روند تولید خودرو با قطعی برق مختل شده است

قطعی مکرر برق در تابستان امسال خودروسازان را با معضل کمبود انرژی مواجه کرده است؛ همین موضوع سبب اختلال در روند تولید خودرو شده است.

همانطور که قبلا در گجت نیوز اطلاع‌رسانی کرده بودیم با توجه به پدیده آب و هوایی لانیا، تابستان امسال تا حدودی گرمتر از سال‌های گذشته در حال سپری شدن است. افزایش مصرف انرژی به علت گرمی هوا سبب شده تا نیروگاه‌های برق توانایی تامین انرژی مصرفی شهرک‌های صنعتی را نداشته باشند و شاهد اختلال در روند تولید خودرو باشیم.

مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در روند تولید خودرو به دلیل قطعی مکرر برق در شهرک‌های صنعتی، بیان کرد که قطعی برق در این روزهای گرم تابستان، اثرات مخربی بر روی خط تولید کارخانجات کرمان موتور گذاشته و روند مونتاژ خودروهای این برند را با اختلال همراه کرده است.

وی در ادامه به اولویت‌بندی تولید قطعات توسط کرمان موتور اشاره کرد و اظهار داشت که به علت قطعی مکرر برق، شاهد کاهش یا توقف تولید در شرکت‌های قطعه‌سازی هستیم و به دنبال آن، این شرکت‌ها اولویت تولید لوازم یدک خودروها را قطعات پر مصرف گذاشته‌اند تا بتوانند به نیاز گسترده بازار پاسخ دهند، به همین دلیل ممکن است در تابستان امسال برخی قطعات که درصد خرابی کمی داشته‌اند به سهولت در بازار در دسترس نباشند.

اختلال در روند تولید خودرو به دلیل کمبود انرژی

مدیر عامل بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی کشور که به تازگی خودرو پیکاپ T9 را راهی بازار کرده، با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیم خاص ارگ جدید بم، بیان کرد که روزهای گرم تابستان و کمبود برق، سبب اختلال در روند تولید خودرو شده و به دنبال آن مشکلات و آسیب‌پذیری این منطقه و کارخانه را افزایش می‌دهد، از این رو خطوط تولید و مونتاژ محصولات کرمان موتور در معرض یک آسیب جدی هستند.

فیروزی در ادامه سخنان خود به تیراژ بالای محصولات این شرکت حتی با وجود قطعی مکرر برق اشاره کرد و گفت: با وجود مشکلات قطعی برق، خطوط تولید کرمان موتور به طور کامل از مدار خارج نشده‌اند، به طوریکه از 15 تیر امسال و با قطعی برق، شاهد اختلال در روند تولید خودرو در طول روز بودیم، اما با افزایش فعالیت در شیفت شب خطوط تولید و تلاش شبانه روزی توانستیم در مجموع 3420 دستگاه خودرو در خطوط کرمان موتور تولید کنیم.

سامان فیروزی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش موثر شب‌کاری در تولید این تعداد از خودرو افزود که در هفت روز قطعی کامل برق، با برقرای شیفت شب توانستیم 2380 دستگاه خودرو تولید کنیم و همچنین در 5 روز قطع برق ناپیوسته، 1040 خودرو در خطوط تولید کرمان موتور تولید شده است.

اختلال در روند تولید خودرو

مدیرعامل کرمان موتور در ادامه سخنان خود به توانایی‌هایی این برند برای داخلی‌سازی قطعات اشاره کرد و بیان داشت: خودروهای کرمان موتور دارای درصد داخلی سازی بالایی هستند و معضل قطعی برق، خطوط تولید کارخانجات این برند را بیش‌از سایر برندها تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مسائل در کنار هم  موجب اختلال در روند تولید خودرو می‌شود و در نهایت شاهد نارضایتی مشتریان به دلیل تاخیر در تحویل خودرو به آنها خواهیم بود.

سامان فیروزی مدیر عامل کرمان موتور در ادامه سخنان خود توضیح داد که برقراری شیفت شب به دلیل قطعی برق ما را با ظرفیت‌های تولید در این شیبفت‌کاری آشنا کرد. به همین دلیل در نیمه دوم سال جاری با افزایش فعالیت و تلاش شبانه روزی، شاهد افزایش تولید محصولات کرمان موتور در نیمه دوم سال 1403 خواهیم بود.

تولید ماهانه 15 هزار دستگاه خودرو توسط کرمان موتور

به گفته مدیرعامل کرمان موتور، شرکت کرمان موتور با برنامه‌ریزی اصولی، در نظر دارد از مهرماه 1403 با توسعه و افزایش بهره‌وری خطوط تولید و آغاز بهره برداری از خط رنگ جدید، میزان تولید خودرو را به 15 هزار دستگاه در ماه افزایش دهد.

مدیر عامل ایران خودرو در ادامه سخنان خود بیان کرد که با پایان تابستان امسال و رفع مشکل کمبود انرژی شرکت کرمان موتور با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کرمان موتور به مرز تولید 90 هزار دستگاه در نیمه دوم سال خواهد رسید. اگر اخبار خودرو را دنبال کرده باشید می‌دانید که مدیرعامل ایران خودرو در حالی قول تولید 90 هزار خودرو در نیمه دوم سال را داد که براساس آمار تولید خودروهای داخلی در سال ۱۴۰۲، کرمان موتور در سال گذشته تنها موفق به تولید 70 هزار خودرو شده بود.

فیروزی در پایان سخنان خود خواستار توجه و همراهی بیشتر مسئولین امر در بخش تولید و صنعت کشور شد تا با اختصاص ظرفیت‌های مخصوص به مراکز صنعتی، شاهد رونق و توسعه در این بخش باشیم و هم به کاهش تولید ناشش از قطعی برق صنایع، موجبات نارضایتی مردم و خریداران ایجاد نشود.

در گجت نیوز بخوانید:
شاسی بلند آفرودی ماهیندرا تار روکس به عنوان رقیب هندی جیپ رانگلر معرفی شد شرایط فروش بهمن دیگنیتی و بهمن فیدلیتی برای شهریور ۱۴۰۳ اعلام شد تاکسی برقی چانگان ایدو EV460 توسط کریمان موتور عرضه می‌شود تولید سانگ یانگ گرند موسو در ایران در دستور کار صنایع خودروسازی ایلیا شرایط فروش محصولات مدیران خودرو به صورت نقد و اقساط در مرداد ۱۴۰۳ کیا K4 مدل 2025 به‌عنوان جانشین سراتو در آمریکا رونمایی شد + مشخصات و قیمت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*