شارپ و فاکسکان ۱۲ فروردین بر سر میز مذاکره خواهند نشست

تمام نگاه‌ها به سمت شارپ و فاکسکان است تا بدانند آیا کمپانی قدیمی شارپ بالاخره به زیر مجموعه‌های فاکسکان خواهد پیوست یا خیر. طبق اخبار منتشر شده قرار است در دوازدهم فروردین کمپانی ژاپنی به قیمتی معادل ۳.۴ میلیارد دلار به فاکسکان فروخته شود.

طبق خبرگزاری رویترز، دو غول تکنولوژی جهان بالاخره بر سر میز مذاکره خواهند نشست تا در سی و یکم مارس (دوازدهم فروردین) کمپانی محبوب شارپ به یکی از زیر مجموعه‌های فاکسکان تبدیل گردد. البته گویا کمپانی ژاپنی از این موضوع چندان راضی نیست زیرا در هفته‌های گذشته، فاکسکان متوجه شد شارپ مبلغ زیادی مقروض است و به همین دلیل از مقداری که برای خرید کمپانی پیشنهاد داده بود کسر کرد.

شارپ به ارزش ۳.۴ میلیارد دلار به فاکسکان فروخته خواهد شد

طبق آنچه که اعلام شده است، فاکسکان برای خرید کمپانی ژاپنی مبلغی معادل ۴.۳ میلیارد دلار پیشنهاد داده بود اما با یافتن اینکه شارپ مبلغ زیادی مقروض است این رقم به ۳.۴ میلیارد دلار کاهش یافت. هرچند هیچ یک از دو طرف قرارداد در مورد مبلغی که قرار است رد و بدل شود چیزی نگفته اند اما تنها چند روز مانده تا از واقعیت ماجرا باخبر شویم.

اگر همه چیز به درستی پیش رود، این قرارداد می‌تواند معادله‌ی بازار تکنولوژی را تغییر دهد. فاکسکان نه تنها می‌تواند در ساخت محصولات و قطعات مورد نیاز برای برندهای معتبر، آزادی عمل داشته باشد، بلکه می‌تواند در ساخت صفحات نیز قد علم کند و در ساخت دیوایس‌های بیشتری سهیم باشد.

البته این موضوع می‌تواند برای اپل نیز امر مهمی باشد زیرا فاکسکان یکی از کمپانی‌هایی است که قطعات مورد نیاز برای ساخت آیفون‌ها را تامین می‌کند و اپل هم که طبق شایعات قصد دارد از سال ۲۰۱۸ ساخت آیفونی با صفحه‌ی اولِد را شروع کند بی‌شک به حمایت کمپانی مانند فاکسکان نیاز خواهد داشت؛ کمپانی که دیگر تکنولوژی ساخت صفحات را به دست گرفته و می‌تواند توسط زیر مجموعه‌ای که در چند روز آینده آن را خواهد خرید، صفحات اولِد نیز تولید کند.

در این صورت اپل می‌تواند بدون نیاز به قرارداد بستن با کمپانی‌های رقیب خود مانند ال‌جی و سامسونگ، صفحات اولِد مورد نیاز برای آیفون‌های خود را داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*