند و همین امر باعث کرش کردن و بروز واکنش غیرمنتظره از سوی دستگاه شود. اپل صریحاً درباره استفاده از نسخه بتا سیستم عامل خود هشدار داده و گفته با توجه به ماهیت آزمایشی، امکان بروز خطا و لغزش در سیستم وجود دارد.

بد عمل کردن نرم افزاری

اشتباه عمل کردن یا گلیچ در نرم افزار آیفون هم ممکن است منجر به بروز صفحه سیاه مرگ شود. منظور از گلیچ نرم افزاری مثلاً بد اجرا شدن اپلیکیشن‌های ناسازگار با دستگاه، فایل آسیب دیده سیستمی یا تضاد میان مؤلفه‌های نرم افزاری می‌تواند باشد.

مشکلات سخت افزاری

مشکلات سخت افزاری کمتر متداول هستند؛ اما همچنان می‌توانند باعث پدیده صفحه سیاه مرگ شوند. بروز مشکل در صفحه نمایش، باتری یا اجزای داخلی ممکن است باعث بد عمل کردن کلی شود و به شکل صفحه سیاه مرگ نمود ظاهری پیدا کند. برای شناسایی و رفع مشکلات سخت افزاری نیاز به متخصص دارید.

جیلبریک

جیلبریک یا همان روند از بین بردن محدودیت‌های نرم افزاری که اپل روی دستگاه خود ایجاد کرده، می‌تواند امکانات شخصی سازی دستگاه را در اختیار کاربران قرار دهد اما همچنین خطرهایی به همراه دارد. آیفون‌های جیلبریک شده بیشتر در معرض بروز مشکلات ناپایداری و سازگاری نرم افزار قرار دارند و همین موضوع می‌تواند به پدیده صفحه سیاه مرگ ختم شود.

صفحه سیاه مرگ

داغ کردن گوشی آیفون 15

دو گوشی آیفون 15 پرو و پرو مکس در ابتدا با شکایت متداول کاربران درباره داغ کردن بیش از حد مواجه بودند. در آن زمان گفته شد که باگ نرم افزاری در سیستم عامل iOS 17 عامل بروز مشکل مذکور است. از طرفی اپل ادعا کرد مشکل مذکور را در به روزرسانی‌های بعدی مرتفع ساخت. داغ کردن زیاد گوشی می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی برای دستگاه شود. این مشکلات شامل صفحه سیاه مرگ هم می‌شود و برای رفع آن باید گوشی خود را به تازه‌ترین نسخه نرم افزار به روزرسانی کنید.

مشکلات حین انتقال داده

انتقال دادن یک‌باره حجم زیاد داده از یک گوشی قدیمی به گوشی آیفون 15 ممکن است منابع دستگاه را محدود کند. این جریان ریزش داده شاید باعث ایجاد فشار مضاعف بر سیستم شود و درنتیجه مشکلات عملکردی شامل صفحه سیاه مرگ به وجود آید.

8 راهکار برتر برای خلاصی از صفحه سیاه مرگ در گوشی آیفون 15

1. ریستارت اجباری برای گوشی آیفون 15 پرو و پرو مکس

  • دکمه بلند کردن صدا را فشرده و سریع رها کنید.
  • دکمه کم کردن صدا را فشرده و سریع رها کنید.
  • دکمه کنار دستگاه (پاور) را فشرده و نگه دارید تا لوگوی اپل روی صفحه نمایش داده شود.

ریستارت کردن اجباری گوشی می‌تواند گلیچ موقتی را رفع کند و به عملکرد آیفون جان دوباره دهد.

2. استفاده از ابزار رایگان Tenorshare Reiboot

از دست و پنجه نرم کردن با صفحه سیاه مرگ روی گوشی iPhone 15 خسته شدید؟ کافی ست به Tenorshare Reiboot سر بزنید! این ابزار قدرتمند برای برطرف کردن 150 مشکل سیستم عامل iOS، iPadOS، tvOS و mac OS طراحی شده است و آن‌ها را بدون از بین رفتن هیچ اطلاعاتی از دستگاه شما رفع می‌کند. در ادامه توضیح می‌دهیم که چرا باید از این ابزار استفاده کنید.

  • در ابزار Reiboot تنها با یک کلیک می‌توانید وارد Recovery Mode یا از آن خارج شوید.
  • با Reiboot همیشه به روز هستید و در کنار تازه‌ترین نسخه‌های نرم افزاری می‌توانید بالاترین سطح سازگاری iOS 17 را تجربه کنید.
  • فقط با یک کلیک، به نسخه بعدی نرم افزار iOS، iPadOS، macOS به روزرسانی شوید یا یک نسخه عقب‌تر بروید. این ابزار از نسخه‌های بتا هم پشتیبانی می‌کند.
  • استفاده از ابزار Reiboot بی‌نیاز از رمز ورود، iTunes یا Finder است و تجربه‌ای راحت ارائه می‌کند.

برای استفاده از ابزار Tenorshare جهت خلاصی از صفحه سیاه مرگ در آیفون 15 این مراحل را به ترتیب اجرا کنید:

قدم اول: گوشی را به کامپیوتر وصل کنید

با استفاده از یک کابل ارتباطی USB، گوشی خود را به کامپیوتر شخصی متصل کنید.

صفحه سیاه مرگ

قدم دوم: با یک کلیک وارد Recovery Mode شوید

ابزار Tenorshare Reiboot را پس از دانلود رایگان، روی کامپیوتر خود اجرا کنید. در رابط کاربری گزینه Enter Recovery Mode را پایین سمت چپ صفحه پیدا و انتخاب کنید. حالا راهنمای ورود به وضعیت Recovery روی گوشی ظاهر می‌شود که باید مرحله به مرحله تأیید کنید.

صفحه سیاه مرگ

قدم سوم: از وضعیت Recovery Mode خارج شوید

وقتی در صفحه رابط کاربری هستید، دکمه Exit Recovery Mode را پایین سمت راست انتخاب کنید. حالا گوشی آیفون شما از وضعیت ریکاوری خارج شده و به حالت عادی برمی‌گردد.

صفحه سیاه مرگ

قدم چهارم: اگر Recovery Mode کارساز نبود

اگر این مراحل را طی کردید و همچنان صفحه سیاه مرگ روی گوشی آیفون 15 پرو مکس باقی مانده بود، ابزار Reiboot یک راهکار جامع دیگر هم ارائه می‌کند. دکمه سبز Start را انتخاب کنید و سپس گزینه Standard Repair را برگزینید تا هیچ داده‌ای در خلال این روند از بین نرود.

صفحه سیاه مرگ

قدم پنجم: امکان Standard Repair را فعال کنید

در این حالت، ابزار Reiboot به طور خودکار آخرین فرم ویر مخصوص گوشی آیفون را دانلود می‌کند. روی گزینه Start Standard Repair کلیک کنید تا روند عیب‌یابی و اصلاح دستگاه آغاز شود. این کار حدوداً 10 دقیقه زمان می‌برد. اتصال گوشی را در این حالت به کامپیوتر حفظ کنید و صبور باشید. وقتی روند تمام شد، ابزار Reiboot به شما پیام می‌دهد که مراحل به اتمام رسید و موفقیت آمیز بود.

صفحه سیاه مرگ

اگر همچنان به کمک نیاز داشتید، به صفحه رسمی Tenor share مراجعه کنید. اینجا می‌توانید راهنمای مبسوط اصلاح مشکل صفحه سیاه مرگ را برای iOS 17 و 16 مشاهده کنید.

3. گوشی آیفون 15 خود را با کابل استاندارد شارژ کنید

اگر گوشی شما دچار صفحه سیاه مرگ شده است، شاید شارژ مجدد دستگاه هم بتواند کارساز واقع شود. از یک کابل استاندارد لایتنینگ استفاده کرده و گوشی را به منبع شارژ متصل کنید. اجازه دهید 15 تا 30 دقیقه زمان بگذرد و در این حال حواستان به هرگونه تغییر روی صفحه نمایش دستگاه هم باشد. همین روش ساده در برخی موارد بروز صفحه سیاه مرگ بر اثر خالی شدن کامل باتری توانسته است مفید باشد.

4. وضعیت باتری گوشی را بررسی کنید

اگر با مشکل صفحه سیاه مرگ مواجه شده‌اید، بررسی وضعیت باتری دستگاه از راه معمول دشوار می‌شود. البته راه‌های دیگری به جز نمایشگر گوشی وجود دارد که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم:

استفاده از یک دستگاه iOS دیگر

اگر یک دستگاه iOS دیگر با Apple ID یکسان دارید، می‌توانید وضعیت باتری گوشی را از راه دور هم مشاهده کنید. این مراحل را دنبال کنید:

  • اپلیکیشن Find My را روی دستگاه دیگر باز کنید.
  • روی زبانه Devices کلیک کرده و دستگاه موردنظر را انتخاب کنید.
  • در بخش Actions، گزینه Get Location را برگزینید.
  • با اسکرول کردن به پایین صفحه جدید بروید و میزان شارژ باتری را مشاهده کنید.

استفاده از iCloud

  • یک صفحه مرورگر وب باز کنید و به وب‌سایت iCloud بروید.
  • با اطلاعات Apple ID خود وارد شوید.
  • روی گزینه All Devices کلیک کرده و دستگاه موردنظرتان را انتخاب کنید.
  • وضعیت و درصد شارژ فعلی باتری دستگاه را مشاهده کنید.

5. صفحه نمایش گوشی آیفون را به کمک Siri روشن کنید

افزایش نور صفحه ممکن است یکی از راهکارهای مفید برای برطرف کردن مشکل صفحه سیاه مرگ روی آیفون 15 باشد. دکمه پاور کنار دستگاه را فشار دهید و نگه دارید تا دستیار هوشمند سیری باز شود. از سیری بخواهید میزان روشنایی صفحه نمایش را به بیشینه برساند.

همچنین بخوانید: علت داغ کردن آیفون ۱۵ ؛ ضعف در طراحی یا مشکلات شدید سخت افزاری؟

اگر سیری پاسخگو بود و روشنایی نمایشگر را افزایش داد، یعنی دستگاه شما کار می‌کند و سیاه شدن صفحه آن تنها به خاطر کاهش شدید نور نمایشگر رخ داده است. از طرفی اگر سیری پاسخگو نبود و تغییری در نور صفحه نمایش مشاهده نکردید یعنی لازم است عیب‌یابی مفصل‌تری اجرا کنید.

6. گوشی آیفون 15 را به کمک iTunes ریست کنید (خطر از بین رفتن داده)

صفحه سیاه مرگ

ریست کردن گوشی به کمک iTunes هم یکی دیگر از راهکارهای رفع صفحه سیاه مرگ روی آیفون 15 است؛ اما اجرای آن خطراتی به همراه دارد. در این روش ممکن است داده‌های گوشی همراهتان از بین برود و بهتر است زمانی اجرایش کنید که مطمئن باشید اخیراً از گوشی خود بکاپ گرفته‌اید. در استفاده از این روش مراحل زیر را به ترتیب اجرا کنید:

  • گوشی آیفون را با کابل به کامپیوتر وصل کرده و iTunes را باز کنید.
  • بالا سمت چپ iTunes روی آیکون آیفون کلیک کنید تا به خلاصه مشخصات دستگاه دسترسی یابید.
  • در بخش Summery گزینه Restore iPhone را انتخاب کنید.
  • پاپ آپ کوچکی باز می‌شود و می‌پرسد آیا مایلید گوشی آیفون را به تنظیمات کارخانه برگردانید؟ حالا تأیید کنید.
  • iTunes تازه‌ترین نرم افزار مخصوص آیفون شما را دانلود کرده و روند بازگشت به تنظیمات کارخانه را آغاز می‌کند. صبور باشید؛ این کار ممکن است کمی طول بکشد.
  • وقتی دستگاه به تنظیمات کارخانه بازگشت، گوشی آیفون هم ریستارت می‌شود. در این مرحله از راهنمای ظاهر شده روی صفحه گوشی پیروی کنید تا تنظیمات ابتدایی تثبیت شود.

7. تازه‌ترین نسخه از سیستم عامل iOS را نصب کنید

در دوران تکنولوژی سریع زندگی می‌کنیم و به همین خاطر بهتر است دستگاه‌های هوشمند را از نظر نرم افزاری هم به روز نگه داریم. اپل هم به خوبی می‌داند که باید اصلاحات را به کاربرانش ارائه دهد؛ پس اخیراً نسخه iOS 17.0.2 را مخصوصاً برای گوشی آیفون 15 منتشر کرده است. اگر به تازگی گوشی مذکور را تهیه کرده‌اید، توصیه می‌کنیم حتماً به تازه‌ترین نسخه به روزرسانی کنید.

8. با پشتیبانی اپل تماس بگیرید

اگر همه راه‌ها را رفتید و هنوز هم صفحه سیاه مرگ همراه شماست، آخرین راه تماس گرفتن با پشتیبانی اپل است. پشتیبانی اپل برای راحتی کاربران و دریافت پشتیبانی شخصی و راهکارهای منحصر به فرد عالی ست.

  • از کامپیوتر یا هر دستگاه دیگری به وب‌سایت رسمی Apple Support بروید.
  • گزینه iPhone را انتخاب کنید تا صفحه راهنمای آن باز شود.
  • گزینه مشکل موردنظر مثلاً Screen or Display Issues را انتخاب کنید.

اپل معمولاً خط اختصاصی پشتیبانی یا گفتگوی زنده را پیشنهاد می‌دهد. هرکدام برایتان مناسب‌تر است را انتخاب کنید.

صفحه سیاه مرگ

4 مورد مهم برای بررسی در گوشی آیفون جدید

تست باتری

در منوی تنظیمات به باتری و سپس سلامت باتری بروید و بررسی کنید باتری دستگاه جدید چند ساعت شارژ کامل را نگه می‌دارد. برای استفاده روزمره از گوشی آیفون جدید لازم است باتری از ابتدا سالم باشد و عملکرد استاندارد نشان دهد.

بازرسی فیزیکی دستگاه

دکمه‌ها را از نظر عملکرد بررسی و توجه کنید که هیچ خط و خش و آسیبی به آن‌ها وارد نشده باشد. اگر بدنه از نظر فیزیکی کاملاً سالم باشد، تعامل روان و راحتی با دستگاه جدید خواهید داشت.

بررسی مالتی مدیا

با دوربین گوشی عکس بگیرید و ویدیو ضبط کنید. بررسی کنید که دستگاه به شبکه ارتباطی مشخصی وصل نشده باشد. در منوی تنظیمات اصلی به Cellular or Mobile Data بروید. یک دستگاه آنلاک شده، برای انتخاب شبکه ارتباطی انعطاف بیشتری نشان می‌دهد.

جمع‌بندی کلی

این هم راهنمای کامل برای رفع مشکل صفحه سیاه مرگ در گوشی آیفون 15! این راهکارهای مفید به شما کمک می‌کنند گوشی خود را بدون از دست رفتن هرگونه داده، احیا کنید. این راهکارها شامل استفاده از سیری، ابزار Tenorshare، iTunes و موارد ساده بسیاری می‌شوند و طیف وسیعی را پوشش می‌دهند.

پرسش‌های متداول

  • صفحه سیاه مرگ روی گوشی آیفون 15 پرو چیست؟

کاربران این گوشی گزارش کرده‌اند که صفحه نمایش دستگاه‌هایشان با مشکلاتی مانند واکنش عجیب یا خاموش شدن کامل مواجه شده است. این مشکل ممکن است به خطاهای نرم افزاری یا حتی سخت افزاری مربوط شود.

  • اگر گوشی آیفون 15 روشن نشد، چکار کنیم؟

اگر گوشی آیفون 15 روشن نشد، عملیات ریستارت اجباری را اجرا کنید. دکمه‌های بلند / کم کردن صدا را نگه دارید و رها کنید یا دکمه پاور را در کناره بدنه فشرده و نگه دارید تا لوگوی اپل روی نمایشگر ظاهر شود. اگر این روش جواب نداد، از ابزار کامل و رایگان Tenorshare Reiboot طبق آموزش قدم به قدم فوق، بهره بگیرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*