لپ تاپ های تقلبی

لپ تاپ های تقلبی هم به بازار ایران رسیدند

رئیس اتحادیه فناوران رایانه با اشاره به رکود شدید در بازار گفت لپ تاپ های تقلبی و بدون گارانتی روانه بازار ایران شده است.

محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه عنوان کرد در بازار شاهد رکود سنگینی هستیم و به همین دلیل قیمت‌ها نیز در بازار روند کاهشی پیدا کرده است. هرچند در حال حاضر فروشندگان به ناچار کالای خود را زیر قیمت به فروش می‌رسانند، اما این شرایط دائمی نخواهد بود و در هفته‌های آینده قیمت لپ تاپ و تبلت نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

ورود لپ تاپ های تقلبی به بازار ایران

رئیس اتحادیه فناوران رایانه در ادامه بیان کرد هم‌اکنون قیمت برخی از کالاها در بازار هم‌قیمت با زمان قبل ترخیص بوده و با توجه به این‌که قیمت در بازار روند کاهشی پیدا کرده است، در حال حاضر بهترین زمان برای خرید لپتاپ محسوب می‌شود. وی از دلایل کاهش قیمت لپ تاپ به عدم توان خرید کالا از سوی مشتریان و ورود لپ تاپ های تقلبی به بازار ایران اشاره کرد.

لپ تاپ های تقلبی

فرجی با هشدار به خریداران در خصوص خرید کالای استوک عنوان کرد زمانی که در خصوص لپ تاپ استوک صحبت می‌کنیم، قطعا کیفیت این کالاها با کالاهای نو تفاوت دارد. همچنین مدتی است که در بازار لپ تاپ یک نوع قاچاق قانونی رخ داده و کالای استوک به‌جای کالای نو به مشتریان فروخته می‌شوند. از این رو مشتریان باید از فروشگاهی خریداری کنند که گارانتی آن محصول توسط سامانه جامع گارانتی و اتحادیه تایید شده باشد. همچنین به‌طور کلی فروش کالا بدون گارانتی به‌عنوان قاچاق به‌شمار می‌رود.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه در ادامه گفته‌های خود به فروش لپ تاپ در سایت‌های اینترنتی اشاره کرد و گفت متاسفانه مردم برای اینکه یک کالا را 5 درصد ارزان‌تر خریداری کنند، 95 درصد پول خود را هدر می‌دهند.

وی با اعلام این‌که شکایت‌های زیادی از سوی مشتریان به‌دلیل خرید کالاهای تقلبی و بدون گارانتی ثبت شده، عنوان کرد برخی مشتریان لپ تاپ یا تبلت خود را از طریق سایت‌های اینترنتی خریداری می‌کنند که هرچند ممکن است مشتریان در روند دریافت محصول با مشکلی مواجه نشوند، اما پس از مدتی اگر دستگاه مورد نظر خراب شود، مکان مشخصی برای تحویل دستگاه وجود ندارد. از این رو مصرف‌کنندگان باید کالای خود را از مراکز معتبر با مجوز گارانتی خریداری کنند.

لپ تاپ های تقلبی

رئیس اتحادیه فناوران رایانه در ادامه نسبت به گارانتی‌های تقلبی هشدار داد و گفت خریدار پیش از باز کردن دستگاه باید سریال دستگاه را با شرکت گارانتی‌کننده بررسی کند؛ زیرا مدتی است که گارانتی‌های تقلبی به‌جای گارانتی‌های معتبر به مشتریان ارائه می‌شوند. از این رو افراد باید لیبل (برچسب) گارانتی و پسوند و پیشوند آن را با نام سایت مطابقت دهند.

فرجی با اعلام این‌که گوشی های موبایل هرگز جایگزین لپ تاپ‌ها نمی‌شوند، گفت وقتی لپ تاپ ها وارد بازار شدند، تصور می‌شد دوران کامپیوترهای رومیزی (PC) به پایان رسیده، اما این‌طور نشد. هرچند گوشی های موبایل باعث ایجاد ارتباط اجتماعی روزانه می‌شوند، اما نمی‌توانند جایگزین لپ تاپ‌ها شوند. در گذشته حضور یک کامپیوتر رومیزی در خانه‌ها ضروری بود و اکنون حضور لپ تاپ‌ها ضروری شده است.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه در پایان گفته‌های خود تاکید کرد امروزه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با پشتوانه بانک‌ها توانستند طرح فروش اقساطی را به اجرا درآوردند. در همین راستا اکنون که قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و باعث ایجاد رکود در بازار شده، سعی داریم طی همکاری با بانک‌ها طرح فروش اقساطی لپ تاپ را نیز اجرا کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*