لغو مجوز تولیدکننده گوشی های نوکیا در ایران

ابطال مجوز فعالیت شرکت تولیدکننده گوشی های نوکیا در ایران

فعالیت شرکتی که به‌عنوان تولیدکننده گوشی های نوکیا در ایران بود، متوقف شد. این شرکت، بدون مجوز نوکیا فنلاند دست به این کار زده بود!

ماجرای تولید گوشی های نوکیا تقلبی توسط یک تولیدکننده رسمی در ایران، این روزها حسابی داغ شده است. بعد از اینکه خبرهایی مبنی بر افزایش گوشی‌های نوکیای تقلبی در بازار منتشر شد، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، به این موضوع ورود کرد.

وزیر صمت تأکید کرد که ایران هنوز برند موبایل خوداتکایی ندارد و در صورت اثبات تقلبی بودن محصولات نوکیا، وزارتخانه اقدامات لازم را برای جلوگیری از فروش و واردات این کالا انجام خواهد داد. این موضوع باعث شد تا نمایندگان مجلس هم وارد عمل شوند و بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده مجلس، در نامه‌ای به وزیر صمت، خواستار توضیحاتی در این باره شد.

پشت پرده ماجرای نوکیاهای تقلبی

پس از بررسی‌های دقیق وزارت صمت مشخص شد که شرکت «آتیلا همراه ایهان» بدون مجوز قانونی، اقدام به تولید و عرضه گوشی‌های نوکیای تقلبی کرده است. این شرکت نه تنها استانداردهای لازم را رعایت نکرده بود، بلکه از علامت تجاری ثبت شده نوکیا هم به صورت غیرقانونی استفاده می‌کرد.

لغو مجوز تولیدکننده گوشی های نوکیا در ایران

با توجه به این تخلفات، مجوز فعالیت این شرکت باطل شد و پرونده آن به سازمان توسعه تجارت ارسال شد تا اقدامات لازم برای جلوگیری از ادامه فعالیت‌های این شرکت انجام شود.

این اتفاق نشان می‌دهد که هنوز هم در بازار ایران محصولات تقلبی وجود دارد و برخی افراد سودجو با استفاده از نام برندهای معروف، قصد فریب مصرف‌کنندگان را دارند. از طرفی، واکنش سریع وزارت صمت و پیگیری این موضوع نشان می‌دهد که نهادهای نظارتی به دنبال حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان هستند.

این ماجرا زنگ خطری برای همه تولیدکنندگان و واردکنندگان است و نشان می‌دهد که رعایت استانداردها و قوانین، شرط لازم برای فعالیت در بازار است. همچنین، مشتریان باید هوشیار باشند و قبل از خرید هر محصولی، اصالت آن را بررسی کنند.

پیشینه خبر:
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است دردسر بزرگ برای تولید کننده گوشی های نوکیا تقلبی در ایران داستان عجیب گوشی هایی که در ایران ساخته می‌شود اما روی جعبه ساخت ویتنام است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*